۷ نشانه که نشان می دهد فرزندتان عمیقاً شما را دوست دارد

۷ نشانه که نشان می دهد فرزندتان عمیقاً شما را

پاسخ به این سوال: آیا فرزندم واقعا مرا دوست دارد؟ اغلب می تواند چالش برانگیز باشد زیرا کودکان احساسات خود را متفاوت از بزرگسالان بیان می کنند. اما علم روانشناسی شاخص هایی را ارائه می دهد که می تواند به رمزگشایی ابراز محبت فرزند شما کمک کند.

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس تحقیقات روانشناسی، در این مقاله به 7 نشانه ظریف اما عمیق می پردازیم که نشان می دهد کودک شما در دل عشق بی پایان به شما دارد.

1) تماس چشمی

چیزهای کمی به اندازه نگاه یک کودک قدرتمند هستند.

تماس چشمی فقط یک اقدام ساده نیست. این یک شکل قدرتمند از ارتباط غیرکلامی است. به گفته روانشناسان، این نقش مهمی در ابراز احساسات دارد و اغلب نشانه بارز عشق در کودکان است.

وقتی فرزندتان به چشمان شما نگاه می کند، فقط به دنبال جلب توجه نیست. آنها سعی می کنند در سطح عمیق تری با شما ارتباط برقرار کنند. این ارتباط بی‌صدا گاهی اوقات فراتر از بیان کلمات است.

اگر کودک شما در حین مکالمه یا حتی در هنگام سکوت با شما تماس چشمی برقرار می کند، این نشانه قوی از عشق او به شما است. آنها به شما اعتماد دارند، برای حضور شما ارزش قائل هستند و سعی می کنند احساسات شما را درک کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند.

به یاد داشته باشید که هر کودکی متفاوت است. اگر کودک شما ارتباط چشمی زیادی برقرار نمی کند، به این معنی نیست که شما را عمیقا دوست ندارد. آنها می توانند عشق خود را به روش های دیگری نیز ابراز کنند. مانند بزرگسالان، کودکان نیز روش های خاص خود را برای ابراز احساسات دارند.

۲) از شما انتظار آسایش و اطمینان دارند

در دوران کودکی فراز و نشیب هایی وجود دارد. و در مواقع سختی، کودکان اغلب به دنبال آرامش از کسانی هستند که بیشتر به آنها اعتماد دارند و دوستشان دارند.

روانشناسی پیشنهاد می کند که اگر فرزندتان در مواقع مشکل از شما آرامش می خواهد، این نشانه قوی از عشق عمیق او به شما است.

3) تجهیزات خود را با شما به اشتراک می گذارند

اشتراک گذاری ممکن است برای ما بزرگسالان ساده به نظر برسد، اما برای کودکان بسیار مهم است. این فقط در مورد هدیه دادن یک اسباب بازی یا تکه ای از آب نبات مورد علاقه نیست. این در مورد نشان دادن اعتماد، همدلی و شفقت است.

طبق یک مطالعه، مشاهده شد که نوزادان 19 ماهه با بزرگسالان حتی اگر گرسنه بودند، غذا را به اشتراک بگذارند. این فداکاری اغلب نشانه عشق عمیق آنهاست.

اگر فرزندتان مایل است وسایل با ارزش خود را با شما در میان بگذارد، این نشانه واضحی است که او برای شما ارزش قائل است و شما را دوست دارد. آنها به اندازه کافی به شما اعتماد دارند تا شما را به دنیای کوچک گنجینه خود راه دهند. بنابراین دفعه بعد که فرزندتان اسباب بازی مورد علاقه خود یا آخرین تکه شکلات را به شما پیشنهاد داد، به یاد داشته باشید که این فقط به اشتراک گذاشتن نیست. این بیان عشق عمیق است.

4) نسبت به شما همدلی نشان می دهند

همدلی یک احساس قدرتمند است، و زمانی که از فرزند شما نشأت می‌گیرد خاص‌تر است.

