خطرات قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش + محلول های محافظ

خطرات قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش محلول

انتخابتو، قرار گرفتن در معرض اشعه UVA باعث آسیب ژنتیکی به درونی ترین سلول های سطحی ترین لایه پوست می شود (اکثر سرطان های پوست در این لایه رخ می دهد)، تغییر رنگ پوست و جلوگیری از آسیب بیشتر به سلول ها و تیره شدن پوست. بنابراین، اشعه ماوراء بنفش A به مرور زمان منجر به پیری زودرس و سرطان پوست می شود.

فعالیت های خارج از منزل فواید جسمی و روانی زیادی دارد و این فواید باید با محافظت از پوست در برابر اثرات منفی شناخته شده اشعه ماوراء بنفش متعادل شود. اقدامات حفاظتی مناسب در برابر آفتاب عبارتند از:

قرار گرفتن در معرض آفتاب ظهر را محدود کنید، اشعه ماوراء بنفش نور خورشید بین دو ساعت قبل و دو ساعت بعد از ظهر قوی ترین است.

برای کاهش خطر آفتاب سوختگی، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش را تا حد ممکن در این ساعات محدود کنید، به خصوص در بهار و تابستان، زمانی که می توانید با خیال راحت در صبح زود و اواخر بعد از ظهر بیرون از خانه باشید.

به شاخص UV توجه کنید. هر چه شاخص UVI بالاتر باشد، احتمال آسیب رساندن به پوست و چشم ها بیشتر می شود و زمان کمتری برای آسیب رساندن نیاز دارد.

در حالی که همیشه باید اقدامات احتیاطی را در برابر قرار گرفتن در معرض بیش از حد انجام دهید، به ویژه مراقب باشید که اقدامات احتیاطی ایمنی UV را زمانی که شاخص UV 3 یا بالاتر است، انجام دهید.

مقادیر شاخص UV خاص برای منطقه یا مکان شما ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، در وب‌سایت‌های خدمات هواشناسی و برنامه‌های هواشناسی، یا در SunSmart App UV Global، که زمان‌های محافظت در برابر آفتاب را نیز نشان می‌دهد.

از سایه ها هوشمندانه استفاده کنید. زمانی که پرتوهای فرابنفش قوی هستند، به دنبال سایه باشید و به یاد داشته باشید که مناطق سایه دار مانند درختان، چترها یا سایبان ها محافظت کامل در برابر اشعه ماوراء بنفش را ایجاد نمی کنند.

بهترین محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش در فضای باز توسط لباس ارائه می شود.

لباس‌های مناسب از پوست محافظت می‌کنند و عینک‌های آفتابی که 100% محافظت می‌کنند در برابر A-UV و B-UV آسیب چشم ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

استفاده از ضد آفتاب؛ استفاده از ضد آفتاب با حداقل SPF 30 توصیه می شود.

محافظت در برابر آفتاب با ماندن در سایه و پوشیدن لباس به جای استفاده از کرم ضد آفتاب بهتر است.

از کرم‌های ضد آفتاب برای طولانی‌تر کردن زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید استفاده نکنید، اگرچه این کرم‌ها ممکن است شروع آفتاب سوختگی را به تعویق بیندازند، اما نمی‌توانند به طور کامل از اشعه ماوراء بنفش جلوگیری کنند.

از تخت‌های برنزه کننده اجتناب کنید، تخت‌های برنزه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سطوح بالایی از اشعه ماوراء بنفش ساطع می‌کنند و ارتباط واضحی بین استفاده از تخت برنزه و سرطان پوست وجود دارد.

اثرات مفید استفاده از دستگاه برنزه کننده مانند تولید ویتامین D از مضرات آن بیشتر است، بنابراین بهتر از برنزه کردن است. من میفهمم در حالی که باید به طور کامل از آن اجتناب شود، برخی از کشورها حتی قوانینی را برای ممنوعیت یا محدود کردن استفاده از دستگاه های برنزه کننده اعمال کرده اند. دارند.