اخراج گروه رسانه ای رادیو و تلویزیون از عربستان سعودی

اخراج گروه رسانه ای رادیو و تلویزیون از عربستان سعودی

به گزارش انتخابتو، دولت عربستان سعودی 6 نفر از اعضای گروه رسانه ای مأموریت ایران در مدینه منوره شامل 6 روزنامه نگار و تهیه کننده مستند را از عربستان مسترد کرد.

صدا و سیما در گزارشی نوشت: این گروه مستندساز سه شنبه هفته گذشته هنگام ضبط تلاوت قرآن کریم در مسجد النبی دستگیر و پس از چند ساعت بازجویی بدون هیچ گونه اقدامی به بازداشتگاه مرکزی پلیس مدینه منوره منتقل شدند. هر اطلاعیه دلیل.

دو روز بعد پلیس عربستان دو خبرنگار از جمله خبرنگار العالم و خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما را که برای شرکت در مراسم دعای کمیل در هتل محل اسکان زائران ایرانی از خودرو پیاده شدند، دستگیر کرد. بدون هیچ اقدامی او را به بازداشتگاه بردند.

در همان روز پلیس عربستان یک تهیه کننده مستند رادیویی را از هتلش در مدینه احضار کرد و او را دستگیر کرد. این افراد در نهایت شب گذشته قبل از ادای مناسک حج از عربستان اخراج شدند.

اخراج گروه رسانه ای اعزامی ایران از عربستان در جریان رصد شدید وزارت امور خارجه کشورمان و نمایندگی ولی فقیه در امور حج و حج و سرپرست حجاج ایرانی و سفیر وی صورت گرفت. تلاش کشورمان برای آزادی این افراد در عربستان سعودی ادامه داشت.

اعضای این گروه شامل آقایان سید سلیم غفوری، شفیع شعله کار، سید مهدی مویدی، مهدی امیری، پوریا سلیمان زاده و علیرضا تابان با تصمیم دولت عربستان سعودی شب گذشته با یک پرواز غیرایرانی به دبی منتقل و بازگردانده شدند. امروز صبح با هواپیمای ایرانی به تهران رفتم.

۴۷۲۳۶

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین