بهترین راه برای درمان خار پاشنه / چگونه بفهمیم خار پاشنه داریم؟

بهترین راه برای درمان خار پاشنه چگونه بفهمیم خار

انتخابتو، خار پاشنه یک توده استخوانی است که در زیر پا ایجاد می شود که به آن «استئوفیت» نیز می گویند و گاهی اوقات از پایین پاشنه تا قوس پا پخش می شود. طول خار پاشنه که «فاشیای پلانتار» نامیده می شود و در اشعه ایکس دیده می شود، می تواند تا یک و نیم سانتی متر باشد.

خار پاشنه زمانی رخ می دهد که رسوبات کلسیم در قسمت زیرین استخوان پاشنه ایجاد شود. این روند طی چند ماه اتفاق می افتد. این بیماری معمولاً در اثر کشیدگی عضلات و رباط های پا، کشیدگی فاشیای کف پا و پارگی مکرر پاشنه استخوانی ایجاد می شود. غشاء

افراد مبتلا به خار پاشنه در ناحیه زیر پا احساس درد و سوزش می کنند، مخصوصاً در قسمت جلویی پاشنه این افراد درد پاشنه پا از ناحیه پاشنه پا شروع می شود و به سمت آن ناحیه پیش می رود. .

علائم خار پاشنه چیست؟

این عارضه دارای علائم مختلفی است از جمله:

– درد شدید چاقو در پاشنه پا هنگام ایستادن در صبح

– درد خفیف در پاشنه پا در طول روز

– التهاب و تورم در پاشنه پا

– احساس گرما در ناحیه آسیب دیده

– برآمدگی استخوان روی پاشنه پا

– حساسیت در پاشنه پا که راه رفتن با پای برهنه را دشوار می کند.

برآمدگی استخوان روی پاشنه پا

هنگامی که بیمار چنین علائمی را همراه با درد نشان می دهد، برای تعیین علت از پا عکسبرداری با اشعه ایکس انجام می شود، دیدن برجستگی روی اشعه ایکس تنها راه تشخیص این بیماری است، مراقب باشید، این بدان معنا نیست که برای همه افراد مبتلا به خار پاشنه، تمام این علائم را تجربه می کنند، حتی گاهی اوقات با وجود اینکه فرد دارای خار پاشنه است، می توان گفت که ممکن است هیچ علامتی احساس نکند.

علت خار پاشنه چیست؟

خار پاشنه در نتیجه کشش طولانی مدت ماهیچه ها و رباط ها و آسیب به پاشنه پا ایجاد می شود. پارگی غشای پوشاننده استخوان پا نیز یکی از دلایل این مشکل است. همچنین پا پیر می شود. ، بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند، به مرور زمان کلسیم می تواند در پا جمع شده و جمع شود، چنین رسوباتی برجستگی های استخوانی را تشکیل می دهند که باعث خار استخوان می شود.

آیا خار پاشنه خطرناک است؟

به طور کلی بیماری خار پاشنه خطرناک نیست و مشکلی جز درد و ناراحتی برای بیمار ایجاد نمی کند، اما موارد بسیار متنوعی وجود دارد که می تواند خار پاشنه را بدتر کند.

راه های درمان خار پاشنه بدون جراحی

روش های بسیار ساده و آسان برای این درمان خار پاشنه پا بررسی ها نشان داده است که این بیماری به ۹۰ درصد روش های رایج درمان خار پاشنه پاسخ می دهد و نیازی به جراحی نیست، اما اگر بیمار تمام روش های درمانی را امتحان کرده و موفقیت آمیز نبود، پزشک تصمیم به جراحی می گیرد. عملیات

به طور کلی تمامی روش های درمانی برای کاهش خار پاشنه بر روی قسمت بافت نرم پاشنه انجام و تجویز می شود تا با استفاده از تکنیک های مختلف، پا به حالت طبیعی خود بازگردد. در این مرحله پزشک درمان های مختلفی را اعمال می کند. او روش ها را با توجه به نیاز بیمار تعیین می کند.