وقتی فرزندتان می تواند احساسات شما را حس کند و به آن پاسخ دهد، نشانه واضحی است که ارتباط عمیقی با شما ایجاد کرده است. چه احساس خوشبختی داشته باشید و چه روز سختی را پشت سر می گذارید، اگر آنها بر این اساس پاسخ دهند (با به اشتراک گذاشتن شادی شما یا تلاش برای آرامش شما)، نشان دهنده عشق و نگرانی آنها نسبت به شما است.

اگر فرزندتان هنگام غمگینی شما را در آغوش می گیرد یا زمانی که شما خوشحال هستید با شما جشن می گیرد، این راه اوست تا نشان دهد که شما را دوست دارد و با احساسات شما هماهنگ است.

این رفتار همدلانه نه تنها نشانه زیبایی از عشق آنها به شما، بلکه نشان دهنده بلوغ عاطفی آنهاست. این گواهی بر توانایی آنها در درک و پاسخ به احساسات خود و دیگران است.

5) آنها شما را در دنیای خود قرار می دهند

چیزی فوق‌العاده زیبا در درگیر کردن شما در دنیای فرزندتان وجود دارد.

دنیای کودک شما پر از رویاها، رویاهای روز و شگفتی های کوچک خودش است. وقتی وقت می گذارند تا شما را به این دنیای خاص بکشانند، مثل این است که یک کلید ارزشمند به شما بدهند. کلید افکار، رویاها، ترس ها و شادی های شما.

آنها ممکن است شما را به یک مهمانی چای خیالی دعوت کنند، داستان هایی درباره دوستان خیالی خود به اشتراک بگذارند یا فقط درباره روزهای مدرسه صحبت کنند. اینها ممکن است چیزهای کوچکی به نظر برسند، اما در حقیقت آنها چیزی بسیار صمیمی را به اشتراک می گذارند: تجربیات و افکار شخصی خود.

وقتی فرزندتان شما را به دنیای خود می پذیرد، نشانه عشق و اعتماد عمیق اوست. آنها شما را فردی امن می بینند، فردی که می توانند به آنها اعتماد کنند و با ارزش ترین افکار خود را با او در میان بگذارند.

6) آینه رفتار شما هستند

کودکان مانند اسفنج هستند، آنها همه چیز را در اطراف خود جذب می کنند. یکی از عوامل مهم در زندگی کودک، والدین او هستند. آنها ما را از نزدیک تماشا می کنند و اغلب از اعمال، کلمات و حتی احساسات ما تقلید می کنند.

انعکاس رفتار شما توسط فرزندتان فقط تقلید نیست. این نشانه پیوند عمیق و عشق است. آنها شما را به عنوان الگوی خود می بینند و سعی می کنند از شما تقلید کنند زیرا شما برای آنها بهترین هستید!

آینه بودن نشانه مهمی است که نه تنها شما را دوست دارند بلکه به شما احترام می گذارند و شما را تحسین می کنند. بنابراین دفعه بعد که دیدید فرزندتان از اعمال یا عبارات شما تقلید می کند، آن را به عنوان یک تعریف ملایم تلقی کنید.

۷) محبت خود را آشکارا ابراز می کنند

گاهی اوقات آشکارترین نشانه ها همان هایی هستند که از دست می دهیم.

اگر فرزندتان به شما می گوید دوستتان دارد، شما را به طور تصادفی در آغوش می گیرد، یا هر گونه محبت فیزیکی یا کلامی نشان می دهد، آن را یک مسئله بزرگ در نظر بگیرید. این روش آنها برای ابراز عشقشان به شماست.

کودکان به طرز باورنکردنی در مورد احساسات خود صادق هستند. اگر بگویند دوستت دارم از ته دل می گویند.

هرگز این اظهارات ساده عشق را دست کم نگیرید. اینها ناب ترین و زیباترین ابراز عشق عمیق فرزندتان به شما هستند.