خواص بی نظیر آب را از دست ندهید!

آب دست چینی - 1200 میلی لیتر

شاید شما هم جزو کسانی باشید که در ابتدای تابستان چند کیلو آبجو تهیه و ذخیره می کنید. آبغور اغلب به عنوان سس سالاد و دسرهای مختلف در زندگی ما ایرانی ها استفاده می شود. جالب است بدانید که آب خواص درمانی متفاوتی دارد. به عنوان مثال، این ادویه به عنوان نوشیدنی برای بهبود عملکرد قلب و کبد استفاده می شود. در این مقاله از مجموعه مقالات انتخابتو به معرفی خواص آب برای بدن پرداختیم. با ما بمان.

ارزش غذایی آب

آبگوشت تند سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی مختلف است. در جدول زیر ارزش هر یک از این مواد را در هر صد گرم آب نشان داده ایم:

عنوان میزان
انرژی 19 کیلو کالری
کربوهیدرات 4.15 گرم
پروتئین 0.44 گرم
روغن 0.02 گرم
ویتامین C 2 میلی گرم
کلسیم 21 میلی گرم
مانند آن 0.44 میلی گرم
فسفر 18 میلی گرم
پتاسیم 156 میلی گرم

خواص آب برای قلب و کبد

ویتامین C موجود در آبگوشت، کلسترول خون را از بین می برد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. به همین دلیل توصیه می کنیم از خواص آبگوشت از نظر چربی خون غافل نشوید. اگر برای مشکلات قلبی خود دارو مصرف می کنید، می توانید با تجویز پزشک، شاهی را نیز به وعده های غذایی روزانه خود اضافه کنید. علاوه بر این، آب تأثیر زیادی در کاهش فشار خون دارد. برای بهره مندی از خواص آن، اغلب بعد از غذا به خصوص بعد از غذاهای چرب سرو می شود. یکی از مهمترین خواص آبغوره در برابر کبد چرب، تقویت سلول های کبد و مبارزه با این بیماری است.

بیشتر بخوانید: 15 غذای عالی برای سلامت قلب

33%

90000

60000 به مرد

خواص آب

خواص آبجو برای هضم و سیستم ایمنی بدن

آبغوره در درمان ناراحتی های روده و معده بسیار موثر است. این ادویه خوشمزه، اشتها آور است و به هضم بهتر غذا کمک می کند. افرادی که مشکلات گوارشی مانند یبوست دارند می توانند برای رفع این مشکل شاهی را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنند. اگر کرم روده دارید مخلوط آب و زیره سیاه را به مدت 5 روز مصرف کنید. آبغوره ویژگی های دیگری نیز دارد که در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

ویتامین C موجود در آبگوشت التهاب مخاط دهان را تسکین می دهد و نرمی لثه های شما را درمان می کند. افراد مبتلا به سرماخوردگی می توانند با غرغره کردن، گلودرد را تسکین دهند. اگر از بینی شما خونریزی می کند یا بینی شما خونریزی می کند، چند قطره آب در بینی خود بریزید. علاوه بر این، ویتامین C موجود در آب از شما در برابر سرماخوردگی محافظت می کند و از سیستم ایمنی بدن شما دفاع می کند. از آنجایی که شاهی منبع غنی از ویتامین ها است، خاصیت ضد سرطانی نیز دارد. شاهی منبع غنی از پتاسیم است و به کاهش دردهای سیاتیک، کمر و روماتیسم کمک می کند. پتاسیم موجود در این ادویه درد عضلات و مفاصل را کاهش می دهد.

برای اطلاعات بیشتر: فواید ویتامین C و حقایق جالبی که احتمالا نمی دانستید

خواص آب

خواص آبگوشت برای لاغری و پوست

آبغوره یکی از چاشنی های بسیار کم کالری است. این ادویه را می توانید در انواع سالاد کاهو، سالاد شیراز و سالاد فصل استفاده کنید. هندوانه اسیدی است. به همین دلیل توصیه می شود صبح ها یا در حالت ناشتا مصرف نکنید. مصرف آب همراه با غذا به جذب بیشتر آهن غذا نیز کمک می کند.

