حضور دو فیلم کوتاه در جشنواره های بین المللی و خبر همکاری جشنواره بین المللی فیلم ورزشی ایران و کمیته ملی المپیک تاجیکستان

حضور دو فیلم کوتاه در جشنواره های بین المللی و

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، در دیدار نماینده فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی در منطقه غرب آسیا با دبیرکل کمیته ملی المپیک تاجیکستان، همکاری مشترک این کشور با جشنواره فیلم های ورزشی ایران مورد بررسی قرار گرفت. او تاکید کرد.

سیدجتبی علوی نماینده FICTS در منطقه غرب آسیا در دیدار با مزونه چاریوا دبیرکل کمیته ملی المپیک تاجیکستان گفت: جشنواره بین المللی فیلم ورزشی ایران به چهاردهمین سال خود رسیده است و تاکنون با استقبال سینماگران نزدیک به این جشنواره مواجه شده است. 60 کشور

این مقام مسئول افزود: در این نشست که در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد، حمایت کمیته ملی المپیک ایران از جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی به عنوان پایگاه منطقه ای در غرب آسیا مورد تاکید قرار گرفت و رئیس کمیته ملی تاجیکستان با توجه به اینکه رئیس جمهور المپیک این کشور است و برنامه های فرهنگی و هنری همواره اهمیت زیادی برای اجرای آن قائل است، به ویژه ایجاد چنین رویدادهایی که فرهنگ قوی فارسی و ویژگی های کشور در حال توسعه را معرفی می کند. کشور و بدون شک از برگزاری جشنواره بین المللی فیلم ورزشی در تاجیکستان استقبال خواهد کرد.

علوی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود پیشنهادات متعدد از سوی کشورهای آسیایی به ویژه کشورهای عربی، تاجیکستان به عنوان هدف اولویت دار برای گسترش حوزه کاری خود در ورزش انتخاب شد، افزود: ایران و تاجیکستان اشتراکات فرهنگی زیادی به ویژه ایران دارند. همین روابط زبانی، قومیتی و منطقه ای و این همکاری ما را به برگزاری مشترک چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ایران که برای اولین بار در شهر دوشنبه برگزار شد دعوت کرد.

وی تاکید کرد: بر این اساس طرح توجیهی، نحوه نگهداری، درآمدزایی و هزینه ها و… به دبیرکل کمیته ملی المپیک تاجیکستان ارائه شد.

فیلم کوتاه «کات» به جشنواره پورتوبلو لندن راه یافت

فیلم کوتاه «کات» به تهیه کنندگی سعید امیری و اولین ساخته سبا امیری و پیمان عزتی به بیست و نهمین جشنواره پورتوبلو لندن راه یافت.

فیلم کوتاه «کس» که فیلمنامه آن توسط پیمان عزتی، تهیه کنندگی سعید امیری و کارگردانی سبأ امیری و پیمان نوشته شده است، وارد بیست و نهمین جشنواره پورتوبلو لندن شد.

این رویداد که هر ساله در ناتینگ هیل لندن برگزار می شود، بزرگترین جشنواره فیلم مستقل در بریتانیا محسوب می شود و هدف اصلی آن حمایت از فیلمسازان جدید و مستقل است.

بیست و نهمین دوره این جشنواره از 29 اوت تا 15 سپتامبر یعنی 8 تا 25 سپتامبر 1403 در لندن برگزار می شود.

بازیگران این فیلم کوتاه امیرعلی قدمی و صبا امیری هستند.

حضور دو فیلم کوتاه در جشنواره های بین المللی و خبر همکاری جشنواره بین المللی فیلم ورزشی ایران و کمیته ملی المپیک تاجیکستان

در خلاصه داستان این اثر آمده است: برادرزاده نامزد سابق سمیرا به خانه او می آید و همین بودن سمیرا را مجبور به کاری می کند…

منشی گروه فیلمبرداری: الهه دادایی، مدیر فیلمبرداری: محمدامین علای فرد، دستیار اول: امید سعیدی، دستیاران فنی: ابراهیم کیانی، محسن مقصودی و عرفان براتی، تدوین: عماد خدابخش، صدابردار و صدابرداری و میکس: حسن شبانکاره میک – آپ: عاطفه رضایی، آزمایشگاه دیجیتال: استودیو روشنا، مشاور: کامران سحرخیز، تدوین رنگ و نور: نگین حیدری، مسترینگ: مجتبی سحرخیز، تولید تیزر: امید میرزایی، طراحی پوستر و لوگو: محمد محدنیا، صحنه و لباس: سبا امیری دستیار صحنه: محمد مقدم، عکاس: مهسا حسنلو.

«خودکشی به سبک نیچه» در جشنواره ونکوور

فیلم کوتاه «خودکشی به سبک نیچه» در چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم ونکوور رقابت می کند.

به گزارش مشاور رسانه ای، فیلم کوتاه «خودکشی به سبک نیچه» که در شهرک سینمایی غزالی به نویسندگی و کارگردانی پیام کردستانی و تهیه کنندگی مشترک پیام کردستانی و بهمن رضایی فیلمبرداری شده در چهل و سومین بخش مسابقه فیلم کوتاه انتخاب شد. آثاری از سراسر جهان در جشنواره بین المللی فیلم ونکوور به رقابت می پردازند.

چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم ونکوور (VIFF) از 26 سپتامبر تا 6 اکتبر (5 تا 15 مهر) در ونکوور کانادا برگزار می شود.

این رویداد هنری با هدف افزایش درک متقابل بین ملت ها از طریق سینما، توسعه هنر سینما، برقراری ارتباط بین دست اندرکاران صنعت سینما و پیشرفت سینما، همه ساله به مدت 10 روز علاقه مندان به سینما را از سراسر جهان گرد هم می آورد.

جشنواره فیلم ونکوور که در سال 1982 آغاز شد، توسط جوایز اسکرین کانادا تایید شده و یکی از جشنواره‌های A-list در جهان است.

فیلم کوتاه «خودکشی به سبک نیچه» برنده 4 جایزه مهم (بهترین فیلم برگ طلا، بهترین فیلمنامه اقتباسی برگ طلا، بهترین تدوین و دیپلم افتخار بهترین طراحی صحنه و لباس) در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران شد. این فیلم نامزد سیزدهمین دوره ایسفا (انجمن فیلم کوتاه ایران) و برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم کردی برلین و همچنین نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر شد.

بازیگران این فیلم بختیار پنجه ای، فرشید گویلی، آسوه صادقی، سعید احمدی، محمد رئوف محمدی و حضور مریم بوبانی هستند.

در خلاصه این اثر آمده است: «وقتی تنها مامای شهر تصمیم به خودکشی می گیرد…»

حضور دو فیلم کوتاه در جشنواره های بین المللی و خبر همکاری جشنواره بین المللی فیلم ورزشی ایران و کمیته ملی المپیک تاجیکستان

از عواملی که در ساخت این فیلم همکاری داشته اند می توان به تهیه کنندگان: پیام کردستانی و بهمن رضایی، نویسنده و کارگردان: پیام کردستانی، مدیر پروژه: حسین بشگرد، مدیر تولید: جواد راهزنی، مدیر فیلمبرداری: بهروز بادروج، تدوین: حمید نجفیراد، صدا اشاره کرد. مهندس: هادی ساعد محم، صدابردار: آرش قاسمی، طراح صحنه و لباس: امین جهانی، تصحیح رنگ: مهران دوستی، جلوه های ویژه تصویری: مصطفی حبیبی، طراح گریم: لیلا ثانی، سرپرست گروه کارگردانی: سعید غلامی، دستیار کارگردان: بهمن رضایی دو دستیار کارگردان: سیاوش وزیری، منشی صحنه: آیلار تقوی، استوری بورد: نیکی شریف پور، عکاس صحنه: شهرام جهانسوز، عکاس پشت صحنه: آیدا حافظی، تیزر: هادی احمدی و امین محمدی، طراح پوستر: محمد روحل امین، طراح کیت مطبوعاتی: سوگل زمانی، مدیر تامین: پژمان ذوالقدر و مشاور رسانه ای: مریم قربانی.

5655

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین