آخرین آمار فوتی های حج امسال اعلام شد

آخرین آمار فوتی های حج امسال اعلام شد

به گزارش انتخابتو، در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و حج و اعضای کمیته نظارت و نظارت مقام معظم رهبری، 17 زائر ایرانی از آغاز حج جان خود را از دست دادند. 9 تن از آنان در مکه دفن شدند.

ایسنا در یکی از خبرهای خود نوشت: آخرین آمار زائران جان باخته ایران از آغاز عملیات حج تا پایان روز جمعه 10 تیر 1403 در جلسه حجة الاسلام والمسلمین اعلام شد. عبدالفتاح نواب. نماينده ولي فقيه در امور حج و حج و اعضاي بعثه نظارت و بازرسي مقام معظم رهبري. بر این اساس 17 زائر در عربستان سعودی، یک نفر در مدینه و 16 نفر در مکه جان خود را از دست دادند. سه نفر از آنها زن و بقیه مرد بودند. 8 نفر از کشته شدگان اهل سنت بودند.

همچنین اعلام شد که 9 تن از کشته شدگان در مکه به خاک سپرده شدند. حداقل سن متوفی 51 سال و حداکثر سن 87 سال می باشد.

نماینده فقها در امور حج و حج در این جلسه گفت: باید تلاش شود تا با موضوع کنترل و نظارت در مجموعه حج و حج و طرح های نهایی در حوزه های مختلف، بعثه رهبری نهادینه شود. باید به دقت بررسی شود، موضوع تفکیک شود و با همراهی آن راه حل ارائه شود.

نواب گزارش های واحد بازرسی و نظارت ماموریت را دلگرم کننده دانست و افزود: چشم انداز این یگان باید جلوتر از یگان های انتظامی باشد و خسارات را از قبل شناسایی کند. زیرا این گزارش ها باعث افزایش کیفیت کار، کارایی برنامه ها و خدمات می شود و در مواقع لزوم مفید خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و حج به سایر اعضای تیم نظارت و بازرسی پیشنهاد داد تا برای ارتباط بین همکاران این واحد و رفع نواقص احتمالی که در ایام تشریق وجود دارد، از پیام رسان داخلی طراحی و استفاده کنند.

۴۷۲۳۶

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین