اگر فشار خون دارید این غذاها را به غیر از نمک نخورید.

اگر فشار خون دارید این غذاها را به غیر از

اگر فشار خون دارید این غذاها را به غیر از

یک متخصص طب سنتی می گوید: شیرینی های چسبناک مانند ارده، آب میوه و خرما می توانند به تدریج فشار خون را در افراد حساس با مزاج گرم و مرطوب افزایش دهند. فشار خون بالا ناشی از خوردن شیرینی ممکن است با علائم دیگری مانند سردرد همراه با احساس فشار و پری سر، قرمزی چشم و صورت، صدای وزوز در گوش، پریدن و پری ایجاد شود. نبض

به گزارش خبرآنلاین، اکثر پزشکان در هنگام مواجهه با بیماران مبتلا به فشار خون به آنها توصیه می کنند که از مصرف نمک خوراکی و غذاهای شور پرهیز کنند، در حالی که اس. دکتر اینها تنها مواردی نیستند که می توانند فشار خون را بالا ببرند و افراد مستعد فشار خون با مصرف شیرینی جات مخصوصا دسرهای چسبناک دچار فشار خون بالا می شوند.

دکتر متخصص طب سنتی ایران مجید انوشیروانی می گوید: شیرینی های چسبناک مانند ارده، آب میوه و خرما می توانند به تدریج فشار خون را در افراد حساس با مزاج گرم و مرطوب افزایش دهند. به گفته وی، فشار خون ناشی از مصرف شیرینی جات می تواند با احساس فشار و سیری در ابتدا بروز کند و همچنین علائم دیگری مانند سردرد، قرمزی چشم و صورت، شنیدن صدای وزوز در گوش و پریدن وجود دارد. و پری نبض

این عضو هیات علمی دانشگاه مشهد توضیح می دهد که این گونه افراد ممکن است به فشار خون نیز مبتلا شوند که در این صورت مصرف داروهای کاهنده فشار خون با اثر ادرارآور مانند تریامترن H، هیدروکلروتیازید و فوروزماید باعث تشدید این بیماری می شود.

دکتر با توجه به توصیه انوشیروانی، افراد چاق مبتلا به فشار خون بهتر است از مصرف زیاد شیرینی ها به خصوص در فصل گرما پرهیز کنند و غذاهای با طعم کمی ترش طبیعی را ترجیح دهند. زرشک، آلو، آلبالو خشک، برگ زردآلو شیرین و ترش، آلبالو طبیعی نمونه های خوبی از این غذاها هستند و هر کدام در جای خود مفید خواهند بود.

بیماری زایی ماده فعال نمک

برخی از افراد به نمک بسیار حساس هستند و فشار خون آنها حتی با مصرف شیر حیوانی نمک‌زده یا برخی آب‌های معدنی حاوی نمک سدیم، نوشابه‌هایی که حاوی سدیم پنهان در مواد نگهدارنده هستند یا سبزیجات حاوی سدیم مانند کرفس، سویا و سبزیجات جنوبی، افزایش می‌یابد. قیچی اینها افرادی هستند که سابقه خانوادگی فشار خون بالا دارند یا بالای 55 سال سن دارند و معمولاً با محدود کردن استفاده از محصولات حاوی نمک و سدیم مخفی، فشار خون بالا تا حد زیادی کنترل می شود.

وقتی نمک در بدن انباشته می شود، مقداری از آن به سلول های ماهیچه صاف دیواره عروق نفوذ می کند و باعث واکنش هایی می شود که فشار شریانی را افزایش می دهد. علائم فشار خون بالا ناشی از مصرف نمک شامل سردرد در ناحیه گردن و پشت گردن، سرگیجه، فشار در وسط قفسه سینه، تپش قلب، تنگی نفس و گرگرفتگی است. پیامد خطرناک فشار خون فلج و فلج شدن برخی از اندام ها است. تا آخر عمر است و تنها راه تشخیص فشار خون اندازه گیری آن با فشارسنج است. بزرگسالان باید حداقل دو بار در سال فشار خون را اندازه گیری کنند.

مطالعات نشان داده است که اکثر افراد مبتلا به فشار خون دارای اضافه وزن و چاقی هستند و به ازای هر 10 کیلوگرم افزایش وزن تغییرات محسوسی در فشار خون مشاهده می شود. لازم است بدانید که کاهش حدود چهار و نیم کیلو وزن می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. هرچه دور کمر بزرگتر باشد، خطر ابتلا به فشار خون بالا بیشتر می شود. مردان آسیایی با دور کمر بیش از 90 سانتی متر و زنان با دور کمر بیش از 80 سانتی متر در معرض فشار خون بالا هستند.

ادویه جات نمک

سعی کنید به جای نمک از ادویه های دیگر استفاده کنید. استفاده از زنجبیل، رازیانه، سیر، فلفل سیاه، ریحان و ترخون توصیه می شود. سرکه، آب لیمو و آب نیز ادویه های خوبی برای طعم دادن به غذاها هستند و می توانند جایگزین خوبی برای نمک باشند. اگر کام شما به شوری عادت دارد و نمی توانید فورا نمک را کنار بگذارید، می توانید به تدریج نمک را از رژیم غذایی خود حذف کنید. به این ترتیب پرزهای چشایی زبان به مرور زمان سازگار می شوند و تغییر چندانی مشاهده نمی کنید.