طرز تهیه لوبیا چیتی با سیب زمینی چگونه است؟

لوبیا چیتی 125-900 گرم بسته 2 عددی

غذای لوبیا چیتی غذایی است که در تمام دنیا طرفداران زیادی دارد، ارزش غذایی بالایی دارد و یک وعده غذایی کامل در سفره اعضای خانواده است. لوبیا چیتی یک انتخاب خوشمزه، مغذی، ارزان و تقریباً جهانی برای صبحانه، شام، و میان وعده های مدرسه و مهدکودک است. در زیر به طرز تهیه این غذای خوشمزه و مقوی که سرشار از پروتئین و فیبر است می پردازیم.

مواد لازم برای لوبیا چشم بلبلی با سیب زمینی

مواد لازم برای 4 نفر
لوبیاقرمز 3 لیوان
سیب زمینیها 2 عدد متوسط
پیاز 2 عدد متوسط
سیر 3 قرص
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
روغن 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
کره به مقدار لازم
34%

۲۸۹۸۰۰

۲۳۱,۸۴۰ به مرد

مرحله آماده سازی اولیه

برای تهیه لوبیا با سیب زمینی ابتدا لوبیا بلبلی را از شب قبل در ظرف آب بریزید و در صورت امکان هر چند ساعت یکبار آب ظرف را عوض کنید تا تورم حبوبات بسیار کم شود و بپزد. به سادگی. بدن باید آن را هضم و جذب کند.

  1. ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده و در قابلمه مناسبی با کره و روغن زیتون بریزید و شروع به تفت دادن کنید تا پیازها شبیه شیشه شوند.
  2. در این مرحله سیر را رنده کنید و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به پیازهای داخل قابلمه اضافه کنید. سپس بعد از تفت دادن مواد به مدت یک دقیقه دیگر رب گوجه فرنگی را به پیاز و سیر اضافه کنید و کاملا تفت دهید.
  3. بعد از اینکه رب گوجه فرنگی رنگ زیبایی پیدا کرد، لوبیا را که از قبل خیس کرده اید آبکشی کرده و به مواد اضافه کنید. سپس 2 فنجان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و مواد را کاملا مخلوط کنید.
  4. مقداری فلفل سیاه و نمک اضافه کنید، در قابلمه را ببندید و حبوبات را به مدت 1-1.5 ساعت بپزید.
  5. در همین حین سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به قطعات بزرگ یا نگینی برش دهید. سیب زمینی های خرد شده را با آب سرد بشویید تا نشاسته اضافی آن گرفته شود. سپس آن را با یک حوله تمیز خشک کنید. داخل ماهیتابه روغن بریزید و بعد از داغ شدن روغن سیب زمینی ها را اضافه کنید و تفت دهید تا کاملا طلایی شوند.
پیاز زرد لوکوما - 2 کیلوگرم
33%

54,300

۳۴۴۰۰ به مرد

  1. بعد از 30 دقیقه پختن لوبیا، سیب زمینی سرخ شده را به قابلمه اضافه کنید.
  2. اجازه دهید غذا کم شود و حبوبات کاملا بپزند. غذای سیب زمینی و لوبیا شما آماده است. در ظرف دلخواه بریزید و با نان، لیمو ترش، سبزیجات و ماست موسیر سرو کنید. نوش جان!

لوبیا؛ خواص عجیب ارزان ترین منبع پروتئین جهان

مقدار رب گوجه فرنگی روگین: 400 گرم

34.1333

۲۸۲۰۰

به مرد

مقدار اصلی رب گوجه فرنگی 680 گرم است

۵۳۹۵۰

۴۸۶۰۰

به مرد

نکاتی در مورد پخت حبوبات

  • این غذا به دلیل اینکه حاوی رب گوجه فرنگی و سیب زمینی است، کیفیت خوبی دارد، اما اگر غذای شما حاوی مقدار زیادی آب است و فرصتی برای صبر کردن برای تبخیر آب آن ندارید، می توانید از آرد برای غلیظ شدن غذا استفاده کنید. آرد را با 1 قاشق غذاخوری روغن در یک تابه کوچک تفت دهید تا کمی قهوه ای و خام شود، حالا آن را به ظرف اضافه کنید.
آرد سفید گندم زرماکارون - 500 گرم
3%

۱۶,۳۰۰

۱۵,۴۰۰ به مرد

  • اگر کودک شما غذای باقلا دوست دارد اما حوصله کمی دارد، اگر در حال کار هستید و زمان کمی برای پختن دارید، یا اگر عجله دارید و وقت ندارید، می توانید لوبیا را از قبل بپزید و در فریزر نگهداری کنید. وقتی تصمیم گرفتید غذای لوبیا را خیلی سریع بپزید، سیر، پیاز و رب گوجه فرنگی را حل کرده و در نیم ساعت آن ها را سرخ کنید تا یک غذای خوشمزه باقلا درست کنید. نوش جان!
  • برای طعم بهتر این غذای خوشمزه می توانید از قارچ هم استفاده کنید.
قارچ دکمه ای کامل ملارد - 400 گرم

طرز تهیه سالاد لوبیا; یک ناهار خوشمزه و سبک برای روزهای گرم

از بین بردن نفخ در کنجاله باقلا

اگر باردار هستید، سیستم گوارشی حساسی دارید، یا در حال تهیه غذاهای باقلا در خانه برای کودکان یا سالمندان هستید، بسیار مهم است که از نفخ شکم جلوگیری کنید. بنابراین مرحله آماده سازی اولیه را حتما انجام دهید و فراموش نکنید که پودر آویشن را هنگام سرو غذا جدی بگیرید. پودر آویشن را روی غذا بپاشید و از عطر آن لذت ببرید. این پودر باعث هضم راحت تری غذا در دستگاه گوارش می شود و نفخ را از بین می برد.

10 دلیل اصلی نفخ که باید بدانید

منبع: bcfarmsandfood

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا