با تهیه سس های مختلف طعم جدیدی به وعده های غذایی خود اضافه کنید!

قارچ دکمه ای قارچ - 400 گرم

چه بخواهید انواع ساندویچ، استیک و نان تست را در خانه درست کنید یا در رستوران بخورید، احتمالا از انواع سس استفاده می کنید. سس هایی مانند سس قارچ، سس سیر و سس پستو را می توان با انواع غذاهای فست فود و سس توت فرنگی را با انواع سالاد سرو کرد. در این مطلب از مجموعه مقالات انتخابتو طرز تهیه سس های مختلف را برای شما شرح دادیم. با ما بمان.

طرز تهیه سس قارچ

اگر استیک مرغ، استیک گوشت گاو، سیب زمینی تنوری، برگر و غذاهای سرخ شده غذای همیشگی شما هستند، سس قارچ بهترین چاشنی است. برای تهیه سس قارچ به مقداری قارچ، شیر، خامه و کره، آرد، نمک و فلفل نیاز دارید. برای تهیه این سس کافی است قارچ ها، آبلیمو و نمک را با هم تفت دهید. کره را در یک دیگ دوبل آب کرده و با آرد مخلوط کنید تا بافتی یکدست به دست آید. سپس شیر، فلفل سیاه و غیره را اضافه کنید. آن را اضافه کنید و روی اجاق بگذارید. وقتی سس غلیظ شد، سس قارچ را داخل مواد بریزید. بعد از چند دقیقه سس شما آماده است.

قارچ دکمه ای کامل ملارد - 400 گرم

طرز تهیه سس قارچ با استیک

برای تهیه سس قارچ با استیک به نصف لیوان شیر، نصف قاشق غذاخوری آرد، 100 گرم قارچ، مقداری سیر و گوشت استیک نیاز دارید. استیک را مزه دار کرده و در قالب چرب شده قرار دهید. گوشت را از دو طرف خوب تفت دهید. سپس سس قارچ را اضافه کرده و میل کنید. اگر طعم گوشت را دوست ندارید می توانید مقداری سیر رنده شده به سس قارچ خود اضافه کنید و نوش جان کنید.

طرز تهیه سس قارچ برای هات داگ، طرز تهیه سس قارچ برای ساندویچ و طرز تهیه سس قارچ برای همبرگر همگی کاملا شبیه هم هستند. می توانید مواد این سس را به سلیقه خود کم یا زیاد کنید. استفاده از آرد سفید به تنظیم قوام سس شما کمک می کند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیتزا سیر و استیک خانگی که طعم عالی دارد

استیک گوشت گاو پروتئینی پویا - 500 گرم

شیر گوساله افتخار جو - 1 کیلوگرم

طرز تهیه سس قارچ خامه ای؟

بسیاری از مردم سس های خامه ای را دوست دارند. سس قارچ خامه ای یکی از سس های پرطرفدار است که می توان از آن به عنوان چاشنی انواع غذاهای سرخ شده استفاده کرد. از آنجایی که خامه سس را رقیق می کند کافی است مقداری آرد به مواد اضافه کنید تا قوام آن بیشتر شود.

پنیر پارمزان قارچ Alima - 400 گرم

سس قارچ

طرز تهیه سس پستو

سس پستو یکی از محبوب ترین سس های ایتالیایی است. این سس را می توانید با انواع فست فود و ساندویچ میل کنید. طعم اصلی این سس از وجود ریحان ایتالیایی و پنیر پارمزان در دستور تهیه سس پستو گردو می آید. برای تهیه این سس ابتدا ریحان را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه بجوشانید و سپس در آب یخ قرار دهید. بعد از اینکه ریحان را تکان دادید و مطمئن شدید که رنگ آن تغییر نمی کند، آن را در مخلوط کن یا همزن بریزید. پنیر، گردو، روغن زیتون، نمک و فلفل را به مواد خود اضافه کنید و مخلوط کنید. در دستور تهیه سس پستو رژیمی می توانید کمتر از پنیر پارمزان استفاده کنید.

طرز تهیه سس پستو بدون پنیر مانند سایر سس های پستو است که تنها تفاوت آن در ماندگاری آن است. پستو را بدون پنیر می توانید مدت بیشتری در فریزر نگهداری کنید. اگر ریحان ایتالیایی ندارید می توانید از دستور سس پستو ریحان خشک یا دستور سس پستو اسفناج استفاده کنید. مهمترین نکته در تهیه سس پستو برای پاستا این است که بگذارید مواد استراحت کنند. سس را می توانید از شب قبل یا چند ساعت قبل از سرو تهیه کنید.

سس پستو فلفلی روش - 220 گرم

طرز تهیه سس مایونز

گذشتگان علاقه خاصی به تهیه انواع ادویه و غذا در خانه داشتند. مادربزرگ ها نه تنها پنیر، بلکه مایونز نیز در خانه درست می کردند. اگر می خواهید در خانه سس مایونز درست کنید، فقط به مقداری تخم مرغ، سرکه سفید، شکر، نمک و روغن نیاز دارید. تخم مرغ و شکر و سرکه را با هم مخلوط کنید تا خوب مخلوط شوند. سپس روغن را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا غلیظ شود. سس شما آماده است. نوش جان!

