المپیک به نوجوانی رسید/ پرچم آینده سینمای ایران به جوانان المپیکی تحویل داده شد

المپیک به نوجوانی رسید پرچم آینده سینمای ایران به جوانان

به گزارش روابط عمومی هشتمین المپیاد فیلمسازی ایران، مجید زین العابدین در مراسم اختتامیه هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران اظهار داشت: از برگزاری جشنواره فیلمسازی نوجوانان ایران و سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان خوشحالیم. . در ایام باشکوه ماه ربیع در اصفهان برگزار می شود.

وی افزود: خوشحالیم که به همت مدیران شهری و استانی اصفهان توفیق برگزاری اختتامیه هشتمین المپیاد فیلمسازی جوانان ایران امروز در تالار هنر را به دست آوردیم و خدا را شاکرم که ما همچین چیزی داریم به آینده سینمای ایران امیدواریم بچه های مستعد را به این منظور بفرستیم.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی خطاب به جوانان المپیکی گفت: شما آینده سازان سرزمین ما هستید. اگر نام بزرگی در بین بزرگان کشور در ذهن دارید باید بدانید که روزی با استعدادتان به این مقام خواهید رسید و این راه به شما نزدیک است.

زین العابدین با اشاره به برگزاری هشتمین دوره المپیک گفت: المپیک امسال از یک رویداد رسمی وابسته به جشنواره فیلم کودک به یک رویداد فرهنگی و هنری ساختاریافته و مستقل تبدیل شده و به عنوان یک رویداد فرهنگی سینمایی بعد مستقلی پیدا کرده است. جوانان می توانند بیشتر آموزش ببینند، با فیلمسازان ارتباط برقرار کنند و خلاقیت خود را بروز دهند.

وی افزود: المپیک به هشتمین دوره خود رسیده است و امیدوارم این مسیری که از سال گذشته آغاز شده است ادامه داشته باشد و این رویداد هر روز به بلوغ بیشتری برسد و روزی در سطح بین المللی و جهانی برگزار شود.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه در این رویداد جوانان با هنر آشنا شدند، گفت: کودکان با استعداد از 14 استان و 17 شهر از سراسر ایران در این رویداد حضور داشتند که نشان می دهد المپیک در واقع متعلق به همه کودکان است. ایران

به عنوان بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان امیدواریم با همدلی فعلی بتوانیم المپیک بزرگتری را در سال آینده برگزار کنیم و جوانان ایرانی بیشتری در کنار خود داشته باشیم و برای رشد و تعالی سینمای ایران تلاش کنیم.

زین العابدین با اشاره به افتتاحیه پوستر سی و ششمین جشنواره فیلم کودک گفت: امروز این رویداد همزمان با پایان المپیک و افتتاحیه پوستر جشنواره افتتاح می شود و تنها زمانی افتتاح می شود که المپیک دارای یک مستقل باشد. و هویت توسعه یافته جشنواره از یک رویداد 4 و 5 روزه با در نظر گرفتن همین برنامه به یک رویداد 20 روزه تبدیل شده و برنامه های آموزشی برای کودکان خواهیم داشت. پیش‌بینی می‌شود هنرمندان در اصفهان حضور داشته باشند و اکران فیلم‌ها قبل از جشنواره آغاز شود.

اثر هنری باید ماندگار باشد

شهردار اصفهان خطاب به سینماگران جوان گفت: شما علاقه دارید کاری که انجام می دهید ماندگار و تاثیرگذار باشد چرا که اثر هنری باید تاثیرگذار باشد.

به گزارش روابط عمومی هشتمین المپیاد فیلمسازی جوانان ایران، علی قاسم زاده صبح پنجشنبه 29 شهریور در مراسم اختتامیه هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان خطاب به سینماگران جوان گفت: قطعاً علاقه مندید که کارتان ماندگار شود. برای اینکه یک اثر هنری باشد باید قدرت نفوذ در لایه های ادراک را داشته باشد.

وی با بیان اینکه ماندگاری آثار هنری به لایه های ادراکی بستگی دارد، ادامه داد: ماندگاری برخی آثار در محدوده حواس پنج گانه باقی می ماند. بیشتر چیزهایی که در طول روز می بینیم از حواس پنج گانه بالاتر نمی روند، یعنی قدرت نفوذ در سطوح بالاتر را ندارند.

قاسم زاده ادامه داد: لایه دوم احساسات است، این لایه حاوی چند اثر هنری است و بسته به نوع داستان، احساسات مثبت و منفی را در مخاطب ایجاد می کند که ارزش بالاتری دارد.

وی گفت: لایه سوم فک و ذهن است، برخی آثار هنری ذهن را به چالش می کشند. طبیعتاً کارهایی که ذهن را به چالش می کشند، قدرت ماندگاری و معنای بالاتری دارند.

شهردار اصفهان ادامه داد: آخرین لایه روح انسان است، به گفته برخی از فلاسفه برخی آثار نیاز به درک دارند. این سطح از درک که به عنوان نفس و نفس ناخودآگاه نیز شناخته می شود، مطالعه ای است که توانایی نفوذ به اعماق روح را دارد و می تواند در تغییر رفتار موثر باشد. این آثار می توانند سال ها بر کنش و واکنش مردم تاثیر بگذارند.

وی با بیان اینکه برخی از آثار تنها در سطح حواس ما باقی می مانند، اظهار داشت: این آثار تا زمانی که هوشیار باشیم در ذهن ما باقی می مانند، سپس فراموش می شوند.

