تلاش درمانگران این است که لبخند بیماران را ببینند/ دغدغه امروز پزشکان چیست؟

تلاش درمانگران این است که لبخند بیماران را ببینند دغدغه

انتخابتو، فرشتگان زمینی با لباس سفید نه تنها به انسان ها جان می بخشند، بلکه امید و آرامش را به بیماران نشان می دهند و قدرت نهفته در عرصه پزشکی، تبلور قدرت خداوند در دمیدن در بدن انسان است. . دست های شخص دیگری پزشکان هم چون پدران فداکار و مادران دلسوز بر بالین بیماران هستند تا تب را در بدن مردم تسکین دهند و غم و اندوه دلشان را برطرف کنند.

مهمترین دوران اپیدمی کرونا بود که نقش و تاثیر این رزمندگان جبهه سلامت بر همگان روشن شد، دلشان را به دریا زدند تا غبار ناامیدی در دلشان پخش نشود. و در رشته بهداشت مدال دریافت کرد.

پزشکان همیشه ابرقهرمانان کودکان و نوجوانان بوده‌اند و به بزرگسالان کمک می‌کنند و به افراد ناامید امید می‌بخشند، به نمادی از شور و شوق، مردانگی و ثبات تبدیل می‌شوند، اشک‌ها، لبخندها و دردهایی را که می‌توانند تحمل کنند، ببینند و تجربه کنند. برای همه سخت است اما همیشه ایستادند تا جبهه سلامت خالی نماند و در اوج شهرت به خیلی ها جان بخشیدند.

حامیان غیور سلامتی، با عشق، مراقبت، امید و آرامش، دنیای بی روح را به تصویری زیبا برای بیماران تبدیل می کنند. گلهای امید و نور پشت سر او می درخشند و در میان یأس و اندوه مانند چراغی در تاریکی می درخشند. ; همیشه دکتر مظهر نام است موهای و احیاگری را فراخواندند که با نفخه الهی خود درد و رنج را از تن و روح مستضعفان بزداید و شادی امید را در تن و جان آنان دمیده باشد.

در حوزه پزشکی، دغدغه های کادر پزشکی و مطالبات پزشکان از دولت چهاردهم محسن مصلحی رئیس هیئت مدیره انجمن گروه پزشکی استان اصفهان،عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی اصفهان،معاون پشتیبانی و رفاهی سازمان نظام پزشکی اصفهان و دکترای پژوهشی تخصصی بیماری های پوستی و پوستی. گفتگویی داشتیم که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

ایمنا: فعالیت های پرسنل بهداشت و درمان و جامعه پزشکی از چه لحاظ اهمیت دارد؟

مصلحی:موضوع سلامت و تندرستی که یکی از مهمترین عناصر فرد و جامعه در متون تاریخی، علمی و دینی است، بیش از یک بعد سلامتی دارد و طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی چند بعدی از جمله جسمانی است. ذهنی، اجتماعی و معنوی. ابعاد

برای حفظ سلامت و پیشرفت در هر زمینه ای باید متخصصان آن رشته تلاش کنند، این در مورد سلامت هم صدق می کند، سلامتی اهمیت خاص خود را دارد و افرادی که در این زمینه مسئولیت و ماموریت پیدا می کنند در واقع وظیفه بسیار سنگینی خواهند داشت , وظایف این افراد هم ارزشمند است و هم مسئولیت پذیر .

سلامتی معنای بسیار گسترده ای دارد و بیشتر مردم از منظر پزشکی و درمانی به سلامت نگاه می کنند. اساساً، سلامتی شامل همه چیزهایی است که در اطراف افراد وجود دارد و شامل مواردی مانند آب، هوا، لباس و غذا می شود، اما بسیاری از سلامت با دارو و درمان تعریف می شود.

در واقع سلامت موهبتی است که به پرسنل درمان سپرده شده است و پرسنل بهداشتی در این زمینه وظایف زیادی دارند و فعالیت در این زمینه نیز دارای مخاطراتی است.

تلاش درمانگران این است که لبخند بیماران را ببینند/ دغدغه امروز پزشکان چیست؟

ایمنا: دغدغه های جامعه پزشکی و پرسنل درمان چیست؟

مصلحی: وقتی بپذیریم که جامعه پزشکی حافظ اصلی حفظ و توسعه سلامت است، شاهد بی احتیاطی و بی ادبی هستیم، هر چند که باید به این افراد و رسالتی که بر عهده می گیرند بها داده شود و در این زمینه فکری بسیار حساس و حساس داشت. . شرایط در حوزه بهداشت و درمان متناقض است و اهمیت این رسالت سنگین را تحت الشعاع قرار می دهد.

اگر سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی در سال‌های اخیر کاهش یافته و به نصف رسیده است، سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی اهمیت زیادی برای مدیریت اقتصاد سلامت دارد، از طرفی تعرفه‌های سلامت متناسب نیستند البته در مورد تورم و قیمت‌ها باید توجه داشت که وقتی صحبت از تعرفه‌های بهداشتی می‌شود، فقط دستمزد پرسنل بهداشتی و درمانی مربوط به دستمزد کادر پزشکی نیست. این موضوع و این بی توجهی ها در حالی تجربه می شود که تورم بیشترین تاثیر خود را در حوزه پزشکی دارد.

