تورم پاها، دست ها و صورت یکی از علائم بیماری کبد چرب است.

تورم پاها، دست ها و صورت یکی از علائم بیماری

انتخابتو، بیماری کبد چرب که با تجمع بیش از حد چربی در کبد مشخص می شود، در سراسر جهان رو به افزایش است. تشخیص به موقع این بیماری سهم بسزایی در درمان موثر آن دارد. یکی از علائمی که اغلب نادیده گرفته می شود بیماری کبد چرب، نفخ شکم است. اسید همچنین مشخص شده است که زمانی رخ می دهد که مایع در شکم جمع می شود و باعث تورم می شود و اغلب نشانه ای از بیماری پیشرفته کبدی است، مانند: سیروز این بیماری در نتیجه بیماری کبد چرب طولانی مدت رخ می دهد، هنگامی که کبد آسیب می بیند پروتئین آلبومین کمتری تولید می کند که به حفظ تعادل مایع در رگ های خونی کمک می کند و در نتیجه مایع در ناحیه شکم تجمع می یابد. در زیر سایر علائم بیماری کبد چرب را بررسی خواهیم کرد:

تورم پاها

تورم پا اغلب در افراد مبتلا به بیماری کبد چرب رخ می دهد. این وضعیت زمانی رخ می دهد که عملکرد کبد برای تولید پروتئین ها و هورمون های لازم برای تنظیم مایعات مختل شود. کاهش سطح پروتئین آلبومین در خون منجر به نشت مایع از کبد می شود. رگ های خونی و تجمع در بافت های اندام تحتانی.

تورم دست و بازو

کسوف مایعات ناشی از اختلال عملکرد کبد می تواند باعث تورم در دست ها و بازوها شود که می تواند در فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند و باعث ایجاد مشکلاتی در فرد مبتلا به بیماری کبد چرب شود.

تورم در قسمت بالای شکم

یکی دیگر از علائم بیماری کبد چرب، بزرگ شدن کبد است، با تجمع چربی در سلول های کبد، این اندام متورم و منبسط می شود و گاهی اوقات باعث تورم قابل مشاهده در قسمت بالای سمت راست شکم می شود و ممکن است با درد همراه باشد. .

تورم صورت

تورم صورت نیز یکی از علائم مرتبط با بیماری پیشرفته کبدی است. کسوف سدیم و آب به دلیل کاهش توانایی کبد در تنظیم این عناصر می توانند باعث پف دور چشم و صورت شوند. تورم صورت ممکن است به اندازه تورم شکم یا پا واضح نباشد، اما هنوز هم می تواند یکی از علائم باشد. کسوف مایعات ناشی از اختلال عملکرد کبد.