تاثیر مصرف غذای بخارپز بر کاهش وزن و تقویت سیستم ایمنی

تاثیر مصرف غذای بخارپز بر کاهش وزن و تقویت سیستم

انتخابتو، بخارپز کردن روشی است که رنگ، بافت، طعم و ارزش غذایی غذا را حفظ می کند، در حالی که سایر روش های پخت مانند مصرف مکرر غذاهای سرخ کردنی در 55 درصد افراد می تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای سلامتی شود. کسانی که به دیابت نوع 2 مرتبط هستند در ادامه به فواید مصرف غذاهای بخارپز می پردازیم:

حفظ مواد مغذی

یکی از بزرگترین مزایای بخارپز کردن غذا این است که مواد مغذی مفید را حفظ می کند. سایر روش های پخت و پز که از روغن یا حرارت زیاد استفاده می کنند، مواد مغذی مفیدی مانند ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم ها را از دست می دهند.

کاهش وزن

مصرف غذاهای بخارپز به بهبود سلامت و حفظ وزن سالم کمک می کند. سبزیجات بخارپز سرشار از پروتئین، کم کالری هستند و شما را برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنند.

بهبود سلامت دستگاه گوارش

خوردن سبزیجات سبز پخته می تواند به بهبود سلامت گوارش کمک کند، فیبر بالای آنها جذب مواد مغذی را تسهیل می کند و فیبر به بهبود حرکات منظم روده کمک می کند.

بهبود سلامت قلب

خوردن غذای بخار پز برای قلب بسیار مفید است، وقتی سبزیجات بخارپز می شوند به طور طبیعی چربی و نمک کمتری دارند. آنها همچنین حاوی غلظت بالایی از پتاسیم هستند، یک ماده معدنی ضروری برای تنظیم فشار خون، بنابراین مصرف سبزیجات پخته ممکن است به حفظ فشار خون در سطح سالم و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک کند.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن

آنتی اکسیدان ها که در غذاهای بخارپز به وفور یافت می شوند، ایمنی طولانی مدت در برابر بیماری ها ایجاد می کنند. سبزیجات بخارپز منبع خوبی از ویتامین ها هستند که به مبارزه با رادیکال های آزاد و پیشگیری از بیماری های مزمن ناشی از دیابت، بیماری های قلبی عروقی و برخی از انواع سرطان ها کمک می کنند.

جلوگیری از پیری پوست

سبزیجات بخارپز برای پوست سالم بسیار عالی هستند زیرا حاوی ترکیبات حیاتی به نام آنتی اکسیدان هستند که از بدن در برابر رادیکال های آزاد مضر محافظت می کند که به سلول های پوست آسیب می رساند و باعث پیری زودرس و چین و چروک می شود. آنتی اکسیدان ها با از بین بردن رادیکال های آزاد و بخار دادن به جوان سازی و محافظت از پوست کمک می کنند. سبزیجات سرشار از ویتامین C هستند که برای تولید کلاژن ضروری است که برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست ضروری است.

تقویت سیستم ایمنی بدن

بخارپز کردن غذا یک روش پخت عالی برای حفظ ارزش غذایی آن است، مصرف غذاهای غنی از مواد مغذی مانند مواد معدنی و ویتامین ها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند، مواد معدنی به افزایش تولید گلبول های قرمز مورد نیاز بدن کمک می کند. عفونت ها و بیماری ها