اثرات منفی خوردن زیاد نان

اثرات منفی خوردن زیاد نان

اثرات منفی خوردن زیاد نان

بیش از هر چیز دیگری در دنیا در طول روز؛ نان می خورند. دلیل آن بسیار ساده است. از آنجایی که نان نه تنها خوشمزه است بلکه پخت و تهیه آن نیز آسان است، می توانید آن را همه جا همراه خود ببرید.

به گزارش بهداشت نیوز، نان انرژی خوبی به شما می دهد، اما اگر در مصرف آن زیاده روی کنید، تاثیرات منفی روی بدن شما می گذارد که در این قسمت به شما معرفی می کنیم که نشان دهنده مصرف زیاد نان است.

افرادی که مشکلاتی مانند بیماری سلیاک دارند و دائماً احساس نفخ و یبوست دارند احتمالاً بیش از حد نان مصرف می کنند. اگر احساس می کنند که باید مرتب به توالت بروند اما معده آنها کار نمی کند. ممکن است هنگام مصرف گندم و غلات دیگر به گلوتن حساسیت داشته باشید. البته اگر بیش از حد مصرف کرده باشید.

غلاتی مانند نان سفید، برنج سفید و کراکر کالری بالایی دارند، اما محتوای قند بالای آنها باعث می شود که شما تمایل بیشتری به خوردن داشته باشید. بنابراین زمانی که غمگین یا استرس دارید، تمایل دارید بیشتر غذا بخورید تا احساس بهتری داشته باشید و در نتیجه، اگر احساس می کنید در حال غذا خوردن هستید اما همچنان گرسنه هستید، احتمالاً به این دلیل است که زیاد نان می خورید. .

افزایش سطح کلسترول

مصرف زیاد نان ممکن است عاملی در افزایش سطح کلسترول باشد. بنابراین، باید بسیار مراقب باشید و از آن زیاده روی نکنید. به خصوص نان های صنعتی در صورت مصرف طولانی مدت و زیاد به بدن آسیب می رساند.

چین و چروک و مشکلات پوستی

غذاهایی مانند ماکارونی، برنج سفید و رشته فرنگی باعث ایجاد چین و چروک روی پوست می شوند زیرا از آرد سفید تهیه می شوند. مطالعات نشان می دهد که مصرف زیاد خطر آکنه را تا 30 درصد افزایش می دهد. دلیل این امر این است که قند زیاد در این مواد باعث افزایش سطح انسولین می شود. افرادی که قند زیادی مصرف نمی کنند معمولا با این مشکلات مواجه نمی شوند.

خواب آلودگی بیش از حد بعد از غذا

هنگامی که در رژیم غذایی خود نان زیادی مصرف می کنید، میزان انسولین آزاد شده در جریان خون افزایش می یابد. انسولین به ماندن تریپتوفان در خون کمک می کند. تریپتوفان یک اسید آمینه است که به تولید سروتونین و ملاتونین کمک می کند، دو انتقال دهنده عصبی که خلق و خو را بهبود می بخشند. آنها همچنین خواب را تقویت می کنند و چرخه خواب و بیداری شما را تنظیم می کنند. بنابراین، اگر بعد از غذا احساس خواب آلودگی و آرامش شدید می کنید، احتمالاً نان زیادی خورده اید.

فشار خون بالا

از هر 10 نفر 9 نفر نمک بالاتر از حد مجاز مصرف می کنند و مصرف نان نیز بالاتر از حد معمول است که اساساً عامل بروز مشکلاتی مانند فشار خون بالاست. زیرا نان حاوی نمک است و مصرف زیاد غذاهای فرآوری شده با افزایش فشار خون همراه است. .

خلق و خوی ناپایدار

نان به دلیل داشتن قند زیاد این توانایی را دارد که خلق و خوی شما را خراب کند و فوراً حال شما را بد کند. زیرا مغز و ذهن شما را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث مشکلات روانی می شود. افراد حساس به گندم بیشتر در معرض مشکلاتی مانند اسکیزوفرنی، بیماری دوقطبی، افسردگی و اضطراب هستند، که بسیاری از آنها با رژیم غذایی بدون لبنیات یا گندم برای درمان روانی درمان می شوند.