چگونه شربت زعفران خوش رنگ و خوشمزه را به چند روش مختلف تهیه کنیم؟

زعفران تیموری سری یاقوت - 4.608 گرم

به یک روز گرم تابستانی فکر کنید که کاملاً از گرما خسته شده اید و تمام بدنتان زیر آفتاب گرم است. چه چیزی می تواند شما را بیشتر از یک لیوان بزرگ شربت زعفران و گلاب که عطر آن تمام خانه را فرا گرفته است خوشحال کند؟ شربتی که با بو و رنگ دلنشینش مست است و صدای تکه های یخ در شیشه اش گوش هایت را نوازش می دهد. البته درست کردن چنین شربتی مشکل است. شما نمی توانید همه چیز را بدون دستورالعمل ترکیب کنید و در پایان منتظر یک شربت جادویی باشید. همه مواد باید در مقدار مناسبی باشند تا نتیجه مطابق انتظار شما باشد. آنچه ما در این مقاله می خواهیم طرز تهیه شربت زعفران به شما یاد بدهم؛ احتمالاً دوست دارید شربتی را که می نوشید در جاهای مختلف امتحان کنید و به عنوان مرهم روزهای گرم تابستان خود بنوشید. تا انتها با ما همراه باشید تا تمام ترفندهای او را یاد بگیرید.

شربت زعفران و گلاب را چگونه تهیه کنیم؟

برای تهیه این نوشیدنی اصیل ایرانی به مواد زیر نیاز دارید:

فهرست میزان
این نیم لیتر
گل سرخ یک لیوان
عرق مشک یک لیوان
آب جوش گرم نصف فنجان
عسل 5 تا 6 قاشق غذاخوری
زعفران نصف قاشق غذاخوری

چگونه تهیه می شود: برای تهیه شربت زعفران مجلسی ابتدا باید آب، گلاب و آب چغندر را در ظرفی با هم مخلوط کنید. سپس عسل را در آب جوش حل کرده و زعفران را به آن اضافه کنید. در آخر مخلوط عسل، آب و زعفران را با مخلوط گلاب و آب چغندر مخلوط کنید و چند ساعت در یخچال بگذارید تا طعم ها مخلوط شوند. سپس در لیوان با چند تکه یخ سرو کنید.

پرواز: اگر طعم تارو را دوست ندارید، می توانید از آن صرف نظر کنید.

33%

۸۱۳,۰۰۰

۳۲۵۲۰۰ به مرد

چگونه زعفران اصل را از تقلبی تشخیص دهم؟

طرز تهیه شربت زعفران با شربت تخم مرغ

طرز تهیه شربت زعفران و شربت تخم مرغ؟

طرز تهیه شربت زعفران نذری معمولاً ترکیب آن با شربت تخم مرغ است تا ظاهر و طعم بهتری پیدا کند. اگر دوست دارید شربت خود را به این روش درست کنید، به مواد زیر نیاز دارید:

فهرست میزان
با تشکر 4 قاشق غذاخوری
آب سرد 4 لیوان
زعفران دم کرده غلیظ 1 قاشق غذاخوری
آب لیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
چیا 4 قاشق غذاخوری

این نوشیدنی می تواند در عرض چند ثانیه تشنگی و خستگی شما را برطرف کند. از آنجایی که تخم مرغ همراه با شربت می تواند مقدار زیادی آب را برای مدت طولانی ذخیره کند، با مصرف این شربت در طول روز کمتر احساس تشنگی خواهید کرد. به این دلیل بهترین نوشیدنی ماه رمضان این به حساب می آید.

خواص تخم شربت و هر آنچه که باید در مورد این دانه های خاص بدانید

چگونه تهیه می شود: شربت تخم مرغ را در یک کاسه کوچک بریزید و روی آن را با کمی آب بپوشانید. 10 دقیقه صبر کنید تا این دانه ها لعاب دهند. حالا آنها را در آبکش ریخته و با آب بشویید. در آخر شربت تخم مرغ را در ظرف مناسبی بریزید. سپس شکر را در مقداری آب گرم حل کرده و با شربت روی تخم مرغ ها بریزید. زعفران و آبلیمو را به آنها اضافه کنید و در آخر آب سرد بریزید. شربت خوشمزه و جذاب شما آماده نوشیدن است. می توانید در فصول گرم با این شربت از مهمانان خود پذیرایی کنید.

