این میمون های عجیب یکدیگر را به نام خود صدا می زنند

این میمون های عجیب یکدیگر را به نام خود صدا

دیوید اومر، نویسنده اصلی و استادیار مرکز علوم مغز سافرا (ELSC) به سی‌ان‌ان گفت: «این اولین بار است که ما چنین چیزی را در یک پستاندار غیر انسانی مشاهده می‌کنیم.

به گزارش خبرآنلاین، تیم به رهبری اومر مکالمات طبیعی بین یک جفت مارموست و همچنین تعاملات بین آنها را با یک سیستم کامپیوتری ضبط کردند. وقتی این گفتگوها بررسی شد، مشاهده شد که مارموست ها یکدیگر را به نام خود صدا می کردند. علاوه بر این، این حیوان می تواند بفهمد که چه زمانی صدا می زند و زمانی که با نامش صدا می شود می تواند با دقت بیشتری پاسخ دهد.

به گفته دانشمندان، این الگوی رفتاری نشان دهنده سطح بالایی از توانایی شناختی در میان این میمون های کوچک است که قبلا فقط در انسان، دلفین ها و فیل ها مشاهده شده بود.

مطالعه جدیدی که توسط دانشمندان اسرائیلی انجام شده است نشان داده است که مارموت ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر صداهای خاصی تولید می کنند که در واقع نام متفاوتی برای خطاب به یکدیگر است. قبلاً تصور می شد که زبان انسان پدیده ای منحصر به فرد در جهان است و این توانایی فقط متعلق به انسان است.

در اوایل سال جاری، محققان آمریکایی در دانشگاه کورنل در نیویورک این احتمال را گزارش کردند که فیل ها از نام های مشابه برای برقراری ارتباط استفاده می کنند.