قاسم زاده در پایان با درخواست از جوانان برای تولید آثاری که در لایه های بالای زندگی انسان ها نفوذ کند، تاکید کرد: به ویژگی های هنرمندان ماندگار نگاه کنید که علاوه بر دانش و مهارت، به چیزهای دیگری مانند فلسفه نیز نیاز دارند برای خلق آثار پشتکار لازم است.

پرچم آینده سینمای ایران به جوانان المپیکی تحویل داده شد

مدیر هشتمین المپیاد فیلمسازی جوانان ایران گفت: در دهه آینده پرچم سینمای ایران در دست جوانان المپیکی امروز خواهد بود.

وحید ملتجی در مراسم اختتامیه هشتمین المپیاد فیلمسازی جوانان ایران گفت: المپیاد امسال 100 درصد رقابتی نبود. شش گروه از جوانان نخبه ایرانی دور هم جمع شدند تا یک فیلم بسازند اما رنگ همه مدال ها طلایی بود زیرا همه این 30 نفر از بین بیش از هزار نفر انتخاب شده بودند و آثارشان بسیار زیبا بود.

مدیر هشتمین المپیاد فیلمسازی جوانان ایران ادامه داد: این 30 جوان چگونه در فضای هنری حرفه ای، محیط فرهنگی و اجتماعی فیلمسازی را آموختند و با فضای سالم و فرهنگی فیلمسازی آشنا شدند؟ وی با اشاره به سختی های این المپیک گفت: در ساخت فیلم مشکلات زیادی داشتیم، برخی از آنها غیرقابل پیش بینی بود، برخی از آنها باعث شد فیلمسازان جوان بدانند که حرکت در این مسیر سخت است.

ملتجی در خصوص آینده جوانان شرکت کننده در المپیک گفت: به مردم ایران قول می دهیم در 10 سال آینده فیلمسازانی داشته باشیم که پرچم پرافتخار سینمای ایران را محکمتر از گذشته به یدک بکشند و این چیزی است که دیده می شود. در این المپیک

وی در پایان گفت: در دهه آینده فیلمسازانی خواهیم داشت که فیلمسازی را چندین گام به جلو خواهند برد و چهل سال دوم انقلاب اسلامی با حضور این جوانان ویژه خواهد بود و پرچم ایران اسلامی به اهتزاز در خواهد آمد. . پرواز بر فراز جهان

المپیک به نوجوانی رسید/ پرچم آینده سینمای ایران به جوانان المپیکی تحویل داده شد

بیانیه هیئت داوران هشتمین المپیاد فیلمسازی جوانان ایران/ به چیزهایی که از المپیک یاد گرفتید توجه کنید

شما جوانان علاقه مند و با استعدادی هستید که به فکر ورود به عرصه هنر هستید. ما فکر می کنیم قبل از اینکه شما را فیلمساز بنامیم، بهتر است شما را هنرمند خطاب کنیم…

اما هنرمند بودن مسیر سختی است که مسیری طولانی می طلبد…

شما می توانید یک فیلمساز باشید و برای هنرمند ماندن باید همیشه مراقب خودتان باشید. شما باید مشکلات واقعی مردم و کشورتان را عمیقا بشناسید و با کسب علم، مطالعه، تحقیق و پرسش از بزرگان و هنرمندانی که تجربه فیلمسازی دارند به این مهم دست یابید.

در هر درس تمرینات لازم وجود دارد و باید در این تمرینات موارد لازم را یاد بگیرید.

المپیک برای شما برگزیدگان یک رویداد آموزشی بود. مراقب چیزهایی که اینجا می آموزید باشید، گاهی اوقات چیزهایی فراموش می شوند و برای همه ما اتفاق افتاده است.

آنچه آموخته شده باید بازنگری شود، تقویت شود، مورد توجه قرار گیرد و بهبود یابد. علاوه بر توجه به این درس ها، باید به خودتان نیز توجه کنید. شما باید آگاه باشید.

از فیلم‌هایتان مشخص بود که نگران هستید و می‌خواهید تأثیر خوبی روی مخاطبتان بگذارید. از خدا می خواهم که سینه ات همیشه پر از حقیقت باشد.

دوستان، اگرچه تولید فیلم یک شغل است، اما فقط یک شغل نیست، مسئولیت بزرگی است.

همه چیز همینطور است. فیلمسازی مثل هر شغل دیگری است و شاید مسئولیتش سنگین تر باشد. بیایید با هم از والدینتان برای مراقبت از استعداد و ساده لوحی شما تشکر کنیم.

المپیا مانند پدر و مادر شما دغدغه دارد و مانند آنها از شما حمایت می کند و آرزو می کند که خوب و شاد باشید.

جوانان، سینماگران و هنرمندان عزیز، خداوند شما را در این راه و در طول زندگی یاری دهد.

بر اساس این گزارش، سی فیلمساز جوان المپیکی که مربیان آنها به نمایندگی از هیئت داوران حضور داشتند، مدال طلای این رویداد هنری و سینمایی را دریافت کردند.

المپیک به نوجوانی رسید/ پرچم آینده سینمای ایران به جوانان المپیکی تحویل داده شد

در این رویداد هنری از پوستر سی و ششمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان با حضور سه فرزند شهدای مدافع حرم، مجید زین العابدین دبیر جشنواره و فرزانه کلاهدوزان رئیس جشنواره رونمایی شد. کمیسیون ویژه خانواده، زنان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان.

5655

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین