چای بابونه استرس را کاهش می دهد

چای بابونه استرس را کاهش می دهد

نوشیدن یک فنجان چای گیاهی داغ با معده خالی می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. برخلاف نوشیدنی‌های کافئین‌دار که ممکن است انرژی موقتی به شما بدهد، چای‌های گیاهی طیف وسیعی از فواید سلامتی را ارائه می‌کنند. به جذب موثرتر مواد مغذی کمک می کند. در زیر به معرفی و بررسی دمنوش های گیاهی مفید برای بدن می پردازیم:

چای زنجبیلی

چای زنجبیل برای هضم غذا بسیار مفید است، اگر صبح با معده خالی بنوشید، به بهبود سلامت روده و کاهش حالت تهوع کمک می کند. نتایج تحقیقات نشان می دهد که زنجبیل توانایی بدن در هضم غذا و جذب مواد مغذی را افزایش می دهد. برای تهیه دمنوش زنجبیل می توانید زنجبیل تازه را به مدت پنج تا 10 دقیقه در آب جوش بریزید و در صورت تمایل میل کنید. برای بهبود طعم، عسل یا لیمو را اضافه کنید.

چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام کاتچین است و به مبارزه با استرس اکسیداتیو و کاهش خطر بیماری های مزمن کمک می کند. نوشیدن چای سبز با معده خالی به بدن شما کمک می کند تا ترکیبات مفید موجود در آن را به طور کامل جذب کند. برای تهیه چای، یک قاشق چایخوری چای سبز اضافه کنید. برگ های چای سبز یا کیسه های چای سبز را دو تا سه دقیقه در آب داغ خیس کنید، سپس در صورت تمایل مقداری لیمو یا عسل به آن اضافه کنید.

چای نعنا

چای نعنا برای دستگاه گوارش بسیار مفید است و می تواند به رفع مشکلات گوارشی مانند نفخ و سوء هاضمه کمک کند. برای تهیه این نوشیدنی مقداری برگ نعناع تازه را حدود پنج دقیقه در آب جوش قرار دهید و در صورت تمایل مقداری عسل به آن اضافه کنید.

چای بابونه

چای بابونه اثر آرامش بخشی دارد، بنابراین برای کسانی که می خواهند روز خود را با آرامش شروع کنند، انتخاب خوبی است. نوشیدن چای بابونه با معده خالی می تواند به آرامش ذهن کمک کند. برای تهیه این نوشیدنی تقریباً یک قاشق غذاخوری گل بابونه خشک میل کنید. پنج دقیقه در آب جوش بجوشانید و در صورت تمایل کمی عسل به آن اضافه کنید.

چای لیمو

نوشیدن چای لیمو به کاهش استرس و بهبود خلق و خوی شما کمک می کند، این نوشیدنی آرامش بخش است و نوشیدن آن با معده خالی حال شما را بهتر می کند. برای تهیه این نوشیدنی یک قاشق غذاخوری آبلیمو را به مدت پنج تا 10 دقیقه در آب بجوشانید. یک تکه لیمو به آن اضافه کنید تا طعم بهتری پیدا کند.