موسسات بیمه ای نیز تقویت نشده اند و در سال ها و دهه های گذشته چهار وظیفه تعریف شده در اسناد بالادستی شامل ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای ایرانیان، اجرای برنامه سطح بندی خدمات، نظام ارجاع و … پزشک خانواده، تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های بالینی و محاسبه و ابلاغ قیمت‌ها به پایان رسیده، جواب داده و اکنون شاهد هستیم که مردم در جامعه پزشکی، پزشکان و ارائه‌دهندگان راضی‌تر هستند.

البته در این زمینه زحمات زیادی کشیده شده و موفقیت هایی حاصل شده است، می تواند بهتر از این باشد، اما در مجموع نگاه و توجه خاصی به پیچیدگی ها و پیچیدگی های حوزه سلامت وجود ندارد. بیان شد که در این زمینه نظر کارشناسی وجود ندارد و موارد، اولویت با دیگری است.

تلاش درمانگران این است که لبخند بیماران را ببینند/ دغدغه امروز پزشکان چیست؟

ایمنا: چه عواملی باعث مهاجرت پزشکان می شود؟

مصلحی: اکنون شاهد مشکلات عدیده ای در حوزه سلامت از جمله منابع و مصارف نامناسب در بخش دولتی و خصوصی، تهدید امنیت و کیفیت خدمات، عدم سرمایه گذاری مناسب در این حوزه و دخالت نهادهای دولتی هستیم. با توجه به مهاجرت پرسنل بهداشتی و درمانی که باعث افزایش مشکلات معیشتی افراد غیر ماهر و پرسنل بهداشتی در حوزه بهداشت و درمان می شود، در سال های اخیر عملاً سرمایه های کشور به دلیل مهاجرت پرسنل بهداشتی از بین رفته است که این امر بزرگی است. از دست دادن

وقایع ذکر شده و سیاست های اتخاذ شده در این زمینه، شکایات در حوزه سلامت انجام شد و مهم ترین موضوع در هر حوزه، بحث سرمایه انسانی است که در حوزه سلامت در معرض تهدید است.

در سال های اخیر تمایل به مهاجرت در رشته های مختلف بیش از 5 برابر شده است که برای تربیت پزشک یکی از نخبگان جامعه سرمایه گذاری های زیادی انجام می شود. اما شرایط ایجاد شده برای این کشور باعث از دست دادن این افراد شد.

همچنین برخی از سیاست های انجام شده بدون در نظر گرفتن تامین زیرساخت های لازم در حوزه سلامت از جمله افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی از دیگر مشکلات حوزه سلامت در زمینه زندگی و اشتغال محسوب می شود. . با سخت شدن شرایط این افراد به فکر مهاجرت می افتند یا به مشاغل غیر پزشکی روی می آورند.

تلاش درمانگران این است که لبخند بیماران را ببینند/ دغدغه امروز پزشکان چیست؟

ایمنا: جامعه پزشکی و کادر درمانی از دولت چهاردهم چه انتظاری دارند؟

مصلحی: چهار وظیفه ذکر شده در بالا اگر قرار است به صورت واقعی اجرا شوند بسیار مهم هستند و باید بر منطقی کردن سهم سلامت در تولید ناخالص داخلی و تقویت نهادهای بیمه تاکید کرد.

در تصمیمات اتخاذ شده باید در مرحله اول افراد در اولویت قرار گیرند و سپس به ارائه دهندگان خدمات پزشکی توجه شود. این مزایا نه تنها به مردم و ایمنی می رسد، بلکه به جامعه پزشکی نیز کمک می کند.

ضمناً با افزایش مداخله گران بهداشت و درمان، پیچیدگی ها و چالش های این حوزه را باید به طور جدی مورد توجه و درک قرار داد و اگر تاکید می شود که پرسنل بهداشتی باید حداقل امید به زندگی داشته باشند، این ناشی از اندیشه و ذهن آنهاست. مردم فقط باید مشغول مردم و بیماران باشند و نگران مسائل بدیهی و اساسی زندگی خود نباشند.

ایمنا: اگر می توانستید به عقب برگردید، مسیر فعلی خود را دنبال می کردید؟

مصلحی: در حوزه بهداشت و درمان مشکلاتی وجود دارد و ما شکایت داریم، اما برای جامعه حرفه‌ای سلامت، پس از بازگشت به سلامت، هیچ چیز جایگزین لبخند بیمار نمی‌شود. در واقع تمام تلاش درمانگران این است که لبخند رضایت و بازگشت سلامتی افراد به جسم و روحشان را ببینند و جامعه کادر پزشکی همه مشکلات پوشاندن این لبخند رضایت و دیدن شادی را تحمل می کند. سلامتی بیماران و خانواده های آنها