پیاز داغ را با این روش ها در فریزر نگهداری کنید!

پیاز داغ، منجمد، سرد و بهاره - 200 گرم

یکی از خوشمزه ترین طعم های غذاهای ایرانی بدون شک طعم پیاز داغ و کشک روی سوپ داغ است. پیازداغ که یکی از مواد اصلی آشپزی ایرانی است را به خورش یا برنج اضافه می کنند تا لذیذتر شود. با این حال، پختن آن همیشه زیاد طول نمی کشد و نمی توان طعم لذیذی که پیاز داغ به غذا می دهد را نادیده گرفت. در این مدت خوشمزه ترین پیشنهاد تهیه پیاز سرخ شده در فریزر است. چه مدت می توان پیاز را در فریزر نگهداری کرد؟ در این مطلب طرز تهیه پیاز سرخ شده و نکات پخت را آموزش می دهیم تا پیاز سرخ شده را به مدت طولانی در فریزر نگه دارید. اگر می خواهید طعم غذا را با پیاز داغ خوشمزه تر کنید و مدت بیشتری در فریزر نگه دارید، این دستور العمل پیاز سرخ شده در فریزر را دنبال کنید.

مطالب

طرز تهیه پیاز سرخ شده
مراحل تهیه پیاز سرخ شده

طرز تهیه پیاز سرخ شده

پیازداغ یکی از خوشمزه ترین مواد غذایی است که در تمام غذاهای ایرانی وجود دارد، مطمئناً اضافه کردن مقداری پیاز سرخ شده طلایی طعم غذا را خوشمزه تر می کند. مواد اصلی برای تهیه پیاز داغ پیازچه و کره یا روغن است. این ترکیب خوشمزه در کمتر از 5 دقیقه تهیه می شود. مدت زمان نگهداری پیاز در فریزر 3 تا 6 ماه می باشد. ضمن اینکه پیازداغ را برای نگهداری در فریزر به این صورت آماده کردیم، پیازداغ کاراملی هم تهیه کردیم که در تمام غذاهای ایرانی قابل استفاده است.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: ویژگی های پیاز

اگر پیاز را درست سرخ کرده و بسته بندی کنید؛ پیازداغ طعم و عطر اصلی خود را حفظ کرده است. با این حال، بهتر است پیاز منجمد را در عرض 3 ماه مصرف کنید.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: خواص آب پیاز

پیاز را خرد کنید

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای تهیه پیاز داغ عبارتند از:

مواد خام مقدار مورد نیاز
پیاز 1 کیلوگرم
روغن در صورت نیاز
این در صورت نیاز
پیاز زرد لوکوما - 2 کیلوگرم

برای مطالعه بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیاز سرخ شده

پیاز را در تابه سرخ کنید

مراحل تهیه پیاز سرخ شده

  1. در اولین مرحله از تهیه پیاز سرخ شده منجمد، پیازها را برای نگهداری در فریزر آماده کنید. آنها را بشویید و پیازها را پوست بگیرید. سپس آنها را به صورت گوه یا نگین برش دهید.
  2. پیازهای خرد شده را به مدت 2 تا 3 دقیقه در آب جوش خیس کنید و سپس سریع آبکشی کنید تا آب پیازها کاملاً کشیده شود. یک تابه مناسب به اندازه یک پیاز خرد شده انتخاب کنید و مقداری نمک و روغن در آن بریزید. اجازه دهید روغن داخل تابه داغ شود و پس از داغ شدن تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید. پیازهای خرد شده را داخل تابه بریزید و اجازه دهید پیازها طلایی رنگ شوند. بعد از تفت دادن پیازها، اجازه دهید در دمای اتاق خنک شوند.
  3. مرحله آخر این است که پیازهای سرخ شده را در فریزر نگهداری کنید. دو روش برای نگهداری پیاز داغ وجود دارد.

روش اول: در این روش برای نگهداری پیاز در یخچال، پس از سرد شدن پیاز، آن را در کیسه یخچال مناسبی قرار دهید و هوای کیسه فریزر را کاملا خارج کنید تا پیاز کپک نزند.

روش دوم: روش دیگر نگهداری پیاز در فریزر این است که آن را در ظرف درب دار نگهداری کنید. ظرف درب دار را در یخچال بگذارید تا خنک شود و پیاز تفت داده شده را داخل ظرف درب دار ریخته و درب ظرف را محکم ببندید تا هوا وارد ظرف نشود و پیاز داغ کپک نزند.

فوتوفن: هنگام نگهداری پیاز سرخ شده از قالب های کوچک استفاده کنید تا مجبور نباشید هر بار که پیاز را استفاده می کنید آنها را بیرون بیاورید و در فریزر نگهداری کنید.

هنگام بسته بندی برای جلوگیری از چسبیدن پیاز داغ، پیاز داغ را در سینی پهن کرده و به مدت 1 تا 2 ساعت در فریزر قرار دهید، سپس در ظرف یا کیسه فریزر قرار دهید تا نیمه یخ بزند.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: نگهداری از سیب زمینی و پیاز

250 گرم پیاز حلقه ای
10%

53100

46000 تقسیمی

بسته پیاز داغ

حرف آخر

پیازداغ یکی از مواد اصلی آشپزی ایرانی است که طعم غذا را خوشمزه تر می کند. برای تهیه پیاز سرخ شده پیازها را سرخ کنید و برای نگهداری از ظروف سرپوشیده یا کیسه های فریزر استفاده کنید، حتما هوا را از ظرف و کیسه فریزر خارج کنید تا از کپک زدن پیازها جلوگیری شود. ماندگاری پیاز سرخ شده منجمد 3 تا 6 ماه است. اگر پیازداغ یکی از مواد اصلی در وعده های غذایی شماست، وقت آن است که آخر هفته پیازداغ یخ زده را تهیه کنید.

سوالات متداول

پیاز منجمد را تا چه مدت می توان در فریزر نگهداری کرد؟

مدت زمان نگهداری پیاز در فریزر 3 تا 6 ماه می باشد.

برای جلوگیری از کپک زدن پیاز چه کردید؟

برای جلوگیری از کپک زدن پیاز در فریزر، هوای ظرف یا کیسه فریزر را در حین بسته بندی خارج کنید تا کپک نزند.

چگونه روغن اضافی را از پیاز داغ پاک کنیم؟

برای گرفتن روغن اضافی بعد از سرخ کردن، روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی گرفته شود.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا