استفاده از رژ لب و نکاتی در مورد آن – انتخابتو

استفاده از رژ لب و نکاتی در مورد آن - مجله سلامت و زیبایی

یکی از روش های آرایش سنتی و زیبا، برجسته کردن لب ها با استفاده از رژلب یا مات است. در این مقاله از مجله سلامت و زندگی جهان گستر در مورد روش های مختلف زدن رژ لب و نکاتی در مورد آن صحبت می کنیم. در آینده با ما همراه باشید.

1- اگر لب های برجسته و گوشتی ندارید از رنگ های بسیار روشن استفاده کنید تا لب هایتان پر و برجسته به نظر برسد.

2- بهتر است قبل از استفاده از رژ لب از بالم لب حاوی ویتامین E استفاده شود. این کار لب ها را مرطوب و تغذیه می کند و از خشک شدن و ترک خوردن آن ها جلوگیری می کند.

3- برای افزایش ماندگاری رژ لب خود، پس از زدن اولین لایه رژ لب، یک یا دو لایه دستمال کاغذی به لب های خود بزنید، دوباره رژ لب بزنید و دوباره دستمال را روی لب هایتان بزنید. به این ترتیب روغن های موجود در رژگونه پاک شده و رنگدانه ها و موم موجود در آن باقی می مانند.

4- اگر بالای چهل سال سن دارید. توصیه ما این است که از رژ لب مات استفاده نکنید. لب های شما با کمی درخشش بهتر به نظر می رسند. برای ماندگاری بیشتر رژ لب حتما از برق لب استفاده کنید.

5- از رژ لب های قدیمی استفاده نکنید زیرا باعث پوسته پوسته شدن لب های شما می شود.

6- از برق لب روی رژ لب یا به تنهایی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که برق لب باعث می شود لب های شما حجیم و حجیم به نظر برسند.

7-اگر لب های پر و مشخصی دارید، کمتر از برق لب استفاده کنید.

8- قبل و بعد از رژ زدن خط لب بزنید تا لب هایتان فرم بگیرد.

9- هرگز از رژ لب و خط لب در رنگ های متضاد استفاده نکنید.

10- هنگام زدن رژ لب ابتدا لب های خود را با خط لب رنگ کنید، لایه دوم رژ لبی که به این ترتیب بزنید ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

11- به یاد داشته باشید که رنگ های مات و خیلی تیره باعث می شود لب های نازک نازک تر به نظر برسند.

12- برخلاف تصور اکثر خانم ها، هرکسی می تواند رژ لب قرمز بزند. نکته مهم این است که طیف مناسبی از این رنگ را انتخاب کنید که به خوبی با بقیه آرایش شما هماهنگ باشد: اگر پوست شما روشن است و ته رنگ صورتی دارد: از قرمز روشن یا قرمز خالص با ته رنگ صورتی یا آبی استفاده کنید. اگر پوست شما ته رنگ زرد دارد: از قرمز گرم با ته رنگ نارنجی استفاده کنید. از رنگ های قرمز با پس زمینه آبی اجتناب کنید. اگر پوست شما ته رنگ زیتونی دارد: از رنگ قرمز خالص یا قرمز با ته رنگ قهوه ای استفاده کنید. از رنگ های قرمزی که بیش از حد صورتی یا نارنجی دارند خودداری کنید. اگر پوست تیره با ته رنگ صورتی دارید: از رژ لب قرمز با ته رنگ آبی یا صورتی استفاده کنید. از استفاده از رنگ قرمز با زمینه نارنجی یا هلویی خودداری کنید. اگر پوست تیره با ته رنگ زرد دارید: از قرمز گرم با ته رنگ نارنجی استفاده کنید. از رنگ قرمز با پس زمینه آبی اجتناب کنید. برای هر رنگ پوست: برای بهترین نتیجه، از رنگ قرمز با ته رنگ قهوه ای استفاده کنید. از آنجایی که قهوه ای رنگی خنثی است، قرمز با ته رنگ قهوه ای مناسب هر رنگ پوستی است.

13- رژ لبتان را روی نوک انگشتتان تست کنید نه پشت دستتان. زیرا رنگ و بافت پوست نوک انگشتان به پوست لب نزدیکتر است.

14- اگر فکر می کنید رژ لب شما روشن تر از آنچه می خواهید به نظر می رسد. قبل از زدن رژ لب، لب های خود را با خط لب چند درجه تیره کنید. یا از برق لب تیره تری روی رژ لب خود استفاده کنید.