درمان های خانگی برای خار پاشنه پا

1- وزنی متناسب با قد خود داشته باشید: وزن مناسب هر فرد برابر با قد منهای 110 است. وزن اضافی می تواند استرس بیشتری را روی فاسیای کف پا وارد کند.

2- کفش طبی: کفش هایی با پاشنه کم تا متوسط، کفی ضخیم، ساپورت قوس و بالشتک اضافی بخرید.

3- پابرهنه راه نروید.

4 – ورزش خود را تغییر دهید: به جای پیاده روی یا دویدن، ورزش های کم تاثیر مانند شنا یا دوچرخه سواری را امتحان کنید.

5 – از یخ استفاده کنید: یک کیسه یخ را در یک حوله بپیچید و آن را به مدت 15 دقیقه سه یا چهار بار در روز روی ناحیه دردناک نگه دارید. خنک کردن می تواند به کاهش درد و التهاب کمک کند.

6- کمربندهای خود را صاف کنید: تمرینات خانگی ساده می توانند عضلات کف پا، تاندون آشیل و عضلات ساق پا را کشش دهند.

8 ماساژ دادن: بیمار همچنین می تواند با چرخاندن قوطی منجمد یا توپ پلاستیکی سخت زیر قوس پا ماساژ دهد.

داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDS)، مانند ایبوپروفن (به عنوان مثال، مورتین یا ادویل) و ناپروکسن (به عنوان مثال، زیتون)، برای کاهش التهاب این رباط استفاده می شود.

بهترین راه برای درمان خار پاشنه / چگونه بفهمیم خار پاشنه داریم؟

روش های جراحی و درمان خار پاشنه پا

روش های کششی و فیزیوتراپی

کشش تدریجی فاشیای کف پا و کشش داخلی عضلات پا نتایج موفقیت آمیزی در کاهش درد ناشی از خار پاشنه داشته است و همچنین به بیمار متخصص نحوه انجام حرکات کششی مچ پا و پا آموزش داده می شود.

شوک ویو درمانی

شاک ویو تراپی گاهی قبل از جراحی باز در نظر گرفته می‌شود و اگر علائم به مدت شش ماه یا بیشتر باقی بماند، این جراحی هیچ برشی ایجاد نمی‌کند، بلکه از یک شوک ویو با شدت بالا برای تحریک بهبودی فاسیای کف پا استفاده می‌کند. بودن

الکتروتراپی

الکتروتراپی، مانند اولتراسوند یا لیزر، به تسکین علائم خار پاشنه کمک می کند.

تزریق

تزریق کورتیکواستروئید در کنار سایر روش های درمانی

آیا می توان از خار پاشنه پا جلوگیری کرد؟

یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که همیشه کفش مناسب را برای فعالیتی که انجام می دهید انتخاب کنید و کفش های کتانی خود را تا آنجا که ممکن است عوض کنید، همچنین از پوشیدن کفش هایی که فرسوده شده یا خیلی ناهموار هستند (ارتفاع بین پاشنه و پاشنه) خودداری کنید. پاشنه). از خار پاشنه خودداری کنید (اگر انگشت پا متفاوت است) زیرا احتمال خار پاشنه را افزایش می دهد.

بهتر است روی نواحی با سطح سخت و ناهموار راه نروید و به وزن خود توجه کنید، اگر اضافه وزن دارید معمولاً فشار زیادی به پاشنه پا وارد می شود، بنابراین تا حد امکان وزن خود را کنترل کنید و به طور منظم عضلات پا را تمرین دهید. . حرکت کنید و فعال کنید.

به طور کلی به یاد داشته باشید که پا قلب دوم بدن است، مراقبت و نگهداری از آن در سلامت تمام اعضای بدن موثر است، شما با چند راهکار ساده که ذکر کردیم قادر خواهید بود از بسیاری از بیماری ها پیشگیری کنید. بیماری های پا