(تصاویر) نقاشی 500 ساله “خطبه دجال”; شاهکاری که ترسناک آخرالزمان را به تصویر می کشد

تصاویر نقاشی 500 ساله خطبه دجال شاهکاری که ترسناک آخرالزمان

در این نقاشی، سیگنورلی مضامین آخرالزمانی را از کتاب مقدس به تصویر کشیده است، به ویژه نمایانگر ظهور دجال و شرارت های او. گفته می شود که میکل آنژ پس از دیدن این نقاشی جذاب و تاثیرگذار در سفر به ارویتو، الهام گرفته شده برای خلق نقاشی دیواری معروف “آخرین داوری” در کلیسای سیستین.

به گزارش فرادید؛ سیگنورلی در این نقاشی، دجال یا «عیسی جعلی» را با چهره ای شبیه به عیسی در حال موعظه برای عموم به تصویر کشیده است. اما در حقیقت شیطان در کنار او ایستاده و آنچه را که باید بگوید در گوشش زمزمه می کند.

یکی از نکات ظریف و هنرمندانه این اثر، نحوه به تصویر کشیدن «دست» دجال است. وقتی به این قسمت از نقاشی با دقت نگاه می کنیم، می بینیم که دست دجال هم به عنوان دست خودش و هم به عنوان امتداد دست شیطان که از بازویش می آید دیده می شود.

(تصاویر) 500 ساله

دجال گوش شیطان دارد

در قسمت‌های دیگر این نقاشی، منظره‌ای جذاب از فضای تاریک و اسرارآمیز که در پیش‌گویی‌های کتاب مقدس درباره آخرالزمان ذکر شده، وجود دارد.

روشن است که افرادی که دور دجال می ایستند و هدایایی را در پای سکوی موعظه او انباشته می کنند، در معرض گناهان مختلف قرار دارند. مثلاً در سمت چپ تابلو تصویر یک قتل عام وحشیانه را می بینیم یا زن جوانی را در میان جمعیت می بینیم که مخفیانه از یک تاجر پول می گیرد (نشانه فحشا و فحشا). در قسمت های دیگر شاهد مردانی پرخاشگر و شیطان صفت هستیم.

(تصاویر) 500 ساله

فحشا در میان معتقدان به دجال

در صحنه های دیگر این تابلو نیز می توان تصویر دجال را دید. او در یک جا دستور می دهد سر یک نفر را بریده و در جایی دیگر به نظر می رسد که یک مرده را زنده می کند (نمونه ای از معجزات ساختگی که مردم را فریب می دهد و در کتاب مقدس ذکر شده است).

(تصاویر) 500 ساله

رستاخیز مردگان توسط دجال

همچنین گروهی از روحانیون را می بینیم که مانند دژی مستحکم دور هم جمع شده اند و با دعا در برابر وسوسه های شیطان مقاومت می کنند.

(تصاویر) 500 ساله

شکست دجال

در نهایت، در سمت چپ نقاشی، سیگنورلی به ما نشان می دهد که چگونه عصر دجال به سرعت به پایان اجتناب ناپذیر خود نزدیک می شود. جایی که پیامبر دروغین توسط فرشته ای از بهشت ​​بیرون رانده شد و همه پیروانش به خشم خدا شکست خوردند و نابود شدند.

(تصاویر) 500 ساله

تصویر خود نقاش (با کلاه پردار) در یک گوشه

سیگنورلی در گوشه ای از تابلو تصویر راهب را کشیده است که گویی در حال تماشای این صحنه ها است.