سس مایونز کم چرب بیژن - 1 کیلوگرم

۱۱۹,۹۰۰

۱۰۱,۹۰۰

به مرد

سحر سس مایونز کم چرب - 980 گرم

طرز تهیه سس سیر

اگر استیک، سیب زمینی تنوری و انواع غذاهای سرخ شده جزء لاینفک وعده های غذایی شما هستند، از تهیه سس سیر به عنوان ادویه این غذاها غافل نشوید. برای تهیه این سس به مقداری سیر، آب یخ، روغن (ترجیحاً روغن زیتون)، نمک و آبلیمو نیاز دارید. سیر پوست کنده را خرد کنید. سپس آنها را با آب، نمک، روغن و آبلیمو در مخلوط کن بریزید تا خمیری یکدست شود. می توانید سس را بعد از چند ساعت نگهداری در یخچال میل کنید.

وزن سیر تازه 500 گرم
33%

۶۰۰۰۰

۴۵۹۹۰ به مرد

طرز تهیه سس سبز گشنیز

به خصوص برای افرادی که عاشق سبزیجات هستند، سس گشنیز چاشنی خوبی است. برای تهیه سس گشنیز به گشنیز و فلفل سبز شیرین و همچنین سیر، ماست یونانی، روغن زیتون، لیمو، نمک و فلفل نیاز دارید. برگ های گشنیز شسته شده، سیر پوست کنده و تکه های فلفل سبز را در مخلوط کن بریزید. پس از مخلوط شدن کامل مواد، ماست یونانی، روغن زیتون و سایر مواد را اضافه کنید. مخلوط کن را روشن کنید تا مواد سس کاملاً با هم مخلوط شوند.

ماست یونانی کم چرب پگاه - 1.5 کیلوگرم

طرز تهیه سس توت فرنگی

شاید فکر کنید که توت فرنگی را فقط با کیک، بستنی و نوشیدنی های مختلف می توان سرو کرد. با این حال باید بگوییم که سس توت فرنگی یکی از سس های خوشمزه ای است که به انواع سالادها می خورد. مواد اصلی این سس توت فرنگی، پیاز، سس خردل و عسل است. پس از خرد کردن توت فرنگی و پیاز، آن ها را در مخلوط کن بریزید و به پوره یکدست تبدیل کنید. سپس سایر مواد را با پوره ترکیب کنید. سس شما آماده است. نوش جان!

توت فرنگی لوکوما - 0.5 کیلوگرم
33%

۹۰,۰۰۰

۶۱۸۷۰ به مرد

طرز تهیه سس دامداری

سس های آمریکایی مخصوصا سس رنچ را می توان با انواع کروتون سرو کرد. برای تهیه سس رنچ به خامه ترش، سس مایونز، شوید و جعفری خشک، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و پودر پیاز نیاز دارید. همه مواد را با هم مخلوط کنید سپس سس را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید.

طرز تهیه سس گوجه فرنگی

غذاهایی مانند پاستا، پیتزا و لازانیا را با سس گوجه فرنگی سرو می کند. برای تهیه سس گوجه فرنگی با توجه به ذائقه خود می توانید از سیر و فلفل چیلی نیز استفاده کنید. مواد اولیه این سس گوجه فرنگی، پیاز، روغن زیتون، شکر، پونه کوهی، پودر ریجانای ایتالیایی، پودر پاریکا، نمک و مقداری سس کچاپ خواربار فروشی است. گوجه فرنگی ها را در مخلوط کن بریزید تا پوره یکدستی به دست آید. بعد از تفت دادن پیازها، پوره گوجه فرنگی و سایر مواد را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس شما آماده شود.

طرز تهیه سس کچاپ

چگونه سس سالاد سزار درست کنیم؟

سالاد سزار بیش از یک قرن است که وجود دارد. این سالاد ایتالیایی دستور ساده ای دارد و سس آن در کمتر از نیم ساعت آماده می شود. برای تهیه سس سالاد سزار ابتدا باید سیر پوست کنده را خرد کنید. سپس سس مایونز، 2 قاشق غذاخوری پنیر پارمزان، آبلیمو و خردل را اضافه کنید و مخلوط کنید. پوره به دست آمده را به مدت یک تا دو ساعت در یخچال قرار دهید. سس شما آماده است.

