خواص تسکین دهنده پوست، مو و روغن زیتون

خواص تسکین دهنده پوست، مو و روغن زیتون

انتخابتو، روغن زیتون یکی از پرطرفدارترین روغن های گیاهی است و خواص منحصر به فرد آن این روغن را به یکی از محبوب ترین روغن های گیاهی تبدیل کرده است. روغن زیتون سرشار از چربی های اشباع نشده، ویتامین های E، K، D و A و نمک های معدنی است که در صورت مصرف در وعده های غذایی می تواند عملکرد بدن را در قسمت های مختلف بهبود بخشد و این روغن تنها روغن قوی ای است که معده می تواند تحمل کند. گوارشی

خواص روغن زیتون برای پوست

روغن زیتون فواید زیادی برای پوست دارد، بسیاری از صابون ها و مواد شوینده از عصاره زیتون تولید می شوند و اثرات مثبتی بر پوست صورت و بدن دارند. روغن زیتون فواید زیادی برای پوست دارد و تحقیقات نشان داده است که; در صورت تمایل آکنه می توانید از صابون ساخته شده با روغن زیتون استفاده کنید، این صابون با از بین بردن باکتری های مولد آکنه می تواند به شما کمک کند پوستی صاف تر داشته باشید، روغن زیتون همچنین به عنوان مرطوب کننده و مرطوب کننده پوست شناخته شده است.

خواص روغن زیتون برای مو

استفاده روزانه از شامپوهای شیمیایی یا سشوار و اتو مو باعث آسیب و شکستگی مو می شود، موهای آسیب دیده خیلی سریعتر آب از دست می دهند و روغن زیتون و همچنین ویتامین E و K می تواند به حفظ آب کمک زیادی کند. برای پوست مفید است، همچنین می تواند بر سلامت موها تأثیر بگذارد، همچنین می توانید قبل از دوش گرفتن، روغن زیتون را به موهای خود بمالید، این کار کمک می کند موهایتان کمتر آسیب ببیند.

خواص روغن زیتون برای رفع یبوست

روغن زیتون برای دستگاه گوارش و روده ها مفید است، این روغن به تحریک سیستم گوارشی کمک می کند و به حرکت آسان غذاها در روده ها کمک می کند از آنجایی که روغن زیتون سرشار از چربی های تک غیراشباع است، به حرکت کندتر غذا در بدن کمک می کند و در نتیجه به هضم کمک می کند. مخلوط یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری لیمو یبوست را برطرف می کند.

افزایش متابولیسم بدن با روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از پلی فنول است که در کاهش کلسترول خون موثر است و اسیدهای چرب تک غیراشباع موجود در این روغن با افزایش متابولیسم بدن باعث بهبود عملکرد بدن و تعادل فشار خون می شود.

خواص روغن زیتون برای کاهش درد

روغن زیتون حاوی ماده ضدالتهابی به نام اولئوکانتال است که روغن زیتون را به یک مسکن طبیعی تبدیل کرده است و با مصرف روغن زیتون درد بدن تسکین می یابد و مصرف موضعی آن دردهای خارجی را تسکین می دهد. بدن

مضرات روغن زیتون برای پوست

استفاده بیش از حد از روغن زیتون می تواند به پوست شما آسیب برساند و احتمال آکنه را افزایش دهد. روغن زیتون سنگین است، به سرعت جذب پوست نمی شود و یک لایه ضخیم روی آن ایجاد می کند و منافذ را مسدود می کند. بنابراین اگر آن را به طور منظم روی پوست خود بمالید. به سطحی چسبنده تبدیل می شود و تمام کثیفی ها و گرد و غبار را درون خود به دام می اندازد، فرآیندی که راه را برای ایجاد جوش ها و جوش های ناخواسته هموار می کند.

از آنجایی که روغن زیتون اسیدی است، برای افرادی که پوست بسیار خشک دارند، انتخاب خوبی نیست. اولئیک روغن زیتون خشکی پوست را بدتر می کند. روغن زیتون لایه ای روی پوست ایجاد می کند که کثیفی و پوست مرده را به دام می اندازد که منجر به تشکیل دانه های سر سیاه می شود.