بیشتر بخوانید: غذاهای چربی سوز قوی; 34 غذای چربی سوز برای کاهش وزن سریع و آسان

هندوانه مانند ماست و آب لیمو خاصیت اسیدی دارد و می تواند PH پوست را تنظیم کند. آب نه تنها پوست صورت را تمیز می کند، بلکه به مرور زمان آن را نرم و لکه ها را از بین می برد. از آنجایی که مصرف غذاهای گرم به طور مستقیم بر جوش تاثیر می گذارد، پس از مصرف این غذاها می توانید مقداری آب بنوشید. طبیعت سرد آب، طبع گرم سایر غذاها را خنثی می کند. همچنین می توانید یک تکه پنبه را در آبگوشت خیس کنید و به صورت خود بمالید و پس از چند دقیقه صورت خود را با آب گرم و شامپو یا صابون مخصوص صورت و بدن بشویید. همچنین می توانید از ترکیب عسل و آب یا شکر و آب به عنوان ماسک صورت استفاده کنید. البته اگر پوست صورت شما حساس باشد، ممکن است بعد از استفاده از آب، آکنه ظاهر شود.

آبلیمو اصلی 900 میلی لیتر

خواص آب

مضرات آب آشامیدنی

برای جلوگیری از مضرات آب آشامیدنی لازم است از این ادویه با توجه به نیاز بدن خود استفاده کنید. به عنوان مثال، در حالی که شاهی به محافظت از جنین کمک می کند، مصرف بیش از حد آن می تواند باعث سقط جنین شود. یا اگر از آبگوشت برای محافظت در برابر بیماری های قلبی عروقی استفاده می کنید، نباید نمک اضافه کنید. نمک فشار خون شما را افزایش می دهد. آب آشامیدنی برای افرادی که دارای شرایط زیر هستند مضر است:

  • طبق اصول طب سنتی مصرف آب برای افراد سرد مزاج یا کبد سرد توصیه نمی شود.
  • نوشیدن آب برای افرادی که اعصاب ضعیفی دارند مضر است.
  • هندوانه برای مبتلایان به زخم معده مضر است. این افراد هرگز نباید با معده خالی آب مصرف کنند.
  • افراد مبتلا به التهاب روده باید از نوشیدن آب خودداری کنند.
  • ممکن است بعد از نوشیدن آب دچار نفخ و حالت تهوع شوید.
  • اگر کم خونی دارید، از نوشیدن حتی مقدار کمی آب به جز سالاد و وعده های غذایی خودداری کنید.
  • نوشیدن آب زیاد می تواند قدرت جنسی شما را ضعیف کند.

آبگوشت را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. زیرا ترکیبات موجود در این ادویه با نور طبیعی واکنش داده و مواد شیمیایی تولید می کنند.

آخرین کلمه

تابستان بهترین فرصت برای تهیه آب و بهره مندی از خواص بی نظیر آن است. آب علاوه بر از بین بردن چربی های بد بدن، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را نیز کاهش می دهد. نوشیدن آب از سرماخوردگی نیز جلوگیری می کند. افراد مبتلا به فشار خون بالا باید بعد از هر وعده غذایی مقداری آب بنوشند. این به کنترل فشار خون آنها کمک می کند. برای کاهش وزن و جلوگیری از افزایش وزن می توانید از شاهی به عنوان ادویه در سالاد خود استفاده کنید. همچنین می توانید دانه شنبلیله را در حین پخت به غذای خود اضافه کنید.

منبع

Learnotlari.com

سوالات متداول

1. چه زمانی باید آب مصرف شود؟

بهترین زمان برای مصرف آب بعد از غذا است که به هضم بهتر غذا کمک می کند.

2. آیا می توانید در دوران بارداری آب بنوشید؟

آره. برای نوشیدن آب در دوران بارداری محدودیتی وجود ندارد و همچنین از جنین محافظت می کند.

3. آبغوره را با چه غذایی می توان مصرف کرد؟

آبغوره را می توانید با عسل، سالادهای مختلف یا رب انار سرو کنید. یکی از خواص آگار رب انار چربی سوزی و یکی از خواص هانی آگار درمان سرماخوردگی است. علاوه بر این، از خواص سیر با آب می توان به رفع گرفتگی قلب و عروق خونی اشاره کرد.

4-آیا نوشیدن آب مضر است؟

خیر با این حال، بسته به شرایط جسمانی شما، نوشیدن آب ممکن است برای شما مضر باشد. اگر بدن شما سرد است، توصیه می شود از نوشیدن آب خودداری کنید.

5. فایده نوشیدن آب در دوران قاعدگی چیست؟

می توانید هر روز مقدار مشخصی آب مصرف کنید تا دوره قاعدگی خود را طولانی تر یا منظم تر کنید.

این مقاله فقط برای اهداف آموزشی و اطلاعاتی است. قبل از استفاده از پیشنهادات این مقاله حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر، سلب مسئولیت انتخابتو را بخوانید

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا