حسن فتحی، کارگردان فیلم Aşk Sarshoğulları: آیا گلایه نکردند که فقط فیلم های کمدی بهترین فروش را داشتند و سینمای جدی پذیرفته نشد؟ این هم یک فیلم فرهنگی عرفانی/ چرا بهش میگن آشغال؟

حسن فتحی، کارگردان فیلم Ask Sarshogullari آیا گلایه نکردند که

به گزارش انتخابتو، حسن فتحی مدیرعامل مست عشق به روزنامه هم میهن گفت: همه کسانی که در این سال‌ها کار و مصاحبه‌های من را دنبال کرده‌اند نمی‌دانند که من برای منتقدان سینمایی و نقش آنها در پیشرفت هنر نمایش احترام عمیقی قائل هستم، اما نمی‌توانم موضع برخی را در قبال این فیلم درک کنم. بالاخره ما می خواهیم سینمای موفقی داشته باشیم یا نه؟ فیلمی که تا دیروز گلایه داشت که فقط فیلم های کمدی می فروشند و فیلم های جدی نمی توانند تماشاگر را به سینما بیاورند، حالا تبدیل به فیلمی درباره فرهنگ ایرانی و دو نام برجسته دنیای ادب و تصوف این سرزمین ها شده است و به شدت به چشم می خورد. مورد قدردانی تماشاگران سینما بچه ها به جای اینکه از این موضوع خوشحال باشید، موضع خشونت آمیزی علیه فیلم گرفتید؟ چه اصولی در نقد وجود دارد که می گوید نباید از سلبریتی ها و بازیگران ستاره برای جذابیت یک فیلم استفاده کرد؟

چطور است که در سینمای آمریکا و اروپا مشکلی برای ساخت فیلم های جدی و مهم با حضور ستاره های معروف وجود ندارد اما به عنوان یک فیلمساز ایرانی اگر از بازیگران معروف استفاده کنم مورد انتقاد قرار می گیرم؟ با چه معیارهای نقد سینما این قضاوت را می کنید؟ متأسفانه این انتقادات مبتنی بر استدلال نیست و بیشتر جدلی است که بحث و تفاهم را از بین می برد. مثلا منتقدی می آید می گوید فیلم کثیف، آشغال و این جور حرف هاست. نسبت این کلمات با دنیای زیبایی عرفانی یا ادبیات اساسا انتقادی چیست؟ مگر اینکه آموزه های ناب عرفانی ما را به همزیستی مسالمت آمیز همراه با مهربانی و احترام دعوت کنند و به همدیگر توهین نکنیم که بذر هر جنایتی ذلت است!

23302

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین