این 12 عادت روزانه می تواند سلامت شما را خراب کند!

این 12 عادت روزانه می تواند سلامت شما را خراب

این 12 عادت روزانه می تواند سلامت شما را خراب

این مقاله توضیح می‌دهد که این چگونه زندگی روزمره ما را شکل می‌دهد و ۱۲ عادت مضر را برجسته می‌کند. اینها شامل عدم فعالیت بدنی و کم آبی بدن، عادات غذایی ناسالم و بی توجهی به مراقبت از پوست است. از دیگر رفتارهای مضر، زمان نامنظم غذا خوردن و وضعیت نامناسب بدن است. نخوردن صبحانه و خواب ناکافی برای سلامتی و همچنین استرس مضر تلقی می شود.

به گزارش همشهری آنلاین، روش زندگی ما به این صورت است که برخی عادات به رشد و تکامل ما کمک می کنند و برخی دیگر بی سر و صدا سلامت ما را از بین می برند و برای سلامتی ما به طور جدی خطرناک می شوند. در زیر ۱۲ عادت روزانه آورده شده است که اگر آن را ترک نکنیم می تواند به سلامتی ما آسیب برساند.

عدم تحرک بدنی

سبک زندگی کم تحرک از چند جهت می تواند مضر باشد. کم تحرکی عضلات را ضعیف می کند، متابولیسم را کند می کند و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند مشکلات قلبی و دیابت را افزایش می دهد. گام‌های کوچک مانند پیاده‌روی روزانه یا حرکات کششی می‌تواند کمک زیادی به حفظ سلامت افراد کند.

ننوشیدن آب کافی

آب تقریباً برای هر عملکردی در بدن حیاتی است. کم آبی باعث خستگی، سردرد و مشکلات گوارشی می شود. با گذشت زمان، هیدراتاسیون ناکافی می تواند منجر به مشکلات کلیوی شود و ظاهر پوست شما را تحت تاثیر قرار دهد. نوشیدن منظم آب در طول روز را به عادت تبدیل کنید.

نخوردن غذای سالم

آنچه می خورید مستقیماً بر سطح انرژی، خلق و خو و سلامت طولانی مدت شما تأثیر می گذارد. غذاهای ناسالم ممکن است عالی به نظر برسند، اما تکیه بر این غذاها می تواند منجر به کمبود مواد مغذی، افزایش وزن و بیماری های جدی مانند فشار خون بالا شود. یک رژیم غذایی متعادل متشکل از سبزیجات، پروتئین و چربی های سالم برای سلامتی ضروری است.

بی توجهی به مراقبت از پوست

مراقبت از پوست مهمتر از آن چیزی است که فکر می کنید. پوست شما بزرگترین عضو بدن شما است و به عنوان یک مانع در برابر عناصر مضر عمل می کند. استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب، مرطوب‌کننده نکردن و تمیز نکردن مناسب می‌تواند منجر به پیری زودرس، خشکی و حتی سرطان پوست شود.

اختلال در غذا خوردن

تغذیه نامنظم، ریتم طبیعی بدن را مختل می کند. پرخوری بعد از نیمه شب یا قبل از غذا می تواند متابولیسم فرد را مختل کند، منجر به مشکلات معده شود و به طور بالقوه منجر به افزایش وزن شود. ثابت نگه داشتن زمان غذا خوردن به شما در حفظ سطح انرژی و متابولیسم سالم کمک می کند.

افکار منفی

روشی که شما فکر می کنید، نحوه تجربه زندگی را شکل می دهد. منفی نگری مداوم باعث استرس و اضطراب می شود که بر سلامت روحی و جسمی تأثیر می گذارد. حفظ تفکر مثبت و تمرین شکرگزاری بسیار مهم است.

وضعیت نامتعادل

وضعیت نامناسب نه تنها به کمر شما آسیب می رساند، بلکه بر روحیه، انرژی و اعتماد به نفس شما نیز تأثیر می گذارد. با گذشت زمان، می تواند منجر به درد مزمن، مشکلات تنفسی و حتی مشکلات گوارشی شود. برای جلوگیری از این مشکلات طولانی مدت، همه باید وضعیت صحیح نشستن و ایستادن را حفظ کنند.

صبحانه نخوردن

دلیلی وجود دارد که صبحانه مهمترین وعده غذایی در روز محسوب می شود. متابولیسم شما را فعال می کند و انرژی لازم را در طول روز به شما می دهد. مهم ترین وعده غذایی را هرگز نباید نادیده گرفت زیرا می تواند منجر به کم انرژی، عدم تمرکز و پرخوری در بعد از ظهر شود.

خواب ناکافی

کم خوابی عواقب خطرناکی دارد که هیچکس انتظارش را ندارد. همه چیز از عملکردهای شناختی گرفته تا تنظیم عاطفی را تحت تاثیر قرار می دهد. با گذشت زمان، عادات بد خواب می تواند خطر بیماری قلبی، چاقی و افسردگی را افزایش دهد.

ناتوانی در کاهش استرس

استرس مزمن یک قاتل خاموش است. سطح کورتیزول را افزایش می دهد، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند و خطر ابتلا به مشکلات جدی سلامتی مانند بیماری قلبی و افسردگی را افزایش می دهد. افزودن ورزش های کاهش دهنده استرس مانند تمرکز و آرامش ذهنی یا ورزش های بدنی می تواند به طور قابل توجهی سلامت روحی و جسمی را بهبود بخشد.

دیگران را سرزنش کنید

سرزنش مانع رشد شخصی می شود. وقتی همیشه دیگران را سرزنش می کنید، فرصت های رشد را از دست می دهید و از اشتباهات خود درس نمی گیرید. رشد، توسعه و توسعه روابط در گرو پذیرش مسئولیت است.

یادگیری را متوقف کنید

یادگیری هوشیاری ذهنی را حفظ می کند و توانایی ذهنی را افزایش می دهد. وقتی از یادگیری چیزهای جدید دست بکشید، در خطر رکود قرار می گیرید. این می تواند مانع رشد شما شود و سازگاری با چالش های جدید در زندگی شخصی و حرفه ای شما را دشوار کند. آموزش مداوم ذهن شما را تحریک و تحریک می کند.