درمان خانگی کبد چرب

تورم پاها، دست ها و صورت یکی از علائم بیماری

انتخابتو، بیماری کبد چرب به دلیل تجمع بیش از حد چربی در بدن ایجاد می شود و می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود. پیروی از یک رژیم غذایی سالم مانند زردچوبه، شیر، زنجبیل، سیر، شنبلیله می تواند به درمان و پیشگیری از کبد چرب کمک کند. دانه ها، آب لیمو، آب آلوئه وراچای سبز و دارچین می توانند به کاهش تجمع چربی در بدن و تصفیه کبد کمک کنند.

شیر زردچوبه

حاوی زردچوبه کورکومین به عنوان یک ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی شناخته شده است که به سم زدایی کبد کمک می کند، نوشیدن یک لیوان شیر زردچوبه گرم قبل از خواب به بهبود سلامت کبد و کاهش تجمع چربی کمک می کند، آنتی اکسیدان های موجود در آن عملکرد کبد را تقویت می کند.

چای زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که سلامت کبد را بهبود می بخشد و به هضم چربی ها کمک می کند. نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل در صبح یا بعد از غذا می تواند متابولیسم چربی را افزایش داده و به کاهش چربی کبد کمک کند.

سیر

سیر سرشار از ترکیبات گوگردی است که آنزیم های کبدی را فعال می کند. این به بهبود روند سم زدایی و تجزیه چربی ها کمک می کند. گنجاندن یک تا دو حبه سیر خام در رژیم غذایی روزانه باعث کاهش تجمع چربی های کبد و بهبود سلامت کبد می شود.

دانه شنبلیله

دانه شنبلیله به کاهش چربی خون کمک می کند، توصیه می شود یک قاشق چای خوری دانه شنبلیله را یک شب خیس کنید و صبح روز بعد با معده خالی مصرف کنید، انجام این کار با افزایش حساسیت به انسولین و کاهش غلظت تری گلیسیرید باعث کاهش تجمع چربی در کبد می شود. .

آب لیمو

لیمو سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان هایی است که به سم زدایی کبد کمک می کند، نوشیدن یک لیوان آب لیمو گرم در صبح می تواند تولید صفرا را تحریک کرده و سموم را از کبد خارج کند، در این صورت تجمع چربی به مرور زمان کاهش می یابد.

این آلوئه ورا

این آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی و سم زدایی است که به بهبود سلامت کبد کمک می کند. یک قاشق غذاخوری آب مصرف کنید. آلوئه ورا خام رقیق شده با آب در صبح با افزایش سم زدایی طبیعی باعث کاهش تجمع چربی در کبد می شود.

چای سبز

چای سبز حاوی غلظت بالایی است. کاتچین مصرف روزانه 2 تا 3 فنجان چای سبز که باعث بهبود عملکرد کبد و کاهش تجمع چربی می شود، می تواند متابولیسم چربی را تسهیل کرده و التهاب کبد را کاهش دهد و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری کبد چرب را کاهش دهد.