برای تقویت زانو و آرتروز چه بخوریم؟

برای تقویت زانو و آرتروز چه بخوریم؟

زانو درد یک مشکل رایج است که می تواند فعالیت های روزانه شما را تحت تاثیر قرار دهد. این درد گسترده ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. ممکن است تصلب شرایین داشته باشید یا اضافه وزن و ضعف عضلانی از دلایل آن هستند. همچنین ممکن است زانوی خود آسیب دیده باشد. برخی ویتامین ها و مواد مغذی در کاهش میزان زانو درد موثر هستند و استفاده صحیح و آگاهانه از آنها باعث سلامت زانوها می شود. در ادامه می خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم که برای تقویت زانو چه بخوریم و چگونه از دردهای مداوم خلاص شویم.

برای درمان آرتروز زانو چه بخوریم؟

اگر از آرتروز زانو رنج می برید، بهتر است بدانید که ویتامین ها یکی از بهترین مواد غذایی برای درمان آرتروز زانو هستند. ویتامین D، ویتامین C و اسید فولیک می توانند نقش موثری در تقویت استخوان ها و تسکین درد آرتروز زانو داشته باشند.

ویتامین D.

ویتامین D با جذب کلسیم، تقویت رشد استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان، استخوان ها را سالم تر می کند و به بازسازی آنها کمک می کند. در واقع می توان گفت که کمبود این ویتامین با پیشرفت آترواسکلروز زانو همراه است. بهتر است این ویتامین را به صورت خارجی مصرف کنید. شیر، ماست، زرده تخم مرغ، ماهی های چرب مانند سالمون برای استفاده

فیله ماهی بیستون کوتری - 600 گرم

استیک ماهی شیر منجمد پروتئین را تامین می کند - 600 گرم

۴۸۳۲۰۰

۳۶۲,۴۰۰

بخش

ویتامین سی.

ویتامین C می تواند به بدن در تولید کلاژن کمک کند. یکی از اجزای اصلی غضروف کلاژن است. بنابراین، با مصرف بیشتر این ویتامین می توانید به ترمیم غضروف ها و جلوگیری از افزایش آرتروز زانو کمک کنید. بنابراین، مواد غذایی مانند میوه ها و سبزیجات فلفل سبز، فلفل قرمز، اسفناج، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پرتقال، توت فرنگی، کیوی و گریپ فروت. آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

سیب زمینی لوکوما - 2 کیلوگرم
% 5

۵۷۶۰۰

۵۴۷۲۰ بخش

500 گرم لیمو تازه هسته دار
% 5

54000

51,300 بخش

اسید فولیک

اگر آرتریت شما آرتریت روماتوئید است، اسید فولیک ممکن است نقش مهمی در درمان زانو درد شما داشته باشد. برای استفاده از اسید فولیک باید داروهای آن را مصرف کنید تحت نظر پزشک دوز خود را دقیقاً همانطور که برای نوع بیماری شما تجویز شده است مصرف کنید.

کلسیم

کلسیم به استخوان ها و مفاصل زانو کمک می کند تا به اندازه کافی قوی باشند تا وزن بدن شما را تحمل کنند. کمبود کلسیم باعث بیماری های دیگری مانند پوکی استخوان و کاهش تراکم استخوان می شود. بنابراین رژیم غذایی شما باید به گونه ای باشد که کلسیم کافی در اختیار بدن شما قرار دهد. زیرا پوکی استخوان باعث ضعیف شدن استخوان ها و خم شدن مفاصل می شود و باعث آرتروز می شود. این مشکل به ویژه برای افراد مسن و میانسال می تواند خطرناک باشد. برای اینکه کلسیم کافی به بدن شما برسد، بهتر است رژیم غذایی خود را با موارد زیر تکمیل کنید: ماست، شیر و سبزیجات زیرا این غذاها سرشار از کلسیم هستند و از مواد مغذی مفید برای بدن شما محسوب می شوند.

ماست کم چرب دومینو - 2000 گرم
شیر کم چرب پگاه - 1 لیتر

امگا۳

تحقیقات نشان می دهد که مصرف امگا 3 از تجزیه کلاژن غضروف جلوگیری می کند، قدرت التیام بخشی و جذب شوک توسط غضروف را کاهش می دهد. علاوه بر این، مصرف امگا 3 ممکن است نقش موثری در جلوگیری از پیشرفت آرتریت داشته باشد. پزشکان و ارتوپدها اغلب رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب غیراشباع را برای درمان آرتروز توصیه می کنند تا خطر التهاب ناشی از آرتریت را تا حد زیادی کاهش دهند. یکی از غذاهایی است که از چربی های غیر اشباع امگا 3 تهیه می شود. برای دریافت امگا 3 بهتر است از مواد غذایی زیر استفاده کنید:

  • ماهی قزل آلا
  • ماهی قزل آلا
  • دانه کتان
  • گردو
  • روغن ماهی
  • روغن زیتون
روغن زیتون فوق بکر سمیران - 250 میلی لیتر
% 10

۱۱۸۰۰۰

۱۰۶۲۰۰ بخش

مانند آن

آهن می تواند نقش موثری در ساخت پروتئینی به نام هموگلوبین داشته باشد. این پروتئین در واقع با کمک خون اکسیژن را در قسمت های مختلف بدن پخش می کند و سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد. افراد مبتلا به کمبود آهن اغلب احساس خستگی می کنند و ممکن است بیشتر از دیگران مستعد ابتلا به عفونت باشند. آرتریت زانو احتمال کم خونی را افزایش می دهد. زیرا این بیماری می تواند بر میزان جذب آهن در بدن تاثیر بگذارد و ممکن است پس از مدتی باعث کم خونی در افراد شود. بنابراین برای به حداقل رساندن این مشکلات، بهتر است رژیم غذایی این افراد را با غذاهای غنی از آهن پر کنید. برخی از این غذاها عبارتند از:

