(تصاویر) 10 بهترین «زیرزمین» به انتخاب مجله معتبر معماری

تصاویر 10 بهترین زیرزمین به انتخاب مجله معتبر معماری

تغییر کاربری زیرزمین می تواند یک راه عملی برای ایجاد فضاهای اضافی باشد. این تغییر کاربری اغلب در خانه‌های مناطق شهری انجام می‌شود، زیرا آنها از سطح زمین فاصله بیشتری دارند، مانند خانه‌های ویکتوریایی و ادواردیایی در شهر لندن، و هدف آنها ساخت زیرزمین‌هایی برای اسکان کارکنان خانواده است.

به گزارش فرادید، در حالی که محل قرارگیری این زیرزمین ها با تاریکی و رطوبت همراه است، راه حل های هوشمندانه ای مانند نورگیرها و دریچه های هوا می تواند با آوردن نور به فضا، به تبدیل فضا به فضای اضافی برای نشیمن کمک کند.

1. خانه فرناندز، آرژانتین، آدامو-فیدن

این خانه شهری دهه 1970 در بوئنوس آیرس توسط استودیوی محلی Adamo-Feiden بازسازی شده است. یک محفظه شیشه ای در پشت خانه قرار دارد و تا طبقه پایین خانه ادامه می یابد و در آنجا به یک فضای نشیمن اضافی تبدیل می شود.

زیرزمین با یک پاسیو شنی به بیرون خانه متصل می شود که فضای داخلی و خارجی را به هم متصل می کند و امتداد داخلی باغ را تشکیل می دهد.

2. خانه شهری Powerscroft Road، انگلستان، از Daytrip

(تصاویر) 10 برتر انتخاب شده توسط مجله معتبر معماری

قبل از بازسازی آن توسط استودیوی طراحی دی تریپ، زیرزمین این خانه شهری لندن تاریک، مرطوب و بی روح بود. استودیو سطح پایین خانه را برای افزایش ارتفاع سقف زیرزمین حفاری کرد و آن را با یک آشپزخانه و ناهار خوری با پلان باز جایگزین کرد.

دیوارهای داخلی زیرزمین تغییر شکل یافته به رنگ سفید برای مطابقت با دیوارهای غرق شده باغ رنگ آمیزی شده است که تداوم و گسترش بصری فضای داخلی را فراهم می کند.

3. خانه کارولین، انگلستان، معماران امین طاها

(تصاویر) 10 برتر انتخاب شده توسط مجله معتبر معماری

معماران امین طاها، زیرزمین این خانه پلکانی آجری دهه 1950 را در منطقه Beeswater لندن گسترش دادند و زیرزمین بتنی ناهموار خانه را در طراحی گنجاندند.

قبل از بازسازی، چیدمان خانه برای بازسازی پلان طبقه اصلی تغییر کرد تا از خانه های معمولی ادواردی الهام بگیرد.

معماران امین طاها خانه را به‌روزرسانی کردند تا فضای نشیمن با پلان باز را با طیف وسیعی از متریال‌ها و تزئینات مختلف قاب‌بندی کند.

4. Ryden Street، انگلستان، Maxen Architects

(تصاویر) 10 برتر انتخاب شده توسط مجله معتبر معماری

بخشی به زیرزمین عقب این خانه شهری ویکتوریایی در لندن اضافه شده است که توسط استودیوی معماری بریتانیایی Maxen تخریب و بازسازی شده است.

این استودیو یک فضای داخلی سفید با عرض کامل ایجاد کرد که به یک باغ چند سطحی سفید فرو رفته باز می شود. دیوارهای آجری بتنی سفید و کف‌های رزین سفید در سطح پایینی خانه اعمال شده‌اند تا ظاهری تمیز و مینیمال داشته باشند.

5. خانه ای در پریمروز هیل، انگلستان، توسط معماران جیمی فابرت

(تصاویر) 10 برتر انتخاب شده توسط مجله معتبر معماری

دیوارهای پوشیده از تراورتن، استخر شنای درون زمینی با نورگیرها را در خود جای داده است که بخشی از زیرزمین دو طبقه بتنی خانه Primrose Hill است.

