گشتی در سرزمین نخلستان های کهن کرمان

گشتی در سرزمین نخلستان های کهن کرمان

انتخابتو به نقل از کجارو، در میان نخلستان های فراوان جنوب شرق ایران، شهر کهنوج با جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان خودنمایی می کند. این شهر در 320 کیلومتری جنوب کرمان میزبان گردشگرانی از سراسر ایران است که تابستان‌های آن گرم و خشک و پاییز و زمستان‌های معتدل است.

طبیعت بکر و سرسبز خانوج

یکی از دلایل شهرت کهنوج نخلستان های وسیع آن است. سرسبزی این نخلستان ها در فصل بهار چشم هرکسی را به خود خیره می کند. علاوه بر درختان خرما، درختانی مانند قنار، کسور و لیمو نیز در این منطقه دیده می شود.

دره لمبورو: واحه ای در دل کوه ها

در دو کیلومتری جنوب روستای کوتک بالا دره ای سرسبز به نام لمبورو وجود دارد. این دره که زمانی روستایی مرفه بود، اکنون متروکه است. درختان بلند، منابع آب دائمی و ویرانه های خانه های سنگی زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است. همچنین دو پله در دره لمبورو وجود دارد که مورد احترام مردم محلی است.

تنگ مردان: تنگه ای باشکوه با تاریخی کهن

تنگ مردان گردنه ای زیبا و منحصر به فرد در کهنوج است. نام این تنگه از گیاهی است که به وفور در این منطقه می روید. باغ ها و نخلستان های سرسبز، دره های متعدد زیرین و روستاهای مردان بر جذابیت این تنگه افزوده است.

تنگ دل دل: مکانی با مناظر باشکوه و داستان های تاریخی

زیباترین قسمت تنگ مردان محلی به نام تنگ دل دل است. دیوارهای مرتفع و صیقلی کوه در دو سوی رودخانه منظره چشم نوازی را ایجاد کرده است. سنگ نگاره های تاریخی نیز در اینجا وجود دارد که از تاریخ باستانی آن حکایت می کند.

تنگ زرچین: طبیعتی پاک و خنک در دل کوه

تنگ زرچین واقع در شمال غربی کهنوج با طبیعت بکر و درختان نخل فراوان خود در انتظار گردشگران است. این تنگه در زمستان و بهار پذیرای رودخانه‌ای فصلی است و به دلیل هوای خنک، مقصدی محبوب برای گردشگری در فصل پاییز و زمستان است.

منطقه گشکند: طبیعت بکر و سوغاتی های بی نظیر

منطقه گشکندر از دیگر جاذبه های طبیعی کهنوج است. این منطقه به دلیل وجود سنگ های قهوه ای روشن به تانگ هانای نیز معروف است. طبیعت بکر گکندر مملو از گل های وحشی، کندوهای عسل طبیعی و درختان کناری است. نوعی از درخت لور خلیجی معروف به لور پهلو که دانه های آن کوچک و طعم خاصی دارد نیز در این منطقه دیده می شود.

گشتی در سرزمین نخلستان های کهن کرمان

به گزارش سلامنو