این شهرهای ایران بالای ابرها هستند

این شهرهای ایران بالای ابرها هستند

در میان این همه زیبایی های طبیعی، مناطقی جادویی در بلندای ایران وجود دارد که در آن اقیانوسی از ابرها جاری است که می توانید حس بی نظیر بودن در میان ابرها و رویای قدم زدن بر روی آنها را تجربه کنید. جایی که می توانی بر فراز ابرها پرسه بزنی، جز صدای پرندگان چیزی نشنوی و سرشار از آرامش و امید شوی. این مناطق که معمولاً در نواحی شمالی ایران قرار دارند، نه تنها طبیعتی بکر و دلنشین دارند، بلکه با جنگلی رقصان و ابرهای زیبا، هر بیننده ای را شگفت زده و شگفت زده می کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، اقیانوس ابر پدیده ای طبیعی است که سطح ابرها کمتر از سطح زمین است و معمولاً ناشی از شرایط اقلیمی یک منطقه مانند ارتفاع زیاد از سطح دریا، رطوبت زیاد به دلیل هوای متراکم است. بارش و وجود کوه های اطراف مانع از فرار ابرها می شود. با سرد شدن هوا، ابرها زیاد می شوند و زمین و درختان را می پوشانند و فرشی از ابر روی زمین را می پوشاند.

حالا که پاییز فرا رسیده و هوا رو به سردی می رود، بهترین زمان برای سفر به این مکان های شگفت انگیز است. اگر تا به حال این زیبایی را ندیده اید و برایتان جذابیت دارد، شهرهایی از ایران را که این پدیده در آنها تجربه شده است را برای شما فهرست کرده ایم.

فیلبند

فیلبند در ارتفاع تقریبی 2300 متری از سطح دریا، بهشتی در شهرستان بابل استان مازندران است که در بهار و تابستان می توانید اقیانوسی از ابر را زیر پای خود ببینید و با نفس کشیدن رویایی زیبا را تجربه کنید. هوای تازه و شنیدن صدای دریا. صدای زنگ احشام از دور به گوش می رسد. فیلبند به روستایی چهارفصل معروف است. زیرا به گفته مردم محلی، در طول روز می توانید باران، تگرگ، باد، نور خورشید و حتی رنگین کمان را ببینید!

اجاق گاز

این شهرهای ایران بالای ابرها هستند. سفر به اقیانوس ابرها

تفرجگاه سوباتان در 36 کیلومتری شهر تالش و 21 کیلومتری دریاچه نئور اردبیل، با آب و هوای مطبوع و خنک و منظره ای پوشیده از ابر یکی از زیباترین تفرجگاه های استان گیلان است. گردشگران این منطقه که بین 1900 تا 2500 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد، در این ایام از سال به بهشت ​​گردشگران تبدیل می شود. به خصوص که بکر و دست نخورده باقی مانده است.

اولسبلنگاه

این شهرهای ایران بالای ابرها هستند. سفر به اقیانوس ابرها

شاید تلفظ نام اولسبلنگاه سخت باشد، اما به شما اطمینان می دهیم که با رسیدن به آنجا آن را فراموش نخواهید کرد. اولسبلنگاه یک خانه تابستانی باشکوه در Fairytale است که شما را به دنیایی دیگر می برد. این روستا هنوز سالم است و از امکانات اولیه شهری مانند برق برخوردار نیست و آب روستا از چشمه تامین می شود. اما دیدن این بهشت ​​روی زمین با ابرهای زیر پایتان قطعا ارزشش را دارد.

آسکورا

این شهرهای ایران بالای ابرها هستند. سفر به اقیانوس ابرها

رامسر را همیشه به خاطر هتل قدیمی و جدید، شهربازی و خیابان های زیبای شهر می شناسیم و این شهر زیبا شایسته لقب عروس شهرهای مازندران است. اما در منطقه ای اطراف رامسر در شهرستان رودسر در روستایی به نام اشکورات ابرهای زیر پای خود را نیز می بینید. در کنار زیبایی ابرهای این منطقه، دریاچه و تالاب روستای صمد آباد از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه است.

جنگل ابر

این شهرهای ایران بالای ابرها هستند. سفر به اقیانوس ابرها

در میان رشته کوه های البرز مرکزی و درست در مرز مناطق نیمه بیابانی استان سمنان و جنگل های انبوه استان گلستان، یکی از زیباترین مناطق ایران است که در آن اقیانوس ابر را می توان دید. جنگل ابر یکی از جنگل های هیرکان در روستای ابر در بخش بسطام و دهستان خرقان در 40 کیلومتری شمال شرقی شاهرود واقع شده است. یکی از مهم ترین دلایل تشکیل اقیانوس ابر، جغرافیای میدان ابر است، زیرا این جنگل بین دو منطقه مرتفع و کم ارتفاع و بین دو منطقه کم فشار و پرفشار (دشت گرگان و میدان ابری) قرار گرفته است. ). نزدیک به هم قرار دارند.

بالا

این شهرهای ایران بالای ابرها هستند. سفر به اقیانوس ابرها

روستای اوپرت مرز طبیعی دو استان سمنان و مازندران و محل تلاقی کویر و جنگل در 55 کیلومتری شمال شهرستان مهدیشهر (سنگسر) است. طبیعت سرسبز و بکر، چشمه ها و دشت های باشکوه تنها بخشی از جذابیت روستای اوپرت است. زیرا اقیانوس اوپرت آن را منحصر به فرد کرده و به یک جاذبه گردشگری مهم تبدیل شده است. ارتفاع زیاد اوپرت مانع از عبور ابرهای باران زا از مناطق جنگلی و شمالی کشور به مناطق کویری سمنان شده و منجر به تشکیل اقیانوسی از ابرها در طبیعت بکر این منطقه می شود. این واقعیت که ابرها بیشتر دوام می آورند و دو منظره جنگلی و بیابانی در کنار آن وجود دارد، اقیانوس ابر اوپرت را تماشایی تر کرده است.

جاوهردشت

این شهرهای ایران بالای ابرها هستند. سفر به اقیانوس ابرها

جواهردشت روستایی ییلاقی در رودسر گیلان است که در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا قرار دارد و به همین دلیل با هوای خنک و دلپذیر خود در گرم ترین روزهای سال گردشگران را به وجد می آورد. جاده جواهردشت زیبا و دیدنی است. برعکس طبیعت بکر، دشت های سرسبز، هوای پاک، زندگی سنتی مردم محلی و سکوت رویایی آن می تواند شما را حتی برای مدت کوتاهی از هیاهوی زندگی شهری دور کند و لذتی وصف ناپذیر را به شما هدیه دهد.