مواد لازم برای تهیه سس سالاد سزار

مواد خام میزان

سیر پوست کنده

6 عدد قرص
سس مایونز سه چهارم لیوان
آب لیمو 1 قاشق غذاخوری
خردل 1 قاشق چای خوری
نمک و فلفل کافی
روغن زیتون ربع لیوان

بیشتر بخوانید: چگونه سالاد سزار درست کنیم؟

پودر پنیر پارمزان کلم - 100 گرم

طرز تهیه سس بشامل (طرز تهیه سس لازانیا سفید)

حاوی سس سفید کلاسیک است که غذاهای شما را خوشمزه تر می کند. برای تهیه سس بشامل ابتدا شیر را گرم کنید. بعد از اینکه به جوش آمد شیر را از روی اجاق بردارید و صبر کنید تا به دمای محیط برسد. کره را در یک دیگ دوبل ذوب کنید. سپس آرد و شیر را کم کم اضافه کنید و مخلوط کنید. بعد از غلیظ شدن سس، نمک و فلفل را اضافه کنید و 3 دقیقه روی اجاق بگذارید. در آخر در صورت تمایل می توانید مقداری پنیر چدار رنده شده اضافه کنید.

180 گرم پنیر چدار کالین

مواد لازم را برای تهیه سس اضافه کنید

مواد خام میزان
کره 2 قاشق غذاخوری
شهرت 2 قاشق غذاخوری
شیر کامل ربع لیوان
نمک و فلفل کافی

بیشتر بخوانید: طرز تهیه لازانیا گوشت چرخ کرده

طرز تهیه سس آلفردو

اگر از دوستداران پاستا هستید، احتمالا ماکارونی آلفردو را امتحان کرده اید. بهترین سس آلفردو بافت خامه ای دارد و طعم پارمزان آن بی نظیر است. سس آلفردو را در کمتر از یک ربع می توان تهیه کرد. برای تهیه این سس خامه را در قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس سیر له شده را به همراه ادویه داخل خامه بریزید و 3 دقیقه هم بزنید. در آخر پنیر پارمزان را به مواد خود اضافه کنید. وقتی پنیر کاملا آب شد، سس یکدستی خواهید داشت.

مواد لازم برای تهیه سس آلفردو

مواد خام میزان
کره نصف فنجان
سیر خرد شده 2 قاشق چایخوری
چاشنی ایتالیایی، نمک و فلفل کافی
پنیر پارمسان 2 لیوان

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پاستا آلفردو با مرغ و قارچ به سبک رستورانی و بسیار خوشمزه؟

کرم صبحانه کلم - 200 میلی لیتر
۱۹ %

۳۴۰۰۰

۲۷۵۵۰ به مرد

طرز تهیه سس خردل

سس خردل در تهیه ساندویچ و سالاد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. برای تهیه این سس باید سرکه و خردل را با هم مخلوط کنید. تخم مرغ و شکر را با هم مخلوط کنید و روی آتش بگذارید و هم بزنید تا شکر در تخم مرغ حل شود. مخلوط سرکه و خردل را به آنها اضافه کنید. مواد را روی حرارت هم بزنید تا غلیظ شود. سس شما آماده است. نوش جان!

پودر خردل دامن - 100 گرم
% 5

۴۱۵۰۰

۳۹,۴۲۰ به مرد

مواد لازم برای تهیه سس خردل

مواد خام میزان
سرکه سفید نصف فنجان
خردل خشک چهار و نیم لیوان
تخم مرغ شماره 1
شکر سفید نصف فنجان

خردل

نکات مهم در تهیه سس

  • قبل از سرو سس حتما آن را در یخچال بگذارید و بگذارید کمی استراحت کند. این به مواد اجازه می دهد تا طعم خود را به سس منتقل کنند.
  • اگر سس شما خیلی غلیظ است، مقداری آب یا شیر اضافه کنید. سس بسیار رقیق را روی آتش بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود.
  • در حین آماده سازی سس را بچشید. این به شما امکان می دهد مواد و چاشنی سس را تنظیم کنید.

سوالات متداول

  1. آیا سس را می توان در فریزر نگهداری کرد؟

بسیاری از سس ها را می توان در فریزر نگهداری کرد. با این حال، هنگامی که سس منجمد ذوب شود، ممکن است بافت آن تغییر کند.

2. سس خانگی چند روز قابل نگهداری است؟

بیشتر سس های خانگی را می توان در ظروف سرپوشیده به مدت 3-4 روز در یخچال نگهداری کرد. سس هایی که حاوی مقدار زیادی سرکه یا شکر هستند ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

3. مهم ترین اشتباهات در تهیه سس چیست؟

استراحت نکردن سس قبل از سرو و تناسب نداشتن ادویه ها از مهم ترین اشتباهاتی است که در تهیه سس مرتکب می شود.

4. چگونه غلظت سس را افزایش دهیم؟

برای غلیظ شدن سس می توانید از مخلوط نشاسته ذرت، روغن و آرد سفید استفاده کنید یا سس را بجوشانید.

آخرین کلمه

سس های مختلف جزء جدایی ناپذیر رستوران ها و میزهای ما هستند. سس ها را می توان بسته به نوع غذایی که می خوریم تهیه کرد. سس توت فرنگی را می توان با انواع سالادها و همچنین غذاهایی مانند استیک، سس سیر و سس قارچ سرو کرد. تهیه اکثر این سس ها کمتر از نیم ساعت زمان می برد. البته بعد از آماده شدن سس باید آن را در یخچال قرار داد تا ادویه ها به سس طعم دهند.

منبع

allrecipes.com

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا