اهمیت ترتیب استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی – انتخابتو

اهمیت ترتیب استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی – مجله سلامت و زیبایی

در هنگام استفاده از محصولات زیبایی و مراقبت از پوست برای مراقبت از پوست، کافی است چند اصل کلی در خصوص ترتیب صحیح استفاده از این محصولات را بدانید تا بهترین و بیشترین تاثیر را بر روی پوست داشته باشند و به آن آسیبی نرسانند. در این مقاله از انتخابتو جهان گستر با این اصول کلی ترتیب صحیح استفاده از لوازم آرایشی و مراقبت از پوست آشنا می شویم. در آینده با ما همراه باشید.

پاک کننده، مرطوب کننده و غیره استفاده از محصولات مراقبت از پوست می تواند زمان زیادی را برای خانم ها در طول روز بگیرد، اما با توجه به ترتیب صحیح استفاده از این مواد می توانید در زمان صرفه جویی کنید و کارهای مفیدتری انجام دهید. . مهم نیست از چه نوع موادی استفاده می کنید، وقتی قوانین کلی و نکات موثر استفاده از آنها را بدانید، در کار خود موفق خواهید بود و بهترین نتیجه را خواهید گرفت. با این حال، توصیه می شود برای مراقبت از پوست خود از محصولات طبیعی و گیاهی استفاده کنید. توصیه می کنیم برای انتخاب محصولات مورد نیاز خود، صفحه محصولات سایت جهان گستر را مرور کنید. همچنین می توانید در صورت نیاز از قسمت مشاوره وب سایت استفاده کنید تا در صورت نیاز مشاوره تخصصی رایگان دریافت کنید.

ترتیب صحیح استفاده از محصولات: از ساختار سبک تا سنگین

قانون اساسی برای لایه بندی محصولات مراقبت از پوست این است که با سبک ترین محصول شروع کنید، با سنگین ترین و غلیظ ترین محصول پایان دهید و قبل از رفتن به محصول بعدی مطمئن شوید که لایه قبلی کاملا جذب شده است. اگر از تونر استفاده می کنید باید با آن شروع کنید، حدود یک دقیقه طول می کشد تا تونر جذب شود. سپس به سراغ سرم یا کرم مرطوب کننده خود بروید و بسته به غلظت آن سی ثانیه تا چند دقیقه صبر کنید تا جذب شود.

بهتر است بدانید که چندین لایه رقیق شده ترکیب مرطوب کننده (تونر، سرم و لوسیون) تاثیر بهتری نسبت به یک لایه کرم غلیظ دارد و بهتر و سریعتر جذب پوست می شود. این روش به شما کمک زیادی می کند، به خصوص اگر پوست مختلط دارید. برای پوست های چرب، انواع ژل به جای انواع کرم ترجیح داده می شود.

ترتیب صحیح استفاده از سرم

در مورد سرم، می توانید با توجه به نوع پوست و نیاز خود از سرم مناسب استفاده کنید، به عنوان مثال، اگر به روشن کننده نیاز دارید، می توانید محصولات حاوی روشن کننده های گیاهی را امتحان کنید. برای داشتن پوستی صاف و مات، سرم های حاوی مواد ضخیم کننده و پرکننده چین و چروک توصیه می شود.

صبور باشید تا به نتیجه برسید

تاثیر محصولات مراقبت از پوست ممکن است تنها چند روز پس از استفاده قابل مشاهده نباشد، اما حداقل 28 روز تا یک ماه پس از شروع استفاده طول می کشد تا اولین علائم اثربخشی دیده شود. بنابراین، شما باید به مدت یک ماه به محصولات جدید بچسبید تا تأثیر آن را ببینید.

همچنین باید روتین مراقبت از پوست خود را با توجه به فصل تنظیم کنید، زیرا پوست شما به شرایط آب و هوایی واکنش نشان می دهد. به عنوان مثال، اگر پوست شما در زمستان خشک می شود، به جای یک بار، دو بار در روز از مرطوب کننده استفاده کنید یا در تابستان بیشتر لایه برداری کنید.

ضد آفتاب به عنوان آخرین لایه

مهم نیست از چه محصولی استفاده می کنید، کرم ضد آفتاب را برای همیشه ذخیره کنید. ضدآفتاب ها دو نوع هستند: شیمیایی و فیزیکی نوع شیمیایی با جذب اشعه های مضر عمل می کند، نوع فیزیکی آن با انعکاس این اشعه ها عمل می کند و باید به عنوان لایه رویی استفاده شود زیرا هر چیزی که روی این ماده استفاده شود اثر آن را خنثی می کند. بهترین زمان برای استفاده از کرم ضد آفتاب پس از جذب کامل مرطوب کننده است. اما اگر از کرم پودر استفاده کنید شرایط فرق می کند. بهتر است از ضدآفتاب یا کرم پودر حاوی ضدآفتاب های رنگی استفاده شود یا روی ضدآفتاب از کرم پودر استفاده شود، اما این روش اثر آن را کاهش می دهد و توصیه می شود کرم پودر را فقط در مناطقی که نیاز به پوشش دارند استفاده کنید. و صورت خود را کامل نپوشانید تا اثر ضد آفتاب کم نشود. برای رفع دائمی این مشکل استفاده از کرم های BB و CC توصیه می شود.

لایه برداری و تقویت پوست

محصولات لایه بردار (اسکراب) را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید. بسته به نوع پوست خود یک یا دو بار در هفته از اسکراب استفاده کنید یا اگر پوست حساسی دارید ماهی یک بار. در حالی که این کار پوست را از سلول های شاخی و مرده پاک می کند، به پوست کمک می کند شفاف و روشن، صاف و ترشح چربی را تنظیم کند.