معماران Jamie Faubert نمای بیرونی ویکتوریایی خانه شمال لندن را دست نخورده باقی گذاشتند اما فضای داخلی را به طور کامل اصلاح کردند و از سنگ تراورتن، بتن و الوار برای ایجاد فضای داخلی معاصر و با پلان باز استفاده کردند. استودیو یک طبقه دیگر به زیرزمین اضافه کرد، جایی که استخر سنگی در آن قرار دارد.

6. H House، تایوان، توسط KC Design Studio

(تصاویر) 10 برتر انتخاب شده توسط مجله معتبر معماری

استودیوی طراحی KC چندین بازشو در سقف زیرزمین ایجاد کرد تا نور را به داخل فضا هدایت کند. دهانه مستطیلی بزرگ در جلوی تخت اجازه می دهد تا نور وارد نقطه میانی طبقه همکف شود و میزبان یک راه پله باشد، در حالی که دهانه L شکل در عقب با پوشش های مشبک پوشانده شده است تا هوا بین طبقه همکف و طبقه همکف گردش کند. طبقه همکف زیرزمین.

گیاهان نیز برای ایجاد رنگ به این منطقه اضافه شدند.

7. آپارتمان Tibot، اسپانیا، رائول سانچز

(تصاویر) 10 برتر انتخاب شده توسط مجله معتبر معماری

از دیوارهای کاج دایره‌ای برای تقسیم و منطقه‌بندی اتاق‌ها در زیرزمین طاق‌دار این خانه بارسلونا که به یک آپارتمان زیرزمینی تبدیل شده است، استفاده شد.

معمار رائول سانچز یک پلکان ساخته شده از سنگ و کاج در ورودی زیرزمینی به مساحت 55 متر مربع قرار داده است. دیوارهای کاج دایره‌ای چندلایه بین طاق‌های سقف بافته می‌شد، در حالی که از ستون‌های ساختمانی هشت ضلعی برای ایجاد نمای تاریخی استفاده می‌شد و فضاهای نشیمن را جدا می‌کرد و شکل می‌داد.

8. خانه ماتریوشکا، هلند، توسط Shift Urban Architecture

(تصاویر) 10 برتر انتخاب شده توسط مجله معتبر معماری

خانه ماتریوشکا، یک خانه مسکونی چهار طبقه که قبلا متروکه بود، پس از شکایت همسایگان از رها شدن آن، توسط Shift Urban Architecture بازسازی شد. استودیو خانه را به دو طبقه تقسیم کرد که یکی از آنها دو طبقه پایینی را پوشش می دهد.

استودیو دیوارهای پشتی خانه را برداشت و دیوار شیشه ای تمام قد را جایگزین آنها کرد که فضاهای نشیمن زیرزمین را به باغ باز می کند.

در طول بازسازی که شامل مواد صنعتی و خام بود، از بتن در کف، پانل های چوبی رنگ نشده بر روی دیوارها و احجام پیچیده شده در فولاد استفاده شد.

9. پائولوس هوک رزیدنس، ایالات متحده، توسط فوگارتی فینگر

(تصاویر) 10 برتر انتخاب شده توسط مجله معتبر معماری

این خانه تک خانواده که در یک ساختمان صنعتی از کار افتاده در نیوجرسی قرار دارد، توسط استودیوی نیویورکی فوگارتی فینگر بازسازی شد.

استودیوی Fogarty Finger شخصیت اصلی خانه را که قبلاً کارگاه پروانه (کشتی و هواپیما) را در خود جای داده بود، حفظ کرده است. استودیو زیرزمین را به فضایی روشن و قابل زندگی با یک استخر آرام در مجاورت یک حیاط کوچک تبدیل کرد.

10. خانه موش کور، انگلستان، توسط Associates

(تصاویر) 10 برتر انتخاب شده توسط مجله معتبر معماری

این خانه در شمال لندن زمانی متعلق به یک مهندس عمران بازنشسته بود که مطبوعات به دلیل حفر پیچ و خم تونل‌ها و سوراخ‌های زیر آن به موش کور ملقب شدند. این خانه به طور گسترده توسط انجمن های آجایا بازسازی شده است.

گروه معماری خانه را به فضایی برای زندگی هنرمند سو وبستر تبدیل کرد که شامل یک استودیوی هنری زیرزمینی دو طبقه است.