  • ماهی
  • طیور
  • حبوبات مانند لوبیا و نخود
  • سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم بروکلی
کلم بروکلی تازه 1 عدد
% 5

54000

51,300 بخش

از تقویت زانو با ورزش تا خواص گردو; بهترین سبک زندگی

برای تقویت عضلات پا چه بخوریم؟

برای تقویت عضلات پا چه بخوریم؟

تا اینجا فهمیدیم که برای زانو درد چه بخوریم. البته اگر زانو درد ناشی از آرتروز باشد. حال می خواهیم بدانیم کدام خوراکی ها برای تقویت عضلات پا مناسب هستند. یکی از علل شایع زانو درد ممکن است استفاده بیش از حد از زانو باشد. ورزشکاران و متخصصان تناسب اندام اغلب با این مشکل مواجه می شوند. این آسیب‌ها در اثر ریزتروما به زانو ایجاد می‌شوند و در طی یک دوره زمانی منجر به تراز غیر طبیعی مفصل می‌شوند. معمولاً معاینات دقیق توسط پزشک ارتوپد به طور دقیق مشکلات زانو را تشخیص داده و علت ضعف ناگهانی را مشخص می کند. اما برخی از غذاها می توانند نقش موثری در درمان این مشکل داشته باشند. برخی از این مواد عبارتند از:

از آنجایی که گیلاس تعداد حملات نقرس را کاهش می دهد، ممکن است در تقویت تاندون های پا نیز موثر باشد. این میوه حاوی ترکیباتی مانند آنتوسیانین است و التهاب را کاهش می دهد. یک مشت گیلاس یا آب میوه بدون شکر اضافه کنید تا ماهیچه های زانو خود را به مرور زمان تقویت کنید.

ترکیبات آووکادو التهاب را کاهش می دهد. برخی از این ترکیبات حاوی کاروتنوئید لوتئین هستند که در درمان زانو درد موثر است. آووکادو همچنین سرشار از چربی های غیراشباع سالم است که فواید زیادی برای قلب دارد. این میوه سرشار از ویتامین E است که نقش مهمی در درمان زانو درد دارد.

وزن سیب قرمز تازه دماوند 1 کیلوگرم

۷۵۰۰۰

56000

بخش

خیار اصفهان - 1 کیلوگرم

۴۲۰۰۰

۳۹,۹۰۰

بخش

مقداری سبزیجات

هویج، سیب زمینی شیرین و کدو تنبل، آنها در واقع حاوی مقادیر زیادی کاروتنوئید هستند که یک آنتی اکسیدان قوی هستند. مصرف منظم این سبزیجات ریشه نارنجی خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید را کاهش می دهد و می تواند در رژیم غذایی شما گنجانده شود.

مقدار هویج تازه 1 کیلوگرم
% 5

۳۴۸۰۰

۳۳,۰۶۰ بخش

زنجبیل

زنجبیل با ترکیبات شیمیایی موجود در آن داروی موثری در کاهش سطح التهاب در بدن محسوب می شود. زنجبیل را می توان به عنوان شیرین کننده به انواع غذاها اضافه کرد یا به عنوان چای مصرف کرد.

گل زنجبیل - 50 گرم

مرکبات

مرکبات می توانند ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین کنند. بنابراین برای سلامت غضروف ها می توانید از انواع مرکبات کمک بگیرید. پرتقال، گریپ فروت، کیوی، خربزه، توت فرنگی و کلم بروکلی بهترین منابع ویتامین C مورد نیاز بدن هستند.

دانه کتان

اگر می خواهید بدانید برای تقویت زانو چه چیزی باید بخورید، خوب است بدانید که دانه کتان یک گزینه عالی است. به این دلیل که بذر کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 به نام ALA است که می تواند سطح کلسترول را کاهش داده و سلامت قلب را بهبود بخشد. می توانید مقداری از آن را به ماست یا غلات صبحانه خود اضافه کنید و هر روز مصرف کنید.

دانه کینوآ کینوفیت - 200 گرم

18 تمرین عالی برای تقویت زانو و درمان زانو درد

داروی زانو درد

17 مکمل پزشکی برای درمان زانو درد و مشکلات مفصلی

حرف آخر؛ با افزایش سن، زانوها اغلب ضعیف تر می شوند و این مشکل می تواند تاثیر زیادی بر کیفیت زندگی داشته باشد. علاوه بر تغذیه، ورزش های مختلفی نیز وجود دارد که می توان از آنها برای تقویت زانو استفاده کرد. کاهش وزن و ماساژ درمانی نیز ممکن است اثرات مثبتی در کاهش زانو درد داشته باشد. یوگا و طب سوزنی گاهی اوقات درد زانو را کاهش می دهند و نوشیدن مایعات فراوان نیز مفید است. بنابراین با رعایت این نکات می توانید درد زانو را کاهش دهید و مفاصل خود را تقویت کنید.

سوالات متداول

داروی زانو درد چیست؟

بهتر است داروی زانو درد توسط پزشک متخصص تجویز شود. اما به طور کلی داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی خوراکی یا موضعی، کپسایسین موضعی، کورتیکواستروئیدهای داخل مفصلی، اسید هیالورونیک داخل مفصلی از جمله داروهایی هستند که به کاهش درد زانو کمک می کنند. استامینوفن و ناپروکسن نیز ممکن است کمک کنند.

کدام غذاها برای زانو درد مضر هستند؟

غذاهای شیرین، نمک، گوشت قرمز و اسیدهای چرب امگا 6 برای زانو درد مضر هستند.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا