تصویر شخصیت کارتونی «سیمپسون ها» روی تابوت مومیایی ۳۵۰۰ ساله مصری!

تصویر شخصیت کارتونی سیمپسون ها روی تابوت مومیایی ۳۵۰۰ ساله

به تازگی تصویری از یکی از شخصیت های محبوب کارتون «سیمپسون ها» در یک تابوت مومیایی 3500 ساله مصری کشف شده است.

به گزارش روزیاتو، روی درب داخلی این تابوت تصویر زنی بلوند با موهای آبی و لباس سبز بلند به شکل مستطیل حک شده که یادآور شخصیت مارج سیمپسون است.

این عکس که اخیرا در سایت Reddit به اشتراک گذاشته شده است، هیجان زیادی را در میان کاربرانی ایجاد کرد که به شوخی گفتند: «مصر تولید کارتون سیمپسون ها را پیش بینی کرد».

اگرچه این تصویر شباهت زیادی به این شخصیت کارتونی دارد، اما کارشناسان معتقدند این تصویر زنی را نشان می دهد که در تابوت به عنوان مسافری در دنیای پس از مرگ دفن شده است.

این تابوت مصری حاوی بقایای مومیایی تادی ایست، دختر کشیش اعظم «آلاسمونین» است. شهری در کرانه غربی رود نیل.

باستان شناسان تابوت را در اوایل سال 2023 کشف کردند و تصویری شبیه به مارج سیمپسون را در داخل درب تابوتخانه پیدا کردند که توسط دوازده کشیش که دوازده ساعت از روز را نشان می دهند احاطه شده بود.

مومیایی در شرایط خوبی پیدا شد و ماسک و لباس مهره‌دار به تن داشت.

مصطفی وزیری، دبیرکل شورای عالی آثار باستانی در مصاحبه با یک روزنامه مصری گفت: «این یکی از نادرترین و مهم ترین صحنه هاست. هر ساعت شکل منحصر به فرد خود را دارد.

شخصیت کارتونی در تابوت یک مومیایی 3500 ساله مصری

اما تصویر مرکزی به دلیل شباهت به شخصیت مارج از کارتون محبوب و قدیمی «سیمپسون ها» بیشترین توجه را به خود جلب کرد.

سال‌ها مردم می‌گویند که سیمپسون‌ها رویدادهای آینده را پیش‌بینی می‌کنند. به عنوان مثال، یک قسمت از این کارتون پیروزی واشنگتن بر لوایح بوفالو در Super Bowl XVII را نشان می دهد و در قسمت دیگر دونالد ترامپ را به عنوان رئیس جمهور نشان می دهد.

در سال 1990، سیمپسون ها پیش بینی کردند که دیوید میکل آنژ سانسور خواهد شد، که سال گذشته به واقعیت تبدیل شد.

یکی از کاربران در Reddit گفت که تصویر تابوت “بسیار بار در تاریخ بود که سیمپسون ها اولین کسی نبودند که این پیش بینی را انجام داد.”

قدمت این قبرستان به قبل از میلاد مسیح می رسد. این مکان محل دفن مقامات عالی رتبه و کشیشان پادشاهی جدید مصر بود که بین سالهای 1550 تا 1069 زندگی می کردند.

در کنار تابوت Taddy East، محققان تابوت چوبی دیگری را کشف کردند که گمان می رود متعلق به “نانی” باشد، که قدمت آن به پایان سلسله بیستم مصر باستان بازمی گردد. خواننده و خواننده جاهوتی، زنی که یک رهبر معنوی بزرگ است.

شخصیت کارتونی در تابوت یک مومیایی 3500 ساله مصری

محققان از سال 2017 حفاری در این سایت را آغاز کردند و اشیایی از سفال و چوب پیدا کردند، از جمله ظروف به نام “کاناپیک” که برای نگهداری اندام های داخلی مومیایی و چندین Ushabti (تندیس های کوچک برای احترام به مردگان در مراسم تشییع جنازه استفاده می شود). ممکن است کشف شده باشد.

آنها همچنین یک قطعه پاپیروس مربوط به “کتاب مردگان” را پیدا کردند. مجموعه ای از طلسم های جادویی که مصریان باستان برای ورود به زندگی پس از مرگ استفاده می کردند.

به گفته موزه بریتانیا، «مصری ها زندگی پس از مرگ را سفری به بهشت ​​می دانستند. اما این سفر بسیار خطرناک بود و به کمک جادویی نیاز داشت.»

شخصیت کارتونی در تابوت یک مومیایی 3500 ساله مصری

وزیری با بیان اینکه این چهارمین پاپیروس کشف شده در سقاره است، گفت: این پاپیروس در موزه بزرگ مصر به نمایش گذاشته می شود.

باستان شناسان معتقدند که این یافته ها می تواند اطلاعات جدیدی در مورد فرهنگ، هنر و شیوه های تدفین باستانی مصریان به ما بدهد.