از سبد غذایی مورد علاقه ایرانیان رونمایی شد

از سبد غذایی مورد علاقه ایرانیان رونمایی شد

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسیداحمد اسماعیل زاده گفت: سبد غذایی محبوب ایرانیان که با همت معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تدوین و طراحی شده است، در نشست روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور با حضور وزیر معرفی شد. بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

با اشاره به تاکید وزیر بهداشت مبنی بر اهمیت تغذیه سالم و تامین امنیت غذایی پایدار در کشور، این سبد با نظارت دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت و با مشارکت دبیرخانه ستاد عالی توسعه تولید شد. شورای سلامت و امنیت غذایی و پژوهشکده ملی علوم پزشکی تهران توسط اساتید دانشگاه های علوم پزشکی، شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اهواز برگزار شد. دانشگاه علوم پزشکی. پس از 10 سال تدوین و بازنگری شد و بیان شده است که مقادیر مواد غذایی که ممکن است حاوی کالری و مواد مغذی باشد، نیازهای عموم مردم را برآورده می کند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: مبنای تدوین سبد غذایی بهینه جمعی با توجه به این تامین حداقل کالری، پروتئین و برخی ریزمغذی های ضروری برای جامعه بر اساس ترکیب جمعیتی (گروه های سنی و جنسیتی) و فرهنگ غذایی جامعه تعیین می شود.

وی ادامه داد: سبد غذایی بهینه میانگین نیاز جامعه را برآورد می کند نه نیاز گروه خاصی از جامعه؛ این سبد دارای کاربردهای متنوعی از جمله سیاست تامین مواد غذایی است. برنامه نویس Yeezy تولید، صادرات و واردات مواد غذایی، ارزیابی سیاست‌های مربوط به غذا و تغذیه، برنامه کم اهمیت سلام طراحی سبدهای غذایی و مکمل غذایی برای اقشار آسیب پذیر جامعه. هدف اصلی از تدوین سبد، پوشش تمامی گروه های سنی و جنسیتی جامعه است.

اسماعیل زاده این سبد را ابزاری علمی و قدرتمند برای تدوین سیاست های غذایی و تغذیه، برنامه ریزی اداری و ارزیابی عملکرد برنامه ها در راستای تامین امنیت غذایی و حفظ سلامت تغذیه ای جامعه عنوان کرد و گفت: سبدهای غذایی مطلوب با هزینه های مختلف در سطوح مختلف ، می توان از کلاس های مختلف لذت برد. ابزاری برای استخراج است، با منابع محدود متفاوت است و الگوهای غذایی بهینه ای دارد. با توجه به این اطلاعات جدید در مورد مصرف روزانه توصیه شده انرژی و مواد مغذی، الگوهای مصرف غذا، عادات غذایی، رفتار مصرف کننده و قیمت مواد غذایی به طور دوره ای به روز می شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: برای اولین بار سبد غذایی بهینه در سطوح مختلف هزینه به عنوان راهنمای سیاست گذاری و حمایت در حوزه غذا و تغذیه تدوین شده است. حوزه رفاه و رفاه برای جامعه ایران بر اساس سبد غذایی بهینه و مقرون به صرفه بر اساس اصول تغذیه و نظام تغذیه پایدار در سال 1403 ارائه شد.