اروپا و ژاپن خواهان تجزیه ایران هستند

اروپا و ژاپن خواهان تجزیه ایران هستند

تابستان امسال دمای هوا در کشورهای اروپایی به 40 درجه رسید، اما «از هر پنج خانه در اروپا فقط یک خانه تهویه هوا دارد». این جمله بخشی از گزارش امسال آژانس محیط زیست اروپاست.

به گزارش فارس، ژاپن در تابستان های گذشته گرمای بی سابقه ای را تجربه کرده است و برخی از مردم این کشور برای خنک شدن، سنت آب پاشیدن در جلوی خانه ها و جاده ها را انجام می دهند. شهروند ژاپنی کوجی یامانو به وب‌سایت TheWorld می‌گوید این تنها راه برای خنک کردن ما در تابستان است.

عباس علی آبادی وزیر نیرو با اشاره به اینکه دیشب مصرف دستگاه های سرمایشی از جمله نشتی در ایران زیاد است، گفت: می توانیم در ایام گرمای ویژه از وسایل سرمایشی کم مصرف مانند فن استفاده کنیم.

در جنوب اسپانیا که دمای هوا گرمتر از ایران است، اگر یک شهروند یک ماه از تهویه مطبوع استفاده کند، باید حدود 600 یورو برای برق بپردازد. حقوق یک استاد دانشگاه در اسپانیا 2500 یورو است.

تابستان امسال پیک مصرف برق به دلیل مصرف بالای چیلرها 44 بار شکسته شد که از نظر تداوم رکوردی در تاریخ صنعت برق ایران محسوب می شود. افزایش پیک بار نیز باعث افزایش عمق عدم تعادل و مشکل تامین انرژی شد.

اروپا و ژاپن خواهان تجزیه ایران هستند

رضا عبدالملکی، کارشناس انرژی، مهم ترین دلیل افزایش رکورد شکنی را اتلاف مصرف برق عنوان کرد و معتقد است: فرهنگ مصرف بهینه در ایران ایجاد نشده است و به همین دلیل است که مصرف برق در خانوار به طور مداوم شکسته می شود. رکوردها .

اما استاد دانشگاه حسین آخانی دلیل مصرف بالای برق را پایین بودن قیمت انرژی می‌داند و می‌گوید هیچ دولتی در ایران نمی‌تواند با این مصرف بالای انرژی و یارانه‌ای که به آن تعلق می‌گیرد، بر مشکل عدم تعادل فائق آید. .

یکی از مهم ترین مواد قانون رفع موانع حوزه برق مصوب سال گذشته، نظام موثر تعرفه تدریجی است که با افزایش مصرف انرژی، قیمت مشترکان خانگی را افزایش می دهد. در فرانسه استفاده از این محلول در 20 سال گذشته منجر به کاهش 25 درصدی مصرف برق شده است.