بهترین راه برای پیشگیری از تب دنگی چیست؟

واکسن تب دنگی به چه افرادی تزریق می شود؟

به گزارش ايمنا در خصوص تبليغات اغوا كننده محصولات دافع حشرات به ويژه پشه به روابط عمومي سازمان غذا و دارو اشاره شد. ایدز وی اعلام کرد: این محصولات در قالب روغن های گیاهی و سایر محصولات با ادعای مشابه فاقد مستندات علمی معتبر هستند.

بر اساس اطلاعیه اطلاعات عمومی سازمان غذا و دارو، بهترین راه برای پیشگیری و کاهش خطر تب تب دنگی محافظت از خود در برابر نیش پشه های آلوده با پوشیدن لباس، تجهیز پنجره ها به تور. در همین حالاو استفاده از محصولات دافع حشرات، مانند مواد دافع پشه، می تواند خطر عفونت را کاهش دهد.

در بخشی دیگر از اطلاعیه روابط عمومی سازمان غذا و دارو، به عرضه محصولات جدید دفع پشه با مجوز سازمان غذا و دارو اشاره شده است. ایدز آنچه می آورند: در حال حاضر محصولات دافع حشرات به صورت اسپری و چوب، لوسیون با ماده موثر است دیت در داروخانه ها و مراکز معتبر موجود است. با توجه به شرایط فعلی و هماهنگی‌های صورت گرفته با کارخانه‌های تولیدکننده، بدیهی است به زودی محصولات جدیدی در این زمینه وارد بازار خواهد شد و تمامی محصولات مورد تایید سازمان غذا و دارو در داروخانه‌ها و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. محصولات مراکز معتبر و بدون مجوز بهداشتی به دلیل عدم اطمینان از ایمنی و کارایی به هیچ وجه توصیه نمی شود.