آیا خارجی ها می توانند از بانک ها وام بگیرند؟

آیا خارجی ها می توانند از بانک ها وام بگیرند؟

انتخابتو؛ عبدالله مبینی رئیس سازمان ملی مهاجرت با اشاره به اجرای طرح سپرده گذاری برای اتباع خارجی گفت: این طرح تنها شامل مهاجران و اتباع قانونی می شود که مورد پذیرش جمهوری اسلامی بوده و دارای مشخصات هویتی هستند.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح شهروندان می توانند مانند سایر شهروندان پس از واریز وجه از تمامی خدمات بانکی از جمله بهره مندی از تسهیلات مطابق قوانین بانکی بهره مند شوند.

امنیت سرمایه گذاری برای خارجی ها

به گفته رئیس سازمان ملی مهاجرت، طرح سپرده اتباع اقدامی جدید در نظام اقتصادی و مالی کشور و در عین حال ایجاد فضای امن برای مهاجران و شهروندان مجاز برای سرمایه گذاری در کشور است. آنها مشمول هیچ گونه سودجویی نیستند.

طرح جذب و مدیریت منابع مالی و قرار دادن اتباع و مهاجران خارجی در زنجیره های تولیدی کشور یکی از سیاست های جمهوری اسلامی ایران از سال 1402 برای ساماندهی سرمایه ها و منابع مالی شهروندان است.

بر اساس این طرح، در مرحله اول تمامی اتباع خارجی می توانند در بانک مرکزی دارای حساب بانکی با مشخصات شخصی خود بوده و از کلیه خدمات بانکی از جمله استفاده از کارت های بانکی و بانکداری الکترونیک بهره مند شوند.

در 8 اسفند 1402 رئیس سازمان مهاجرت کشوری با تاکید بر ممنوعیت فعالیت و اقامت اتباع خارجی در استان های ممنوعه گفت: طرح دسترسی اتباع خارجی به فرصت های سرمایه گذاری و بانکی شامل استان های ممنوعه نمی شود.

به گزارش سلامنو