آیا مدیر سابق شبکه نسیم سازمان سینمایی را برعهده می گیرد؟

آیا مدیر سابق شبکه نسیم سازمان سینمایی را برعهده می

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، «محمد احسانی ریاست سازمان سینمایی کشور را برعهده خواهد داشت». این جمله پرتکرارترین جمله ای است که اخیرا در راهروهای وزارت ارشاد شنیده می شود. در حالی که نام هایی چون محمدمهدی طباطبایی نژاد، محمد حمیدی مقدم، محمدمهدی عسگرپور و ابراهیم داروغه زاده کاندیدای ریاست سازمان سینمایی بودند، اخیرا نام محمد احسانی نیز به این فهرست اضافه شده است. محمد احسانی از مدیران تلویزیون در دوره ضرغامی نیز به عنوان مدیر برنامه ریزی و برنامه و معاونت شبکه تهران فعالیت می کرد. او در دولت تدبیر و امید به سازمان فیلم تلویزیونی آمد و معاون نظارت و ارزیابی شد. او تنها یک سال در این سمت ماند تا اینکه به تلویزیون بازگشت و مدیر شبکه یک سیما شد.

به گزارش همشهری آنلاین، فردی که آذرماه 1392 از ارشاد در تلویزیون حاضر شد، آذرماه 1393 از مدیریت شبکه یک سیما خداحافظی کرد. احسانی که با حضور محمد سرفراز در رادیو به تلویزیون بازگشته بود پس از اختلاف نظر از مدیریت شبکه یک جدا شد. در دوران ریاست عبدالعلی علی عسگری، احسانی مدیر شبکه نسیم شد. در سال هایی که احسانی در شبکه نسیم حضور داشت برنامه های پرمخاطبی از این شبکه پخش می شد. احسانی در سال 1400 از شبکه نسیم جدا شد و اکنون بیش از هر گزینه ای به عضویت در سازمان سینمایی نزدیک شده است.

از بازنشستگی تا بی تفاوتی

فارس در گزارشی که اولین بار در 17 شهریور منتشر شد، نام احسانی را در میان دیگر گزینه های ریاست سازمان سینمایی قرار داد. هر کدام از این گزینه ها به دلایلی رد شدند تا محمد احسانی شانس بیشتری برای ریاست هیئت مدیره داشته باشد. ریاست سازمان. ظاهرا خود عسگرپور هم نمی خواست این مسئولیت را بپذیرد. البته پیوستن رئیس هیئت مدیره خانه سینما به سازمان سینمایی رقیبی در یک سازمان تولیدی داشت.

داروغ زاده به دلیل بازنشستگی از لیست خارج شد. روحانی و محمد حمیدی مقدم از مدیران سینمایی دو دولت مرحوم رئیسی از جمله گزینه هایی بودند که تمایلی به حضور در ساختمان بهارستان نداشتند و ترجیح دادند به وظایف خود در مرکز توسعه سینمای مستند و تجربی عمل کنند. . سه ماه مانده به هجدهمین جشنواره سینما حکیکت سالن سینما برگزار می شود. محمدمهدی طباطبایی نژاد که سابقه مدیریت در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی را در کارنامه داشت و در سمت معاونت نظارت و ارزیابی فعالیت می کرد نیز بازنشسته شد.

داریم به سازمان سینمایی نزدیک می شویم

با رفتن این اسامی گفته می شود محمد احسانی به سازمان سینمایی نزدیک می شود. احسانی دارای مدرک دکترای اصول حقوق اسلامی است. مدیر شبکه یک سیما، مدیر گروه اجتماعی شبکه سیما، مدیر و معاون طرح و برنامه شبکه تهران، مدیرکل معاونت طرح و برنامه سیما، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری، مشاور و عضو شورای راهبردی شبکه سه، کارها و برنامه ریزی راهبردی سازمان از جمله وظایف مدیرکل محمد احسانی، معاونت ارزیابی و نظارت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

آخرین روزهای حضور خزایی در سازمان سینمایی

از سوی دیگر محمد خزاعی رئیس فعلی سازمان سینمایی اخیرا از آخرین روزهای حضور خود در این سازمان صحبت کرده است. رئیس سازمان سینمایی که برای قدردانی از دست اندرکاران موزه سینما از این موزه بازدید صمیمانه ای داشت، گفت: خوشحالم که در آخرین روزهای مسئولیت خود در سازمان سینمایی فرصت حضور در موزه را دارم. از موزه سینما و همکاری صمیمانه این مجموعه سپاسگزاریم.» “

فارس در پاسخ به این سوال که خزایی پس از خداحافظی از سازمان سینمایی به کجا خواهد رفت، اینگونه پاسخ داد: منابع از احتمال حضور وی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و فعالیت به عنوان یکی از مشاوران فرهنگی آن خبر می دهند.

2455555

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین