اولین دوره جشنواره تولید فضای مجازی «آسمون» با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد

اولین دوره جشنواره تولید فضای مجازی آسمون با معرفی نفرات

به گزارش خبرگزاری انتخابتو؛ اختتامیه اولین دوره جشنواره تولیدات فضای مجازی «آسمون» در 12 تیر 1403 در سالن شاهرخ شاهرخ ضرغامی با حضور محمدرضا مصباح، بهرام عظیمی، میلاد دخانچی، محمدرضا خردمندان، سعید شیخ زاده، مژده. هیأت داوران جشنواره لواسانی، سارا حاتمی، دبیر جشنواره سیدحمید امامی، مدیر شبکه کودک محمدصادق باطانی، سیدمحمدامین آقامیری؛ رئیس مرکز فضای مجازی، انسیه خزعلی معاون امور بانوان نهاد ریاست جمهوری و شرکت کنندگان به همراه خانواده حضور داشتند. توسط عبدالله روا اجرا شد.
در ابتدای این مراسم دو جوان دختر و پسر به اجرای استندآپ کمدی با موضوع فضای مجازی و علاقه کودکان به حوزه های مختلف در این محل پرداختند و در ادامه سیدحمید امامی دبیر جشنواره و رئیس کارگروه جشنواره اولین سخنران مرکز ملی فضای مجازی کودکان و نوجوانان گفت: این رویداد تعطیلات مرکز ملی فضای مجازی برای جوانان است. جشنواره «نوجوون آسمون» برای تولید محتوای دهه هشتاد و نود ایجاد شد. این جشنواره مورد توجه کودکان و نوجوانان قرار گرفت و نزدیک به 7000 اثر به جشنواره ارائه شد.

بعدها عده ای از جوانان رپ، آهنگ و نامه های خنده دار خواندند.
دومین سخنران این مراسم محمدصادق باطانی مدیر شبکه کودک در سخنانی کوتاه گفت: کودکان امروز را باید فرزندان نسل اینترنت دانست. بچه های امروزی بسیار باهوش تر و با استعدادتر از بچه های دهه 60 و 50 هستند. امیدوارم این ظرفیت بزرگ نسل امروز ظرفیتی باشد که ایران را بسازد.

وی ادامه داد: در دنیای امروز کشورهای مختلف مشابه خود را تولید می کنند. جوانان ایرانی موفق می شوند ایران را در عرصه فضای مجازی به بالاترین سطوح برسانند. تاریخ ایران پر از بزرگانی چون فردوسی و حافظ است. این می تواند امروز و در آینده اتفاق بیفتد تا افتخار بیشتری برای ایران به ارمغان بیاورد.

در بخشی دیگر از این مراسم سخنرانی سید محمد امین آقامیری انجام شد. سرپرست مرکز فضای مجازی اختصاص یافت. وی در یکی از سخنان خود گفت: هر فردی در طول روز برنامه های متفاوتی دارد، اما قطعا بخشی از این زمان بندی باید به ورودی اطلاعات اختصاص یابد، انتظار می رود این از طریق کتاب یا اینترنت باشد.

وی ادامه داد: هر کشور و تمدنی باید هویت خود را بشناسد. در حال حاضر بهترین ابزار برای ارتقای هویت ایرانی اسلامی فضای مجازی است. تمدن ایرانی یکی از قدرتمندترین تمدن های جهان است، پس اگر سندباکس به درستی از این امتیاز استفاده کند، مطمئناً اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

انسیه خزعلی معاون امور بانوان نهاد ریاست جمهوری در قسمت آخر این مراسم با تبریک عید سعید قدر گفت: برای استفاده از استعدادها، ظرفیت ها و هوش فرزندانمان از شرایط و ظرفیت های مختلف استفاده می شود شما برای استفاده از فرصت های فضای مجازی و توجیه تهدیدات آن.

وی درباره فضای مجازی گفت: دنیای امروز به فضای مجازی متصل است که فضایی است که می توان به بسیاری از قابلیت ها دست یافت و به تهدیدات زیادی دست یافت. بنابراین نحوه استفاده از فرصت ها در فضای مجازی می تواند به اتفاقات خوبی منجر شود. این جشنواره گامی در جهت استفاده صحیح از فضای مجازی است.

وی افزود: وظیفه ما این است که جوانان را در مسیر زندگی سالم و زندگی ای که بتواند آنها را تغذیه کند، راهنمایی و در مسیر رشد و عزت ایران اسلامی هدایت کنیم. خوشبختانه خانواده ها هوشیار، هوشیار هستند و سعی می کنند با توجه به آسیب های این حوزه فرصت هایی را پیش روی خود و فرزندانشان بگذارند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: روزی که جشنواره «آسمون» افتتاح شد، فکر نمی کردیم این مسابقه و جشنواره تا این حد مورد استقبال قرار گیرد. انبوهی از آثار به دبیرخانه رسیده و انشالله بهترین و با کیفیت ترین آثار در انتظار ایران اسلامی است و دستاوردهای جوانان ما انشالله ایران اسلامی را آباد خواهد کرد.
وی افزود: برنامه هایی در 9 کارگروه در وزارت زنان و خانواده راه اندازی شده است که یکی از آنها به بازی اختصاص دارد. ما جوانانی داریم که در زمینه بازی و فضاهای مجازی بسیار آگاه هستند، فقط باید از این مهارت ها به نحو احسن استفاده کنیم تا در دنیای مجازی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

در پایان این مراسم از نفرات برتر با حضور اعضای هیئت داوران و دبیر اولین دوره جشنواره آسمون روی سان تجلیل شد.

برای حمایت از اثر بعدی، جایزه 200 میلیون ریالی برگزیده مردم به زهرا کوهی برای اثر «اصفهان» اهدا شد. مقام اول به انیسا هراتی رسید که با اثر «پروانه/ دوازدهم» برنده یک میلیاردی تندیس امید و آسمان شد. دستگاه ریالی و PS5 مقام دوم را یزدان قائدی با اثر مجازی، مجسمه امید و آسمان، 500 میلیون ریال و یک دستگاه PS5 و الناز حبیبی مجسمه امید و آسمان 300 میلیون ریال و یک دستگاه PS5 برنده شدند. دستگاه PS5 با عملکرد “همیشه در حال حرکت”.
از مرسانا، نظام دوست با اثر «هامون»، النا عسگری با اثر «و خدایی که همیشه و همه جا حواسش به ماست»، نگار حسنی با اثر «برادر خیالی»، علی بابایی با اثر «شغال»، دنیا. خدایی با اثر «ایتتاکار»، ستایش خلیلی برای اثر «پشت و رو»، امیرحسین ابراهیمی برای اثر «سیگار اردو» و مریم آصفی برای اثر «راه خدا دمیده» با اهدای ۲۰۰ میلیون ریال جایزه گرفتند. . .

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین