غیر گوشتی؛ غذای عربی با طعمی بی نظیر

غیر گوشتی؛ غذای عربی با طعمی بی نظیر

برای فرار امروزه طرفداران بسیاری از غذاهای بین المللی و مدرن وجود دارد. برخلاف گذشته، مردم تمایلی به امتحان کردن غذاهای دیگری به جز غذاهای سنتی مانند خورش، برنج، آبگوشت و آش نداشتند. در دنیای امروز با توسعه اینترنت و گسترش فضای مجازی، مردم با انواع غذاهای کشورهای مختلف دنیا آشنا شده و در برخی از رستوران ها نیز سرو می شوند. در این میان به دلیل نزدیک بودن مرز و آمیختگی فرهنگی با ایرانیان، غذاهای عربی به ذائقه ما نزدیکتر است. غذاهای عربی بسیار لذیذ هستند و اغلب دستور العمل های آسانی دارند. غذای عربی که امروز می خواهیم با شما به اشتراک بگذاریم ناشف گش (گوشت) است. این پلو خوشمزه عربی شبیه چلو گوشت ایرانی است اما طرز پخت گوشت در این غذا کمی متفاوت است. در این روش گوشت بسیار ترد و خوشمزه می شود و طعم فوق العاده ای دارد. اگر می خواهید روش های جدید طبخ گوشت را امتحان کنید و طعم جدیدی را امتحان کنید، این مقاله را با آموزش گوشت عربی خوشمزه دنبال کنید.

مواد مورد نیاز

برنج: 3 پیمانه
گوشت گوسفند بدون استخوان و بدون استخوان: 300 گرم
پیاز: 4 عدد
رب انار ملس: 3 قاشق غذاخوری
پوست لیمو عمان: 4 عدد
زعفران دم کرده غلیظ: به میزان لازم
نمک، فلفل سیاه، پودر لیمو عمانی، پودر هل و زیره: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم

چگونه تهیه می شود

غیر گوشتی؛ غذای عربی با طعمی بی نظیر

برای تهیه این غذای خوشمزه عربی ابتدا 2 عدد پیاز را با رنده درشت رنده کنید. گوشت را چرخ کرده و به پیاز اضافه کنید و مقداری فلفل سیاه و پودر لیمو عمانی را روی گوشت بپاشید. حالا گوشت را با مواد مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شوند. گوشت تند را در ظرف دربسته بریزید و به مدت 24 ساعت در یخچال بگذارید. در مرحله بعد 2 عدد پیاز را نازک برش داده و در قابلمه مناسبی با کمی روغن بریزید و روی اجاق بگذارید تا پیازها نرم شده و طلایی شوند. حالا تکه های لیمو را به همراه نمک، پودر هل و زیره روی پیاز بریزید و سی ثانیه تفت دهید سپس رب انار را اضافه کنید و هم بزنید. در این مرحله گوشت تفت داده شده و مواد آن را به پیاز داغ اضافه کنید و مخلوط کنید. ۱ لیوان آب جوش روی گوشت بریزید و درب تابه را ببندید و حرارت را کم کنید. حدود یک و نیم تا دو ساعت صبر کنید تا گوشت بپزد و جا بیفتد. در این مرحله برنج را بپزید و پس از پخته شدن گوشت، برنج را در بشقاب قرار دهید و برنج را با زعفران تزیین کنید، سپس گوشت آماده شده را در کنار برنج قرار دهید و این غذای گوشتی خوشمزه را سرو کنید، از غذای خود لذت ببرید.

نکات برجسته
برای آبکش کردن برنج به این نکات توجه کنید. پس از شستن برنج، آب گرم و نمک را اضافه کنید. به اندازه ای نمک اضافه کنید تا کمی شورتر از حد معمول شود. اجازه دهید برنج چند ساعت خیس بخورد. برای اینکه برنج کیفیت بهتری داشته باشد، بهتر است حداقل 3 ساعت آن را در نمک خیس کنید. اگر وقت دارید، خیس کردن برنج را از شب قبل فراموش نکنید. برای آبکش کردن برنج، دو سوم قابلمه را پر از آب کنید و روی آتش بگذارید. نمک را روی آن اضافه کنید. وقتی آب جوش آمد، برنج را اضافه کنید. آب اضافه شده به آبی که برنج در آن خیسانده بود را خالی کنید و برنج خیس خورده را در آب در حال جوش بریزید.

هنگام جوشاندن برنج، حرارت نباید کم باشد و شعله گاز باید متوسط ​​به زیاد باشد. در قابلمه را نپوشانید و صبر کنید تا آب برنج بجوشد. وقتی آب دوباره به جوش آمد، دانه های برنج را با چند مرتبه هم زدن به دقت و در فواصل مختلف بشکنید. مراقب باشید برنج را خرد نکنید. تقریباً برنج باید حدود ده تا چهارده دقیقه بجوشد. البته زمان پخت برنج بسته به نوع آن متفاوت است. برنج زمانی که دانه های آن نرم است برای آبکشی مناسب است. اما مغز او هنوز سالم است. پس از آبکش کردن برنج، اطمینان حاصل کنید که برنج کاملاً آبکش شده است. سپس روی برنج آب سرد بریزید تا دانه ها نپزد و نمک اضافی بین دانه ها گرفته شود و از شور شدن برنج جلوگیری شود. اگر می خواهید برنج طولانی تر شود، وقتی برنج شروع به جوشیدن کرد، یک لیوان آب سرد اضافه کنید. این کار برنج را شوکه کرده و باعث بلندتر شدن آن می شود. مراقب باشید از وسط برنج آب سرد اضافه نکنید. اما برنج اطراف را خیلی آرام اضافه کنید.

– رب انار نوعی رب است که از دانه های انار تهیه می شود و به دو صورت ترش و شیرین در بازار موجود است. رب انار معمولا تیره رنگ است. البته نباید زیاد سیاه شود که نشانه سوختن خمیر در حین پخت است. یک رب انار خوب نباید خیلی سفت باشد. همچنین نباید بوی ترش بدهد. سعی کنید رب انار را برای طبخ گوشت خام از فروشگاه های معتبر یا از کسانی که در منزل رب انار تمیز درست می کنند خریداری کنید. اگر رب انار شما رقیق نشد، آن را با سرکه رقیق کنید.