چه عواملی باعث ناباروری مردان می شود؟

چه عواملی باعث ناباروری مردان می شود؟

پیمان صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا به عوامل ایجاد ناباروری در مردان اشاره کرد و گفت: ناباروری در مردان; به دلایل مختلفی مانند عفونت و التهاب، مشکلات هورمونی، تومورها و درمان آنها، مشکلات ژنتیکی، سابقه جراحی و دلایل محیطی رخ می دهد. .

وی با اشاره به اینکه عفونت های جنسی و بیماری هایی مانند اچ آی وی نیز می تواند منجر به ناباروری در مردان شود، افزود: اختلال در تعادل برخی هورمون ها مانند تیروئید، هیپوتالاموس، آدرنال و غده هیپوفیز ممکن است یکی دیگر از علل ناباروری مردان باشد.

جراحی کلیه و مجاری ادرار مجازی و ناباروری مردان با اشاره به اینکه شیمی درمانی و جراحی های درمان تومور نیز ممکن است از دیگر عوامل موثر بر ناباروری مردان باشد، گفت: مهمترین عامل موثر بر ناباروری مردان مشکلات ژنتیکی است.

صالحی ادامه داد: قرار گرفتن طولانی مدت در معرض مواد شیمیایی، اشعه ایکس یا فلزات سرب دار، قرار دادن لپ تاپ روی پا نیز می تواند باعث ناباروری در مردان شود و سبک زندگی افراد نیز تاثیر بسزایی در باروری آنها خواهد داشت.

وی گفت: مصرف دخانیات، سیگار و مواد مخدر، چاقی و اضافه وزن، استرس و مصرف مشروبات الکلی می تواند منجر به ناباروری شود و برای پیشگیری از ناباروری مردان باید توصیه هایی مانند پرهیز از مصرف مواد مخدر و عدم مصرف الکل را رعایت کنند. اجتناب از الکل، بهداشت شخصی، قرار گرفتن در معرض مواد سمی و اشعه را در نظر بگیرید.

فوق تخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان با اشاره به اینکه افزایش سن افراد منجر به کاهش قدرت باروری آنها می شود، گفت: سالمندان نه تنها با خطر ناباروری مواجه هستند، بلکه احتمال انتقال مشکلات ژنتیکی به مادرانشان نیز زیاد است. احتمال سقط جنین در کودکان افزایش یافته و خطر ابتلا به برخی نقص های مادرزادی در کودکان آنها افزایش می یابد.