خواص درمانی میوه هلو چیست؟

خواص درمانی میوه هلو چیست؟

انتخابتو، طبق تحقیقات انجام شده بر روی افرادی که حداقل چهار وعده میوه مصرف می کنند، مصرف روزانه میوه و سبزی برای سلامتی بسیار مهم است. انواع میوه ها سایر مواد مغذی ضروری مانند ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را برای بدن فراهم می کنند. اگر هر روز میوه و سبزیجات مصرف کنند، خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها و سرطان ها در کمترین حد خواهد بود. فواید هلو مانند سایر میوه ها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و به عملکرد بهتر اندام های مختلف کمک می کند. دستگاه گوارش.

خواص هلو در طب سنتی

هلو که یکی از غذاهای با مزاج سرد و تر است و در طب سنتی سردتر و مرطوب تر از هلو است معده را مرطوب و لطیف می کند. این میوه با استفاده صحیح از یبوست جلوگیری می کند. هلو برای پیشگیری و درمان یبوست به صورت خشک استفاده می شود. مصرف آن در فصول گرم گرمای ناشی از احتقان خون را از بین می برد و به دلیل سردی و رطوبت، تشنگی را رفع می کند.

هلو بوی بد دهان را از بین می برد، این میوه اشتها را در افراد گرم مزاج تحریک می کند، البته در طب سنتی از آن برای جلوگیری از علائم نفخ و نفخ استفاده می شود. رفلاکس مصرف آن به دلیل خواص زردآلو یا زردآلو برای افراد مستعد بیماری های معده توصیه می شود. هلو فقط از برگ های خشک استفاده کنید.

چگونه از هلو استفاده کنیم؟

برای بهره مندی از خواص هلو در هوای گرم، این میوه را حداقل دو بار در هفته خریداری کنید، اما اگر عاشق این میوه خوشمزه تابستانی هستید و می خواهید همیشه مقداری از آن را در خانه داشته باشید، می توانید از نکاتی بهره مند شوید. انجماد یا خشک، در زمستان هلو بخورید انجماد طعم خاصی دارد و اگر از دوستداران میوه های خشک هستید، هلو خشک نیز فواید زیادی دارد.

هلو را قبل از ناهار و شام بخورید

اگر سحرخیز هستید و صبح خیلی زود از خواب بیدار می شوید، مصرف میوه قبل از خوردن ناهار در حوالی ساعت 11 و بهره مندی از خواص هلو نه تنها شما را شاداب می کند بلکه به بهبود هضم و جذب ناهار نیز کمک می کند.

هلو به عنوان یک میان وعده عصرانه در کنار سایر میوه ها به شدت توصیه می شود. باید به خاطر داشته باشید که به طور کلی نباید هلو و میوه ها را بعد از غذا مصرف کنید و باید هلو را به سالادهای تابستانی مانند سالاد فصل اضافه کنید یا در کنار سبزیجاتی مانند کاهو امتحان کنید.

مهم ترین ویژگی های هلو چیست؟

خواص هلو برای سلامتی شامل آرامش است هیپوکالمیچاقی، کلسترول، نماینده این میوه که برای بیماری های خونی و عصبی مفید است، دارای خواصی است که به محافظت از چشم، مراقبت از پوست، سیستم عصبی، سلامت استخوان و دندان کمک می کند. ضد سرطان مهمترین ویژگی های این میوه تابستانی عبارتند از:

پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد

مطالعات نشان داده است که ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در هلو به مبارزه با سرطان های مختلف مانند سرطان روده بزرگ کمک می کند. اسید کلروژنیک و اسید نئوکلروژنیک ماده موجود در هلو اثرات مفیدی در مهار رشد سلول های سرطانی سینه بدون تاثیر بر سلول های طبیعی دارد.

از پوست مراقبت می کند

هلو خواص زیادی برای پوست دارد. هلو اثرات محافظتی مختلفی در برابر اشعه ماوراء بنفش و آنتی اکسیدان ها دارد. زآگزانتین و لوتئیناثرات ضد التهابی قابل توجهی در برابر آسیب های پوستی ناشی از اشعه UV-B دارد و از پوست در برابر رشد بیش از حد محافظت می کند. فلاونوئیدها هلو دارای اثرات محافظت کننده از نور و پیشگیرانه است. اریتم آسیب UV به پوست کمک می کند.

