جایزه «بوسان» به بازیگر فقید «زاویه»

جایزه بوسان به بازیگر فقید زاویه

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، جشنواره فیلم بوسان ویژه برنامه ای با عنوان «به یاد لی سون کیون» برگزار می کند که 6 فیلم و سریال از این بازیگر کره جنوبی از جمله «پاجو» ساخته پارک چان اوک نمایش داده می شود. . “Soon Hee Ma” هونگ سانگ سو، “یک روز سخت” کیم سونگ هان، “دلبندم” از کیم وون سوک، فیلم “سرزمین خوشبختی” چو چانگ مین و فیلم برنده اسکار بونگ جون هو ” انگل.”

به گزارش ایسنا، جشنواره بین المللی فیلم بوسان همچنین از بازیگر فقید لی سان کیون با دریافت جایزه سینمای کره تجلیل می کند، جایزه ای که به کسانی اعطا می شود که در ارتقای سینمای کره در سراسر جهان نقش داشته اند.

به گزارش اسکرین، جسد لی در 27 دسامبر 2023 در جریان تحقیقات پلیس در مورد ادعای مصرف غیرقانونی مواد مخدر کشف شد. او 48 سال داشت. در پی این حادثه، گروهی از مدیران صنعت فرهنگ و سرگرمی کره جنوبی، از جمله کارگردان «فرشته»، بونگ جون هو، خواستار تحقیق در مورد نحوه رسیدگی مقامات پلیس به این تحقیقات شدند.

لی سون کیون به خاطر ایفای نقش های زیادی در کره جنوبی طی 20 سال گذشته شناخته شده است، اما او بیشتر برای مخاطبان بین المللی به خاطر بازی در نقش پدرسالار پارک دونگ-یک شناخته می شود که برنده چهار جایزه اسکار از جمله فرشته آن در سال 2019 بود. این فیلم بهترین فیلم شد و اولین فیلم کره ای برنده نخل طلای کن نام گرفت. لی برای بازی فوق العاده اش در این فیلم جایزه انجمن بازیگران سینما را دریافت کرد.

این بازیگر قبل از مرگ به دلیل استفاده از ماری جوانا و سایر مواد روانگردان تحت بازجویی پلیس قرار داشت و سه بار توسط پلیس بازجویی شد که آخرین بازجویی 19 ساعت به طول انجامید. این بازیگر گفت که شخصی او را فریب داده و مواد مخدر مصرف می کند و سپس قصد دارد از او باج گیری کند.

کره جنوبی قوانین سختگیرانه ای در زمینه مواد مخدر دارد که در آن جرائم مواد مخدر به طور کلی حداقل با شش ماه زندان یا تا 14 سال زندان برای مجرمان و فروشندگان مجازات می شوند.

لی سون کیون از دانشگاه معتبر ملی هنر کره جنوبی فارغ التحصیل شد و اولین بازیگری خود را در یک کمدی کمدی تلویزیونی با عنوان “Lovers” در سال 2001 انجام داد و از آن زمان برای نقش های مختلف خود مورد تحسین قرار گرفت. او بعداً در اولین سریال اصلی کره ای اپل تی وی که در سال 2021 منتشر شد بازی کرد. دکتر Brain یک تریلر علمی تخیلی شش قسمتی است که داستان یک متخصص مغز و اعصاب خونسرد را روایت می کند که از طریق آزمایش های مغزی به دنبال سرنخ هایی برای یک حادثه خانوادگی مرموز می گردد.

آخرین نقش او در فیلم ترسناک «خواب» بود که در آن نقش شوهری را بازی کرد که راه رفتن در خواب منجر به شرایط سختی می شود. این فیلم با نقدهای مثبت منتقدان روبرو شد و در بخش هفته منتقدان جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

5655

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین