آیا صحبت کردن در خواب طبیعی است؟ / راهکارهایی برای بهبود کیفیت خواب افراد

مکمل هایی که به بهبود کیفیت خواب کمک می کنند

میر شهرام صفری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان این مطلب گفت: در 50 درصد کودکان 3 تا 10 ساله و 5 درصد از بزرگسالان حرف زدن در خواب دیده می شود که جای نگرانی نیست و در صورت تکرار حرف زدن در خواب باید توجه شود. پرداخت شده. اگر با افزایش طول هفته شاهد اختلالات خواب یا کاهش کیفیت خواب باشیم، باید درمان شود.

وی افزود: حرف زدن در خواب بیشتر ناشی از عواملی مانند تغییرات عاطفی، استرس بسیار زیاد و مصرف مواد مخدر است. روانگرداناختلالات روانی و مصرف الکل رخ خواهد داد و در بیشتر مواقع افراد مستقیماً متوجه صحبت کردن در خواب نمی شوند و اطرافیان آنها را در این مورد آگاه می کنند.

فیزیولوژیست عصبی وی با بیان اینکه افراد برای جلوگیری از حرف زدن در خواب باید عادات روزانه و خواب خود را بررسی کرده و عواملی را که ممکن است باعث حرف زدن در خواب شود را شناسایی کنند، گفت: فردی که خواب نمی بیند می تواند در خواب نیز صحبت کند.

صفری با اشاره به اینکه گاهی کلماتی که در خواب گفته می شود واضح و مختصر است و گاهی مشخص نیست فرد چه کلماتی را بیان می کند، ادامه داد: به طور کلی فرد هر بار حدود 30 ثانیه و زمان صحبت به تدریج صحبت می کند. افزایش. خواب می تواند تاثیر منفی این موضوع را کاهش دهد.

وی بیان کرد: بیدار ماندن در طول روز ارتباط مستقیمی با کیفیت خواب دارد، بنابراین برای بهبود کیفیت خواب افراد باید حدود یک ساعت قبل از خواب استفاده از تلفن همراه را به حداقل برسانند و کیفیت خواب خود را بهبود بخشند. فوت کردن، دمیدن از صفحه نمایش هایی مانند تلویزیون، تبلت و لپ تاپ استفاده نکنید.

فیزیولوژیست عصبی وی افزود: پایین نگه داشتن دمای اتاق خواب دو تا پنج درجه نسبت به سایر نقاط خانه باعث ترشح بیشتر می شود. ملاتونین علاوه بر این، برای داشتن خوابی با کیفیت، باید مصرف مواد غذایی یا ترکیبات حاوی کافئین و ویتامین C را به حداقل رساند و از چرت زدن بیش از 30 تا 45 دقیقه در طول خواب خودداری کرد. زیرا باعث کاهش کیفیت خواب شبانه می شود.