چگونه ۷ شربت محبوب سنتی ایرانی برای رفع تشنگی تابستان تهیه کنیم؟

مواد لازم شربت هاتی کارا - 200 گرم

طرز تهیه شربت زعفران غلیظ

طرز تهیه شربت زعفران غلیظ

اگر می خواهید شربت زعفرانی غلیظی درست کنید که همیشه آن را در یخچال دارید و می توانید آن را در هر زمان با اضافه کردن آب یخ تهیه کنید، باید مواد زیر را تهیه کنید:

فهرست میزان
زعفران آسیاب شده ½ قاشق غذاخوری
گل سرخ ¼ فنجان
این نیم لیتر
با تشکر هرجور عشقته
آب لیمو 1 قاشق غذاخوری

چگونه تهیه می شود: زعفران را در یک لیوان بریزید و سپس آن را با آب جوش پر کنید. حالا یک بشقاب روی لیوان می گذاریم تا صفرا دم بکشد.

مرگ سفالگر: بعد از مدتی دم کشیدن زعفران برای اینکه رنگ بیشتری به آن بدهد، یک تکه یخ داخل آن گذاشته و به آن شوک می دهیم. همچنین می توانید زعفران را در بخار قوری بریزید.

پس از دم کشیدن زعفران ظرف مناسبی را انتخاب کرده و روی آتش می گذاریم. نیم لیتر آب داخل آن بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. مقدار شکر بستگی به ذائقه شما و میزان شیرینی شربت شما دارد. حالا به مدت 20 دقیقه می جوشانیم تا به غلظت و قوام مناسب برسد. سپس زعفران و گلاب و آبلیمو را اضافه کرده و مخلوط می کنیم. وقتی شربت به غلظت دلخواه رسید، شعله را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم شربت خنک شود.

معنی: هنگام تهیه شربت زعفران از حرارت زیاد استفاده نکنید تا شربتتان در لحظه آخر شیرین نشود.

معنی: اگر شربت شما خیلی تیره شد، می توانید آن را دلمه کرده و با اضافه کردن مقداری آب جوش دوباره بجوشانید تا دانه های شکر حل شود.

نکته 3: این شربت را در ظرف مناسبی بریزید و هنگام سرو مقداری از آن را با آب و تکه های یخ داخل لیوان مخلوط کنید.

نکته 4: اگر می خواهید شربت زعفرانی 4 نفره تهیه کنید، این مقدار مشخص شده در جدول بالا مناسب است.

گلاب مصطفوی - 500 میلی لیتر

۹ خاصیت گلاب که تاثیر باورنکردنی بر سلامتی دارد

شربت زعفران و آبلیمو را چگونه تهیه کنیم؟

بسیاری از ما شربت زعفران و آبلیمو را به عنوان شربت آبلیمو می شناسیم. برای تهیه آن به مواد زیر نیاز داریم:

فهرست میزان
زعفران دم کرده نصف فنجان
آب لیمو ¼ فنجان
این یک لیوان
با تشکر 1.5 فنجان

چگونه تهیه می شود: آب و شکر را مخلوط کرده و روی آتش بگذارید تا شکر کاملا در آب حل شود و بجوشد. حالا زعفران را اضافه کنید و شعله را خاموش کنید. سپس درب آن را ببندید و اجازه دهید 15 دقیقه در همان حالت بماند و شربت شما غلیظ شود. در آخر آب لیمو را اضافه کنید و صبر کنید تا کاملا خنک شود. شربت شما آماده سرو است. نوش جان!

500 گرم لیمو تازه هسته دار
34%

۵۰۰۰۰

۳۶۲۲۰ به مرد

معنی: این شربت را در ظرف شیشه ای دربسته بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

معنی: برای سرو 1/3 لیوان را با شربت غلیظ پر کنید و بقیه را با آب سرد و یخ پر کنید.

جدید: برای طعم بهتر می توانید از گلاب، آب چغندر یا آب بهارنارنج استفاده کنید.

آب لیمو آروم آدا - 0.45 لیتر

طرز تهیه حلوا زعفرانی; دسر رنگارنگ با لعاب ایرانی

طرز تهیه شربت زعفرانی 20 نفره؟

طرز تهیه شربت زعفرانی 20 نفره؟

اگر می خواهید برای 20 نفر شربت زعفرانی درست کنید، بهتر است مقدار شربت را طبق جدول زیر تهیه کنید و طبق آنچه قبلا گفتیم مراحل تهیه را ادامه دهید.

فهرست میزان
با تشکر 2 لیوان
آب برای شربت شهد 4 لیوان
زعفران 1 گرم
گل سرخ 12 قاشق غذاخوری
این 6 لیتر

ابتدا شربت را آماده کرده و در آخر با آب مخلوط کرده و سرو کنید.

