با نوشیدن شربت سکنجبین از گرمازدگی خلاص شوید!

سرکه انگور صحرانا - 1 لیتر

گرمای ماه های تابستان بهترین فرصت برای تهیه و نوشیدن انواع شربت است. اگر به نوشیدنی های معطر و خوشمزه علاقه دارید می توانید شربت سکنجبین تهیه کنید. در حین تهیه این شربت می توانید بنا به ذائقه خود از شکر یا عسل استفاده کنید. در این مطلب از مجموعه مقالات انتخابتو به طرز تهیه شربت سکنجبین و خواص آن پرداختیم. با ما بمان.

طرز تهیه شربت سنجبین قندی

آب و شکر را در قابلمه ریخته و مخلوط می کنیم. سپس قابلمه را روی آتش بگذارید. پس از حل شدن کامل شکر، سرکه را به مخلوط اضافه کنید و محلول را به جوش آورید. شعله گاز را کاهش دهید. محلول گشنیز را باید 30 تا 45 دقیقه حرارت دهید تا غلیظ شود. سپس اجازه دهید شربت خنک شود، آن را در بطری بریزید و در یخچال نگهداری کنید. در طرز تهیه شربت سکنجبین با پیمانه، پیمانه شما می تواند لیوان یا ظرف ماست باشد. طرز تهیه شربت سنکجبین با سرکه سیب نیز مشابه این دستور است اما می توانید به جای سرکه انگور از سرکه سیب استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه شربت سنجبین قندی

عنوان میزان
سرکه شراب 1 لیوان
با تشکر 2 لیوان
این 4 لیوان

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ۷ شربت محبوب سنتی ایرانی برای رفع تشنگی تابستانی.

% 10

۵۰۰۰۰

۴۵۰۰۰ به مرد

طرز تهیه شربت سکجانبین با سرکه سیب

طرز تهیه شربت سکنجبین با نعنا

مراحل اولیه طرز تهیه شربت سکنجبین با نعناع تازه مشابه دستور قبلی است. شکر و آب باید کاملاً مخلوط شوند. سپس برگ های تازه نعناع را در قابلمه بریزید و بجوشانید و طعم نعناع به محلول شما منتقل می شود. بعد از پنج دقیقه سرکه را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. در قابلمه را به مدت نیم ساعت روی حرارت متوسط ​​بگذارید تا شربت غلیظ شود. سپس حرارت را خاموش کرده و نعنا را از بقیه مواد جدا کنید. بعد از سرد شدن شربت آن را در ظرفی بریزید و در یخچال نگهداری کنید. طرز تهیه شربت سکنجبین نعنا مانند این دستور است. استفاده از 4 قاشق غذاخوری عصاره نعناع در این مقدار شکر و آب کافی است.

مواد لازم برای تهیه شربت سکنجبین با نعنا

عنوان میزان
سرکه شراب 1 لیوان
با تشکر 2 لیوان
این 4 لیوان
نعناع تازه 5 شاخه

برای مطالعه بیشتر:

روح نعناع رابی - 1 لیتر

طرز تهیه شربت سکنجبین با نعناع تازه

طرز تهیه شربت زعفران عسلی

اگر قصد دارید سکجانبین خود را با شیرینی های طبیعی که قند مصنوعی ندارند درست کنید، می توانید هنگام تهیه شربت از عسل استفاده کنید. برای تهیه شربت سنجاکین در قابلمه ای عسل و آب را مخلوط کرده و روی آتش بگذارید. سپس سرکه را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. پس از جوش آمدن محلول، شعله گاز را کم کنید. قابلمه باید نیم ساعت روی حرارت ملایم بماند تا شربت غلیظ شود. بعد از غلیظ شدن شعله گاز را خاموش کنید. شربت خنک شده را در بطری های شیشه ای بریزید و در یخچال قرار دهید. در تهیه شربت سکنجبین نعنا و عسل می توانید از نصف لیوان آب نعناع استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه شربت سنجبین عسل

عنوان میزان
سرکه شراب 1 لیوان
عسل 2 لیوان
این 4 لیوان

بیشتر بخوانید: 33 خاصیت شگفت انگیز عسل برای سلامت بدن، پوست و مو

عسل بهار خوانسار - 900 گرم

عسل شیگوار - 1 کیلوگرم

۴۳۶,۱۷۰

۳۴۹۰۰۰

به مرد

طرز تهیه شربت سنجبین عسل

خواص شربت زعفران

اگرچه اجزای ساده ای دارد، اما ویژگی های زیادی دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های این شربت درمان گرمازدگی با تنظیم دمای بدن، چربی سوزی و در نتیجه کاهش وزن، افزایش متابولیسم بدن و هضم بهتر غذا است. این شربت به پاکسازی کبد، کاهش التهاب کبد و بهبود عملکرد آن کمک می کند. استفاده از سرکه طبیعی یکی از مهم ترین نکات در تهیه شربت سنجابان علیه کبد چرب است.

آخرین کلمه

با شروع فصل گرما بسیاری از افراد با مشکل کم آبی بدن و گرمازدگی مواجه می شوند. در چنین شرایطی، تهیه انواع شربت به خصوص شربت سکنجبین را توصیه می کنیم. شربت ساکنجبین به راحتی تهیه می شود. برای تهیه این شربت می توانید از مخلوط آب، شکر و سرکه استفاده کنید. اگر در مصرف قند مصنوعی محدودیت دارید، می توانید از عسل برای تهیه این شربت استفاده کنید. یکی از مهمترین ویژگی های شربت سکنجبین تسریع متابولیسم بدن و کمک به کاهش وزن است.

منبع

allrecipes.com

سوالات متداول

  • مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه گشنیز چیست؟

مواد اولیه ملاس سنجابین آب، شکر و سرکه است.

  • شربت سنجابین چه خواصی دارد؟

یکی از مهمترین ویژگی های ملاس سنجابین تنظیم دمای بدن، پاکسازی کبد و چربی سوزی است.

  • آیا می توان از عسل در تهیه شربت سکنجبین استفاده کرد؟

آره. برای تهیه این شربت می توانید از عسل استفاده کنید.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا