خبر مهم برای زائران اربعین

خبر مهم برای زائران اربعین

به گزارش انتخابتو، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اعلام آخرین اخبار از تردد زائران اربعین گفت: پیش فروش بلیت های اربعین 20 روز مانده به اربعین آغاز می شود، اما پیش فروش در ساعت 20 انجام نمی شود. مرز مهران همچنین امسال تپسی و اسنپ نیز در بحث حمل و نقل مسافر اربعین شرکت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، داریوش امانی در نشست خبری که امروز در وزارت راه و شهرسازی به منظور تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم برگزار شد، با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تامین پایداری است، اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور را تامین می کند. 230 هزار کیلومتر راه های اصلی شریانی و روستایی بر اساس برآوردهای کارشناسی، ارزش راه های کشور تقریباً 7000 همات است و اگر هزینه نگهداری راه های کشور را سه درصد از این مقدار در نظر بگیریم، 200 همات مورد نیاز است. جاده ها

با توجه به اقدامات انجام شده در سه سال گذشته درآمد سازمان راهداری 120 درصد افزایش یافته و بسیاری از موفقیت های فعلی مدیون همین درآمدهاست.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در دولت سیزدهم 7 هزار و 435 کیلومتر در حوزه راه روستایی احداث شد. این میزان نسبت به مدت مشابه در دولت قبل 30 درصد افزایش داشته است.

یکی از مهم ترین شاخص ها در خصوص نگهداری راه ها، جدول گذاری راه های اصلی و فرعی در 33 ماهه دولت سیزدهم بود که در مجموع 24 هزار کیلومتر روکش آسفالت انجام شد که رشد جدی را نشان می دهد. نسبت به دولت قبل.

امانی ادامه داد: موضوع ترانزیت از دیگر اقدامات مهم دولت سیزدهم بود که سال گذشته میزان ترانزیت جاده ای به 14.7 میلیون تن رسید. همچنین در سه ماهه اول سال 1403 میزان ترانزیت جاده ای نسبت به سال قبل تقریباً 70 درصد افزایش داشته است. سال

به گفته وی، سال گذشته 515 میلیون تن کالا در کشور جابجا شد که نسبت به سال 1401 رشد 10 درصدی داشته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در بخشی دیگر از سخنان خود به کمبود اتوبوس در کشور پس از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: با وجود این مشکلات در سال گذشته 148 میلیون جابجایی مسافر در کشور انجام شده است. نسبت به سال 1401 18 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین افزود: در ابتدای دولت سیزدهم 878 نقطه پرحادثه شناسایی شد که 421 مورد آن در سال گذشته رفع شد و متعهد شده ایم تا پایان امسال بقیه را رفع کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: 6 هزار اتوبوس برای اربعین کم داریم اما امسال نیاز است از ظرفیت های دیگر کشور در ایام اربعین استفاده شود.

وی با بیان اینکه در بودجه های سنواتی دو سال گذشته اجازه واردات اتوبوس های کمتر از پنج سال داده شد و با تلاش های انجام شده گره های تجاری افتتاح و ثبت سفارش برای این اتوبوس ها آغاز شد، تصریح کرد: امیدواریم سال آینده این اتوبوس ها به اربعین تحویل داده شود.

امانی همچنین به استفاده از ناوگان عراق در ایام اربعین اشاره کرد.

امانی همچنین به برنامه ریزی برای نوسازی 85 هزار دستگاه اتوبوس، مینی بوس و کامیون در کشور توجه کرد و گفت: مقرر شد این نوسازی در مدت 5 سال و از محل تولید داخلی انجام شود.

رئیس سازمان حمل و نقل جاده ای و راهداری کشور گفت: مشکل اصلی در نوسازی ناوگان تعیین محل تخصیص پولی بود که باید از بانک مرکزی یا وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت شود و مقرر شد این تخصیص تخصیص یابد. در نهایت توسط دولت پرداخت می شود. وزارت امنیت جایی است که واحد پول آنها قرار دارد.

امانی در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به این سوال که آیا نرخ بلیت اتوبوس اربعین مشخص شده است، گفت: نرخ بلیت در ستاد اربعین تعیین می شود. ضمنا پیش فروش بلیت اربعین 20 روز قبل از اربعین آغاز می شود اما در مرز مهران پیش فروش نخواهد بود.

وی گفت: امسال تپسی و اسنپ دی اربعین در بحث حمل و نقل مسافر شرکت خواهند کرد.

معاون وزیر راهداری در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا سفر کاروانی در روزهای اربعین انجام می شود، افزود: ستاد اربعین تاکنون امکان سفر کاروانی را نپذیرفته است.

46363

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین