پاسخ به سوالات عجیب و خاصی که ذهن شما را به خود مشغول کرده است

پاسخ به سوالات عجیب و خاصی که ذهن شما را

ما در زندگی روزمره با چیزهای زیادی سر و کار داریم که به آنها عادت کرده ایم و زیاد به آنها توجه نمی کنیم. شاید به این دلیل است که ما وقت نداریم دلیل همه چیز را بفهمیم یا شاید به این دلیل است که اصلاً نیازی به فکر کردن نداریم.

با این حال، روزیاتو خاطرنشان می‌کند که وقتی عمیق‌تر به این موضوعات بپردازید، احتمالاً با سؤالات زیادی و پاسخ‌های کمی روبرو خواهید شد. در زیر پاسخ برخی از این سوالات را بررسی خواهیم کرد.

چرا نعناع باعث سردی شما می شود؟

منتول، ماده ای که در نعناع یافت می شود، با گیرنده های حساس به سرما در بدن واکنش نشان می دهد و آستانه برانگیختگی آنها را کاهش می دهد. به همین دلیل است که وقتی آدامس نعنایی می جوید احساس خنکی می کنید.

چرا صدای ضبط شده ما متفاوت است؟

وقتی صدای خود را می شنویم، برخی از امواج صوتی از طریق جمجمه به گوش ما می رسد. با این حال، این امواج هنگام گوش دادن به صدای ضبط شده حذف شدند. به همین دلیل صدای ما متفاوت و شاید تکان دهنده است.

چرا پوست دست در آب چروک می شود؟

برخلاف تصور بسیاری که فکر می کنند این پدیده ناشی از «اسموز» است، حقیقت این است که رگ های خونی زیر پوست منقبض می شوند و این انقباض باعث چروک شدن پوست می شود. دانشمندان بر این باورند که این پدیده به ما کمک می کند تا اجسام خیس را بهتر درک کنیم.

چرا ما همیشه یک طرف ماه را می بینیم؟

از آنجایی که ماه با سرعتی برابر با زمین می چرخد، ما همیشه یک طرف ماه را می بینیم. به عبارت دیگر، در حالی که ماه به دور زمین می چرخد، دقیقاً یک بار به دور خود می چرخد.

چرا حلقه ازدواج را در انگشت چهارم می اندازیم؟

این سنت به مصر باستان برمی گردد. در مصر، حلقه نماد ابدیت بود و بسیاری از مردم بر این باور بودند که یک عصب حساس از انگشت چهارم به سمت قلب می رود که در آن زمان به عنوان مرکز احساسات شناخته می شد. یونانیان و رومیان باستان نیز این سنت را پذیرفته و ادامه دادند.

چرا صدف های دریایی صداهای اقیانوس را تولید می کنند؟

صداهایی که در صدف ها می شنویم بسیار شبیه امواج دریا هستند. این صدا از ساختار پوسته ناشی می شود که صداهای اطراف را منعکس می کند و فرکانس های تقویت کننده مشابه صدای موج را منعکس می کند.

چرا موها سفید می شوند؟

حتی اگر این اتفاق برای همه ما می افتد، اکثر ما نمی دانیم چرا. رنگ طبیعی مو از سلول های تولید کننده رنگدانه به نام “ملانوسیت ها” می آید که ملانین تولید می کنند و آن را به سلول های تولید کننده کراتین منتقل می کنند. با افزایش سن فعالیت این سلول ها کاهش می یابد و در نتیجه رنگ مو سفید می شود.

چرا گربه ها جعبه ها را دوست دارند؟

گربه های کوچک و بزرگ دوست دارند وارد جعبه شوند. این به دلیل احساس امنیت آنها است زیرا فکر می کنند هیچ چیز نمی تواند به آنها نزدیک شود. بنابراین، توصیه می شود یک مکان امن و کوچک فراهم کنید که گربه خانگی شما بتواند در زمانی که نیاز به تنهایی دارد، به آنجا برود.

چرا در روز تولد کیک می خوریم؟

اگرچه مصریان باستان مفهوم جشن تولد را ابداع کردند، اما یونانیان باستان خوردن کیک را به آن اضافه کردند. برای احترام به آرتمیس، کیک هایی به شکل ماه درست می کردند و روی کیک شمع می گذاشتند تا مانند ماه بدرخشد. با این حال، این سنت با سهولت در دستیابی به مواد خام در طول انقلاب صنعتی رایج شد.

چرا بیشتر تخته سیاه سبز هستند؟

تخته سیاه در ابتدا واقعاً سیاه بود و از چوب یا تخته سنگ ساخته می شد. با این حال، زمانی که ورق‌های بزرگ‌تر مورد نیاز بود، شرکت‌ها شروع به ساخت آن‌ها از ورق‌های فلزی با روکش سبز کردند که هم سبک‌تر و هم حمل و نقل آسان‌تر بود.

چرا رنگ های صورتی و آبی وجود دارند که عموم مردم معتقدند «جنسیتی» هستند؟

این تقسیم بندی به اندازه ای که اکثر مردم فکر می کنند قدیمی نیست. در نیمه اول قرن بیستم، صورتی برای پسران و آبی برای دختران در نظر گرفته می شد. به گفته جو بی. پائولتی، مورخ و نویسنده کتاب «صورتی و آبی: از پسران به دختران در آمریکا گفتن آن»، تا دهه 1940، زمانی که تولیدکنندگان سعی کردند ترجیحات مصرف کنندگان آمریکای شمالی را تفسیر کنند، رنگ ها را به جنسیت اختصاص می داد.

چرا نمی توانیم خودمان را قلقلک دهیم؟

بخشی از مغز به نام مخچه که وظیفه کنترل حرکات را بر عهده دارد، قلقلک ما را پیش بینی می کند و به ما هشداری نمی دهد زیرا منبع و احساس خود را می داند.

چرا سگ ها بهترین دوست انسان هستند؟

اگرچه مردم انواع مختلفی از حیوانات خانگی دارند، سگ ها به دلایل خاصی جایگاه ویژه ای دارند. این مشکل به تاریخ طولانی همنشینی و اهلی کردن سگ ها برمی گردد که کارشناسان معتقدند بیش از 23000 سال پیش در سیبری آغاز شد.