از پایتخت سفال ایران چه می دانید؟

از پایتخت سفال ایران چه می دانید؟

اگر به صنایع دستی و تاریخ ایران علاقه دارید، این مقاله برای شماست.

انتخابتو به نقل از دلتامگ، پایتخت سفال ایران آیا می دانید این شهر که از دیرباز در دوره های مختلف تاریخ پایتخت ایران بوده است، یکی از قدیمی ترین و باستانی ترین شهرهای ایران است. با ما همراه باشید تا پایتخت سفال ایران را بشناسید.

لالجین ، شهر سفال ایران یکی از بهترین شهرهای همدان است که در این زمینه شهرت زیادی به دست آورده است زیرا از سال 2015 در فهرست شهرهای صنایع دستی جهان برای سفال قرار گرفته است و لذا علاقه مندان به سفالگری، هنر و تاریخ باید از این مکان دیدن کنید آنها در حال سفر به شهر هستند. این شهر آبهای خنکی دارد. اگر به دنبال مکانی عالی برای استراحت و تفریح ​​هستید، بهشت ​​سرسبز تهران، آبشار عقاب را از دست ندهید. مکان های گردشگری لالجین این نوع را انجام دهید جاذبه های گردشگری همدان بعدا متوجه خواهید شد.

شهر سفال لالجین استان همدان

لالجین که به عنوان پایتخت سفال ایران و حتی پایتخت سفال خاورمیانه و جهان شناخته می شود، سابقه ای 800 ساله دارد. این شهر در دهه 1990 به عنوان شهر سفال ایران و حتی جهان شناخته می شد.

دسترسی به ورود

لالجین در 25 کیلومتری همدان و شهرستان بهار قرار دارد. از مسیرهای مختلف می توانید به این شهر که تقریباً 40 دقیقه طول می کشد، برسید.

فاصله تهران تا همدان با ماشین حدود 4 ساعت است و اتوبان تهران ساوه بهترین گزینه است.

از شهرهای شمالی: از تهران ساوه بهتر است به همدان بروید.

از شهرهای جنوبی: شهرهای جنوبی ایران از لجین و همدان بسیار دور هستند و بهتر است با وسیله نقلیه شخصی به این سفر نروید.

مکان های توریستی در لالجین

جاذبه اصلی لالجین سفال های زیبای آن است. این شهر نه تنها به خاطر سفال هایش بلکه به خاطر دیزی های خوشمزه اش معروف است. لالجین به دلیل آب و هوای خنک و مطبوعش شهری عالی برای سفر در تابستان است. قدم زدن در بازار سفال برای هنردوستان تجربه ای بسیار زیبا و خاص است. سوغات لالجین سفال و سرامیک است.

تاریخ و فرهنگ

لالجین یا به طور کلی استان همدان، یکی از خاص ترین و کهن ترین شهرهای ایران با قدمت بسیار طولانی است. در طول تاریخ حوادث زیادی در این شهر رخ داده و این شهر پادشاهان زیادی را به خود دیده است. این شهر در جریان حملات مغول و افغان دو بار به کلی ویران و بازسازی شد. این شهر تاریخ و فرهنگ خاص خود را دارد.

جاده های دسترسی

از همدان به سمت لالجین همدان به سمت جاده همدان – بیجار حرکت کنید و سپس به بلوار آیت الله بهاری و آیت الله خمینی بروید. فاصله لالجین تا همدان حدود 20 کیلومتر است و با ماشین حدود نیم تا 40 دقیقه طول می کشد. اگر در شهرهای گرمسیری زندگی می کنید، می توانید در بهار و تابستان به آنجا سفر کنید.

به گزارش سلامنو