خواص درمانی میوه هلو چیست؟

به کنترل دیابت کمک می کند

مصرف هلو به دلیل داشتن فیبر بالا از دیابت نوع 1 پیشگیری می کند و سطح قند خون را کاهش می دهد. قند خون قسمت پایین بین 26 تا 55 و مناسب برای بیماران دیابتی است.

سلامت قلب را بهبود می بخشد

تحقیق در مورد ترکیبات فنولیک موجود در پوست و خمیر کاغذ هلو به حفظ سطوح پایین LDL (چربی بد) و تحریک و افزایش کلسترول HDL (چربی خوب) کمک می کند که در کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی و حفظ سلامت قلب بسیار موثر خواهد بود.

از چشم ها مراقبت می کند

این میوه غنی است بتاکاروتن در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. بتاکاروتن نقش مهمی در محافظت از بینایی و پیشگیری از بیماری های مختلف چشمی مانند خشکی چشم و نابینایی دارد. کاروتنوئیدها، لوتئین و زآگزانتین هلو اثرات مثبتی در کاهش ابتلا به آب مروارید دارد.

به هضم غذا کمک می کند و سنگ کلیه را درمان می کند

هلو به دلیل محتوای قلیایی و فیبر بالا در حفظ سلامت دستگاه گوارش مفید است. فیبر غذایی موجود در هلو آب را جذب می کند و به پیشگیری از اختلالات معده مانند یبوست، بواسیر، زخم معده، ورم معده و حرکات نامنظم روده کمک می کند. به دلیل خواصی که دارد در پاکسازی و دفع مواد زائد سمی از روده ها و پیشگیری از انواع ناراحتی های شکمی از جمله سرطان معده مفید است. میلیون حتی در از بین بردن سنگ کلیه و مثانه نیز موثر است.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

هلو غنی است اسید اسکوربیک روی است که به عملکرد طبیعی بدن کمک می کند، سیستم ایمنی را تقویت می کند و سلامت عمومی بدن را حفظ می کند، ویتامین C و روی موجود در هلو در بهبود زخم ها موثر است، خواص آنتی اکسیدانی هلو به مبارزه با عفونت ها و کاهش بروز آنها کمک می کند. برای شدت بیماری هایی مانند مالاریا، ذات الریه و اسهال مفید است.

خواص درمانی میوه هلو چیست؟

سلامت استخوان و دندان را بهبود می بخشد

هلو همراه با کلسیم حاوی فسفر است که به تقویت استخوان ها، دندان ها و محافظت و ترمیم بافت های بدن کمک می کند. هلو از انواع بیماری های استخوانی مانند: کلسیفیکاسیون مفید است، مصرف غذاهای غنی از فسفر مانند هلو با اطمینان از معدنی شدن مجدد، سختی و استحکام استخوان ها را حفظ می کند.

در سم زدایی بدن موثر است.

هلو که در پاکسازی و سم زدایی بدن مفید است و به دفع سموم مضر از کبد و کلیه ها کمک می کند، در بسیاری از فرهنگ ها به طور گسترده در تولید محصولات سم زدایی گیاهی مانند چای سم زدا استفاده می شود.

از اختلالات مغزی جلوگیری می کند

مطالعات ثابت کرده اند که عصاره هلو اثرات مفیدی بر روی سیستم دارد. کولینرژیک سیستم مرکزی دارد کولینرژیک اجزای موجود در هلو، یک سیستم انتقال دهنده عصبی که به عنوان ستون فقرات حافظه و عملکردهای یادگیری عمل می کند، از انحطاط سیستم جلوگیری می کند. کولینرژیک از بیماری های مختلف مانند آلزایمر جلوگیری می کند.

مضرات هلو را بشناسید

یکی از مضرات هلو برای برخی افراد حساسیت زا بودن آن است و بنابراین علائم آلرژی در هنگام مصرف بروز می کند. افرادی که به سولفیت حساسیت دارند نباید از آن استفاده کنند. هلو مصرف آن باید به صورت خشک باشد. مضرات هلو در صورت مصرف زیاد ممکن است حاوی آب، فیبر و پتاسیم باشد. هیپرکالمی در حالی که ممکن است باعث ضعف، خستگی، افت فشار خون و گیجی شود، اما مقدار بالای فیبر موجود در این میوه ممکن است در افرادی که دچار مشکلات روده و سیستم گوارشی هستند و در افرادی که آب می نوشند به دلیل اثر نکردن آن مشکلاتی ایجاد کند. آنها مشکلات کلیوی دارند و نباید زیاد آب بنوشند بهتر است هلو را به مقدار کم مصرف کنند.