تکنیک های حمام که نمی دانید

تکنیک های حمام که نمی دانید

درست است که شما از کودکی دوش گرفته اید و تا حد زیادی با نحوه استحمام آشنا هستید. اما آیا واقعا این کار را درست انجام می دهید؟

به گزارش همشهری آنلاین، گرفتن دوش آب گرم و شستن کثیفی، روغن و عرق از بدن کار ساده ای به نظر می رسد. اما در واقع تکنیک هایی وجود دارد که می تواند دوش گرفتن شما را کارآمدتر کند.

بهداشت خوب بخش مهمی از یک رویکرد پیشگیرانه برای سلامتی شما است، بنابراین مهم است که یک روال منظم و مداوم استحمام ایجاد کنید.

چگونه دوش بگیریم؟

برخلاف تصور اکثر مردم، لازم نیست هر روز دوش بگیرید. اگر هفته ای چند بار دوش بگیرید، پوستتان بهتر به نظر می رسد، به خصوص در ماه های زمستان که هوا خشک است و زیاد عرق نمی کنید، اما در تابستان شرایط کمی متفاوت است و باید بیشتر دوش بگیرید. روزهای هفته برای شستن عرق برخی افراد فقط برای اینکه احساس تمیزی کنند، بدون نیاز به دوش گرفتن، دوش می گیرند. پس دو نظر کلی وجود دارد: نیازی به شستن هر روز نیست و شستن هر روز لازم است.

در هر کمپی که قرار می گیرید، مهم است که مطمئن شوید که تمام بدن خود را به درستی زیر دوش تمیز می کنید. در این مقاله در مورد روش های صحیح استحمام صحبت کردیم.

آب را در دمای ایده آل تنظیم کنید. این بدان معنا نیست که باید با آب گرم دوش بگیرید تا زمانی که محل استحمام به سونای بخار تبدیل شود. در واقع، متخصصان پوست دوش گرفتن با آب گرم یا کمی گرم را توصیه می کنند. حمام بخار داغ ممکن است عالی به نظر برسد، اما آب داغ پوست را کم آب می کند و بسیاری از روغن های طبیعی بدن را از بین می برد. بنابراین اگر واقعاً به آن نیاز دارید، قبل از تبدیل آن به آب ولرم، آن را بیش از دو دقیقه در آب داغ خیس کنید.

1. قبل از استفاده از هرگونه صابون، شامپو یا ژل دوش، پوست خود را سریع بشویید تا مرطوب شود.

2. صابون، شامپو، یا شستن بدن خود را با استفاده از لوفا یا فقط دستان خود بمالید. از گردن و شانه های خود شروع کنید و در طول بدن به سمت پایین حرکت کنید. فراموش نکنید که پاهای خود را بشویید و بین انگشتان پا را با آب و صابون تمیز کنید.

3. باقی مانده صابون را با کمی آب بیشتر بشویید تا مطمئن شوید که پوست خود را با باقی مانده صابون خشک نمی کنید.

4. اگر قصد شستن موها را دارید، یک چهارم پیمانه شامپو را در کف دست خود بریزید. بگذارید کف کند و سپس روی موها، پوست سر و پشت گردن خود تمرکز کنید. شامپو در حین آبکشی تمام تارهای موی شما را تمیز می کند.

5. سپس از نرم کننده برای نرم کردن موهای خود استفاده کنید. روی موهای خود بمالید و به طور یکنواخت در تمام تارها پخش کنید و توجه ویژه ای به انتهای موهای خود داشته باشید.

6. برای شستشوی نهایی مو و بدن خود از آب گرم یا سرد استفاده کنید. این کار به نرم‌کننده کمک می‌کند تا به فولیکول‌های موی شما بچسبد، جریان خون را در سراسر بدن افزایش دهد و وقتی از حمام بیرون می‌روید احساس شادابی خواهید داشت.

7. قبل از استفاده از مرطوب کننده حتما بدن خود را با حوله خشک کنید. برای بهترین نتیجه، باید از مرطوب کننده ای استفاده کنید که پوست شما را بلافاصله بعد از حمام آبرسانی کند.