خواص میوه هلو در طب سنتی + خواص هلو برای پوست، کبد و ریه

خواص میوه هلو در طب سنتی خواص هلو برای

انتخابتو، هلو یکی از چندین میوه تابستانی بومی چین و آسیای جنوبی است و نام علمی آن در لاتین Prunus persica (به معنی ) است. آلو ایران) و محصولی که از درختان به دست می آید قطره برگ از خانواده هلو (درختانی که در زمستان برگ می ریزند) تعلق دارد و در مناطق معتدل جهان می روید. رضایت دادن سایر میوه ها مانند (Rosaceae) سیب زمینی داشتن

بر خلاف میوه هایی با پوست بدون مو و صاف، هلو مودار و دارای پوستی مخملی است. این میوه یک نوع میوه دروپه است و بسته به نحوه چسبیدن قسمت گوشتی به دانه به انواع مختلف با دانه های چسبیده، دانه های نیمه جدا شده و دانه های جدا تقسیم می شود.

ارزش غذایی هلو

هلو منبعی غنی از مواد مغذی است که برای عملکرد صحیح بدن حیاتی است. هلو سرشار از پتاسیم، ویتامین A، بتاکاروتن و ویتامین C است.اسکوربیک اسید)، اما همچنین منبع خوبی از ویتامین E (آلفا توکوفرول)، ویتامین B3 (نیاسینویتامین B6 و فولات.

علاوه بر این، هلو منبعی غنی از کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر و روی است.روی) و مس و همچنین کم کالری و بدون کلسترول است.

خواص هلو برای ریه

هلو سرشار از ترکیبات است فنولیک و کاروتنوئیدها آیا این ویژگی هاست؟ در برابر فردا و ضد سرطان این به مبارزه با انواع سرطان ها از جمله سرطان سینه، ریه و روده بزرگ کمک می کند.

نیز وجود دارد ضد اکسیدان ها و سایر مواد موجود در ریه، مانند لوتئین، به این میوه اثر ضد التهابی بالایی داده است. این ممکن است برای سلامت ریه و بهبودی مفید باشد، به عنوان مثال در مبارزه با ویروس کرونا.

علاوه بر این، این میوه با خواص تقویت کننده سیستم ایمنی و سیستم عصبی خود به سلامت بدن انسان نیز کمک می کند، بنابراین یکی از خواص هلو این است که به سلامت ریه کمک می کند.

خواص هلو در طب سنتی

در طب سنتی یکی از غذاهای با مزاج سرد و تر است که نسبت به انواع هلو سردتر و مرطوب تر است و معده را مرطوب و لطیف می کند. این میوه در صورت استفاده صحیح از یبوست جلوگیری می کند و معمولا از ورقه یا ورقه تهیه می شود. هلو از آنجایی که خشک می شوند، برای پیشگیری و درمان یبوست استفاده می شوند.

مصرف آن در فصول گرم به دلیل خنکی و رطوبتی که دارد گرمای ناشی از خون اضافی را از بین می برد، تشنگی را برطرف می کند و همچنین بوی بد دهان هلو را از بین می برد و اشتها را در افراد گرم مزاج تحریک می کند.

استفاده از خواص زردآلو در طب سنتی یا هلو فقط از برگ های خشک استفاده کنید.

خواص هلو برای پوست

از آنجایی که هلو حاوی مقدار زیادی ویتامین C است، از بدن انسان در برابر رادیکال های آزاد و نور خورشید محافظت می کند و از پوست سالم حمایت می کند. میوه درخت هلو حاوی مقدار زیادی ویتامین C است. ضد اکسیدان ها زگزانتین و لوتئین که اثرات ضد التهابی دارد و از التهاب غیر طبیعی در سلول های بدن جلوگیری می کند.

میوه هلو با جلوگیری از مرگ سلولی پوست را مرطوب و شاداب می کند و هلو منبع بسیار خوبی از مواد مغذی است. بتا کاروتن حاوی آن است که این ماده در بدن به ویتامین A تبدیل می شود و ویتامین A بینایی را تقویت می کند و از ایجاد بیماری های چشمی و آب مروارید جلوگیری می کند.

خواص هلو برای کبد

یکی از خواص مهم هلو برای بدن توانایی آن در پاکسازی و سم زدایی کبد است که می تواند از بدن در برابر بسیاری از بیماری ها از جمله اختلال کبد چرب سمی محافظت کند، بیماری که در صورت عدم درمان طولانی مدت می تواند منجر به بیماری شود. مانند میگرن و دیابت و باعث سل می شود.

مصرف هلو در دوران بارداری

هلو نقش بسیار مهمی در سلامت مادران باردار و رشد جنین دارد زیرا به عنوان منبع خوبی از ویتامین C، آهن، پتاسیم و فیبر غذایی شناخته می شود.

خواص هلو در درمان چاقی

هلو حاوی ترکیبات زیست فعالی است که می تواند به طور موثر با اختلالات مرتبط با چاقی مبارزه کند. ترکیبات زیست فعال ترکیباتی هستند که می توانند بر بافت های زنده تأثیر بگذارند.

مطالعه دیگری وجود ترکیبات را شناسایی کرد فنولیک هلو این میوه را قادر می سازد تا با التهاب و چاقی در بدن مبارزه کند و همچنین سندرم های متابولیک را که منجر به مشکلات جسمی خطرناکی می شود، درمان کند.

هلو کمتر از 60 کالری دارد و این میوه فاقد چربی اشباع، کلسترول یا سدیم است. علاوه بر این بیش از 85 درصد این میوه از آب و الیاف تشکیل شده است و هلو به دلیل وجود فیبر به فرد انرژی می دهد. برای مدت طولانی احساس سیری می دهد.