این 3 کار را برای یک ازدواج موفق بعد از دعوا انجام دهید

این 3 کار را برای یک ازدواج موفق بعد از

بعدی- اجتناب از مشاجره در ازدواج فقط وضعیت را بدتر می کند. پیشرفت واقعی از اجتناب از مشاجره حاصل نمی شود، بلکه از نحوه ترمیم رابطه پس از مشاجره حاصل می شود.

طبق گزارش فوربس، بسیاری از زوج ها بعد از دعواهای زناشویی یک مرحله مهم را رد می کنند. این یک مرحله مهم برای صحبت بعد از مبارزه است. این گفتگو درباره حل سطحی اختلافات نیست، بلکه درباره تأثیر عاطفی بحث پشت آن است. حتی پس از عذرخواهی و آرایش زوج‌ها، اغلب احساسات بدی در آنها به وجود می‌آید. عدم توجه به این احساسات به مرور زمان بر صمیمیت عاطفی و اعتماد بین زوجین تأثیر می گذارد.

زوج هایی که همیشه بعد از دعوا در مورد احساسات خود صحبت می کنند، انعطاف پذیری و درک عاطفی بیشتری نسبت به یکدیگر دارند. فراز و نشیب های ازدواج فقط شامل حل و فصل و غلبه بر اختلافات نیست. زوج ها باید رشد فردی و اجتماعی را با هم تجربه کنند. سه مولفه اساسی برای گفتگو بعد از دعوا در ازدواج وجود دارد.

1. بررسی خسارات احتمالی

پس از پایان دعوا، اکثر زوج ها برای بررسی احساسات خود و دیگران وقت نمی گذارند. احساساتی مانند ترس، درد یا احساس گناه در زیر سطح مدفون هستند. پس از مشاجره، زوج ها باید بررسی کنند که دعوا چه تأثیری بر عواطف و احساسات آنها در طول گفتگو داشته است. این گفتگو باعث افزایش همدلی و درک متقابل زوجین بعد از دعوا می شود.

برای ادامه این گفتگو، بهتر است زوج ها با بیان آشکار احساسات خود شروع کنند. سپس از طرف مقابل بخواهید که احساسات خود را بیان کند. گفتگوی دوطرفه بدون سرزنش یا القای احساسات منفی به زوج ها این امکان را می دهد که بهتر از روز قبل یکدیگر را بشناسند و احساسات و عواطف یکدیگر را درک کنند.

2. نیازهای اساسی را شناسایی کنید

اغلب بحث ها فقط در مورد یک موضوع خاص نیست. این از نیازهای عمیق تر و برآورده نشده ناشی می شود. یکی از شرکا ممکن است احساس کند که رها شده یا بی اهمیت است یا نیاز به عشق یا توجه بیشتری دارد. تحقیقات منتشر شده در مجله روانشناسی بالینی و روان درمانی در سال 2020 نشان می دهد که تجارب کودکی ناشی از غفلت عاطفی و سوء استفاده عاطفی اغلب منجر به احساس بی مهری در بزرگسالی می شود که می تواند منجر به بی اعتمادی و بی اعتمادی در ازدواج شود.

این 3 کار را برای یک ازدواج موفق بعد از دعوا انجام دهید

این عوامل باعث تجدید سوء تفاهم ها، فاصله عاطفی و درگیری مداوم در ازدواج می شود و برقراری صمیمیت و برقراری ارتباط موثر را دشوار می کند. در نتیجه، گفتگو برای شناسایی این نیازهای اساسی باید در اولویت قرار گیرد. برای شروع یک گفتگوی موثر پس از دعوا، بهتر است زوجین ابتدا از خود بپرسند که در زمان دعوا به چه چیزی نیاز دارند و پس از کشف نیازهای خود، این نیازها را با همسر خود گسترش دهند. بهتر است زوجین یکدیگر را تشویق کنند تا نیازهای عاطفی خود را کشف کنند و سپس با همدلی و درک متقابل سعی در رفع این نیازها داشته باشند.

3. راه حل های آینده محور در حال بررسی هستند

بخش مهمی از هر مکالمه پس از دعوا، برنامه ریزی برای مدیریت بحث های آینده است. بهتر است از این فرصت برای برنامه ریزی و تقویت استعدادهایی استفاده شود که بتوانند بر چالش های آینده غلبه کنند. میانجیگری حل تعارض بر رفاه عاطفی و پاسخ های عصبی در روابط تأکید دارد. این روند نه تنها اعتماد زوج ها را به یکدیگر تقویت می کند، بلکه نشان می دهد که زوجین به تفاوت ها اهمیت می دهند و از یکدیگر حمایت می کنند.

دفعه بعد چه کاری می توانیم متفاوت انجام دهیم، چگونه می توانیم در شرایط مشابه از یکدیگر حمایت کنیم؟ با پرسیدن سوالاتی مانند. به این ترتیب، تمرکز از خود تعارض به راه‌حل‌های سازنده و فعال تغییر می‌کند.

استراتژی های گفتاری موثر

با وجود اهمیت صحبت کردن بعد از دعوا، زوج ها اغلب از ترس شروع دوباره دعوا از آن اجتناب می کنند. بسیاری از زوج ها بررسی مجدد این مسائل را غیرضروری یا طاقت فرسا می دانند. اما نادیده گرفتن این گفتگوها باعث از بین رفتن احساسات منفی نمی شود. عدم پرداختن به این احساسات منجر به دوری، رنجش و درگیری مکرر می شود.

برای مؤثر بودن این گفتگوها، هر دو طرف باید احساس امنیت کنند و نه حالت تدافعی. مواردی که به سهولت این گفتگو کمک می کند عبارتند از انتخاب زمان مناسب، روشن کردن هدف گفتگو و اجتناب از مشاجره، گوش دادن به یکدیگر بدون جانبداری، کنترل احساسات و صبور بودن.