بیش از 350 گردشگر خارجی در مراسم عزاداری یزد شرکت کردند

بیش از 350 گردشگر خارجی در مراسم عزاداری یزد شرکت

رئیس کمیته مذهبی و معنوی گردشگری استان یزد با اشاره به حضور بیش از 350 گردشگر خارجی در تعزیه های یزد گفت: این اقدام عمدتاً برای خنثی سازی دشمنی با ایران و اسلام ستیزی انجام می شود.

انتخابتو مهدی رجایی فر در گفت وگو با خبرنگار تسنیم، حضور گردشگران خارجی عزادار یزد در حاشیه است. یزد امسال بیش از 350 گردشگر از کشورهای ترکیه، چین، روسیه، اسپانیا و آلمان تا شب تاسوعا در ماه محرم در مراسم عزاداری یزد حضور یافتند.

وی با بیان اینکه این گردشگران در مراسم امام حسین (ع) یزد حضور داشتند، گفت: کمیته گردشگری مذهبی و معنوی یزد با 7 سال فعالیت رسمی و 18 سال غیررسمی این کار را انجام می دهد و همه گردشگران خارجی که به اینجا می آیند مشغول به کار هستند. از فعالیت های این هیئت در ماه محرم در یزد مطلع شوید.

رئیس کمیته گردشگری مذهبی و معنوی استان یزد هدف از این اقدام را خنثی سازی دو جریان ایران هراسی و اسلام ستیزی عنوان کرد و گفت: گردشگران با حضور در مجالس عزاداری هدف امام را می آموزند. قیام حسین.

رجایی فر گفت: آنچه توجه گردشگران خارجی را به خود جلب می کند وحدت موجود در مراسم است.

وی با تاکید بر اینکه اشتیاق عزاداران برای شرکت در مراسم عزاداری برای گردشگران خارجی بسیار ارزشمند است، گفت: سنت های حسنه ای مانند نذری که برای گردشگران جالب می دانند.

مسئول کمیته معنوی گردشگری مذهبی استان یزد گفت: مراسم مذهبی از جمله تعزیه که در مکان های مختلف برگزار می شود و همچنین مراسم سینه و زنجیر که داریم برای این گردشگران بسیار ارزشمند و جذاب است.

انتهای پیام/781

به گزارش سلامنو