پودر قند قنادی جامن - 300 گرم
3%

۳۳۵۰۰

۳۲۱۶۰ به مرد

طرز تهیه شربت زعفرانی 50 نفره؟

برای تهیه شربت زعفران 50 نفره مقادیر را طبق جدول زیر تهیه کنید:

فهرست میزان
با تشکر 1 کیلوگرم
این 12 لیتر
زعفران نیم گرم
گل سرخ 1.5 فنجان
آب لیمو نصف فنجان

ابتدا زعفران را با همزن بزنید تا پودری یکدست شود. سپس داخل آن را با یخ پر کنید و صبر کنید تا یخ آب شود و رنگ زعفرانی به خود بگیرد. حالا شربت را آماده کنید. برای این کار در قابلمه ای آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. شکر را به آن اضافه کنید تا بعد از 15 دقیقه شربت غلیظ شود. حالا قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. بعد از سرد شدن، شربت خود را با اضافه کردن گلاب، آبلیمو و زعفران آماده کنید. در نهایت مقداری در هر لیوان بریزید و آن را با آب و یخ پر کنید. شربت زعفران به خصوص در فصول گرم سال گزینه بسیار خوبی برای نذری محسوب می شود.

طرز تهیه شربت زعفرانی 100 نفره؟ همون روش؛ فقط مقادیر جدول را دو برابر کنید.

آب چغندر کمبیس - 400 گرم
3%

۳۴۰۰۰

۳۳۰۰۰ به مرد

سحر خیز که چای مخلوط گیاهی زعفران و جینسینگ را بررسی کرد. ضد التهاب و احیا کننده

شربت زعفران برای قاعدگی

قاعدگی در زنان ممکن است به دلایل مختلفی به تاخیر بیفتد. استرس، ورزش، تغییرات آب و هوا و عوامل دیگر می توانند در ایجاد این نوع مشکل نقش داشته باشند. در این صورت اگر خانم ها شانسی برای باردار شدن ندارند می توانند با کمک زعفران به پریود شدن آنها کمک کنند. زعفران به جریان خون قاعدگی کمک می کند و کمردرد را کاهش می دهد. البته همانطور که گفتیم در دوران بارداری نباید استفاده شود. زیرا احتمال سقط جنین هنگام مصرف زعفران بسیار زیاد است. به طور کلی مصرف بیش از حد صفرا در هر صورت می تواند خطرناک باشد. بنابراین باید تعادل را رعایت کرد. دو تا سه لیوان زعفران دم کرده در روزهای قبل از قاعدگی می تواند نقش موثری در کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی و القای قاعدگی داشته باشد. طرز تهیه شربت زعفرانی در دوران قاعدگی می تواند یکی از روش هایی باشد که در بالا به آن اشاره کردیم. بیش از 30 میلی گرم از این مقدار در روز ممکن است باعث مسمومیت شود. پس زیاده روی نکنید.

هشدار: اگر باردار هستید شربت زعفران را فقط زیر نظر پزشک مصرف کنید.

6 واقعیت عجیب در مورد پریودهایی که باور کردنشان سخت است

سوالات متداول

در اینجا می خواهیم به سوالاتی که ممکن است بسیاری از شما در ذهن داشته باشید پاسخ دهیم:

  • آیا شربت زعفران برای کاهش وزن مفید است؟

زعفران اشتها را کاهش می دهد و برای مدت طولانی تری احساس سیری می کند. بنابراین، با کمک آن می توانید کاهش وزن خود را تسریع کنید.

  • برای زیبا شدن ملاس زعفران چه کنیم؟

هر چه کیفیت زعفران شما بالاتر باشد، شربت شما خوش رنگ تر و خوش طعم تر می شود. پس سعی کنید زعفران خود را از برندهای معتبر خریداری کنید. زعفران اصل و مرغوب را می توانید از سوپرمارکت دیجی کالا تهیه کنید.

کرم صبحانه کلم - 200 میلی لیتر

۳۴۰۰۰

۲۶۹۰۰

به مرد

خمیردندان مریدنت مدل 12 ساعته 130 گرم

۳۷۶۰۰

۲۸۳۰۰

به مرد

  • آیا زعفران شما را خوشحال می کند؟

مصرف زعفران می تواند به رفع بی خوابی، آرامش اعصاب، کاهش اضطراب و کاهش افسردگی کمک کند. تقویت میل جنسی، کاهش فشار خون و پیشگیری از بیماری های قلبی از دیگر خواص زعفران است که معمولاً هیچکس درباره آن صحبت نمی کند.

آب چشمه نارنج بهشت ​​با نارنج - 1 لیتر

جامع…

همانطور که در این مقاله مشاهده می کنید آموزش شربت زعفران پول های مختلفی دادیم و به آنها گفتیم که این شربت معطر و بهشتی را می توانید به روش های مختلف درست کنید. در نهایت به چند سوال متداول در این زمینه پاسخ دادیم و خواص صفرا را بررسی کردیم. می توانید با تهیه یک لیوان شربت زعفران میهمانان خود را خوشحال کنید و روزهای گرم تابستان را با عطر و طعم آن به بهترین شکل سپری کنید.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا